ile V powinien miec akumulator

Czesc,

cos mi chyba juz akumulator siada.....NIESTETY

Jakie napiecie powinien miec akumulator po ladowaniu w trakcie jazdy? Ostatnio w trakcie mrozow duzo nie jezdzilem, ale staralem sie zawsze stawiac auto na spadku i tudziez tak byl odpalany (swobony zjazd). Na miescie jak byla potrzeba to zapala bez problemu (za pierwszym razem.....bo juz przejechany znaczy sie cieply).

Ale wczoraj przejechalem sie jakies 430 km w dwie strony (4 razy odpalony a tak czysta jazda). Ladowanie od 13.8V (wlaczone swiatla, radio, wentylator, szyba) do 14,0V bez.

Akumulator 5-10 minut po wylaczeniu silnika wskazywal na multimetrze

12.6V. Czy to dobrze czy zle???

Co wy na to??

L.

Reply to
lucek

W dniu 2012-02-13 09:24, snipped-for-privacy@z.pl pisze:

Dobrze, tylko taki pomiar niewiele mówi o jego kondycji. Sprawdź jeszcze jak mocno leci napięcie po włączeniu świateł i dmuchawy i ile pokazuje po kilku godzinach.

Reply to
Grejon

Witam!

Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)

Naladuje

Jak przyjmiesz bardzo mala rezystancje wewnetrzna aku, to z prawa Ohma wyjdzie tobie ladnie ze nawet roznica 1V powoduje "mozliwosc" przeplywu duzych pradow. Oczywiscie alternator tyle nie da, wiec ograniczenie jest od strony ukladu regulacji napiecia i pradu. Ale naladowac naladuje.

Reply to
wchpikus

W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:

Dobrze że mój akumulator o tym nie wie, bo musiałbym codziennie latać z prostownikiem.

Reply to
Grejon

W dniu 2012-02-13 09:57, Ukaniu pisze:

Glupoty wypisujesz.

Reply to
Karolek

W dniu 2012-02-13 09:24, snipped-for-privacy@z.pl pisze:

Powinno być bliżej 14,4 V i to z małą zależnością od włączanych świateł czy ogrzewania szyby. Może być ze akumulator jest slaby bo alternator go słabo ładuje. Miałem tak jak szczotki wyżłobiły mi rowki w pierścieniu ślizgowym i nowe szczotki nie chciały dobrze leżeć w tych śladach. Pomogło wygładzenie pilnikiem napędzając wirnik z wiertarki :)

Kilka minut po wyłączeniu to powinien raczej pokazywać około 13,5 V.

Reply to
Mario

W dniu 2012-02-13 10:06, wchpikus pisze:

Chyba na ładowarce. W samochodzie masz regulatory ustawione fabrycznie zazwyczaj na 14.4 V.

Akumulator w pełni naładowany ma jakieś 13,5 czy 13,7 wolta. Aby to uzyskać musisz ładować większym napięciem. No chyba ze byłby ładowany ciągle przy pracy buforowej (alarm/UPS)

Reply to
Mario

W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych akumulatorów...

W samochodzie ciężko odróżnić pracę buforową od cyklicznej... Wszystko zależy od czasów przejazdów pomiędzy postojami.

Łatwo sprawdzić wstawiając dość dobrze podładowany akumulator (aby za bardzo nie obciążał) i zobaczyć do jakiej wartości dąży napięcie gdy wyłącza się odbiorniki i wkręca obroty.

No ale regulatora nie przestawiasz w zależności od typu planowanej jazdy. Jest fabrycznie ustawiony na jakąś wartość. Do tej pory spotykałem się z 14.4 V.

Reply to
Mario

auto stoi na dworze od 16h (w nocy bylo -9 C) - napiecie na akumulatorze 12.6V nadal tyle ile wczoraj.

Reply to
lucek

W dniu 2012-02-13 13:43, snipped-for-privacy@z.pl pisze:

Moim zdaniem niedoładowane.

Reply to
Mario

Dnia Mon, 13 Feb 2012 09:24:13 +0100, snipped-for-privacy@z.pl napisał(a):

Troche zle. Ostatnio taki wymienilem, bo juz sie naladowac nie dawal - wywalal bezpiecznik w prostowniku.

Swiezo naladowany akumulato powinien miec powyzej 13V - aczkolwiek to napiecie szybko spada, szczegolnie jak cos prad bierze.

Eneuel Leszek Ciszewski