Ile realnie mozna puscić przewodem OW 4x1,5

Witam ile mocy mozna puścic przedłuzaczem siłowym z przewodu OW 4x1,5

  1. ze wzgledu na prad maksymalny ?
  2. ze wzgledu na spadek przy 30 m długosci między kalkulatorem a sprzedawca są spore różnice pozdrawiam
Reply to
Szumek

Dnia Wed, 1 Apr 2009 14:02:51 +0200, Szumek napisał(a):

  1. Na oko jakieś 10kW a dokładnie to zajrzyj do specyfikacji producenta.
2.To zależy od wymogów na spadek :)
Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:sen5jdk43aaj.b5k6xfmjaqen$. snipped-for-privacy@40tude.net...

1.kalkulator tez podpowiadał mi prawie 10 kW ,sprzedawca twierdził ze 7 to absolutne maksimum
  1. na spadek 3 % mi wychdzi ze przy 30 metrach jeszcze się zmieszczę( 2,8%)
Reply to
Szumek

Użytkownik "Szumek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:gqvmk5$m5e$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

I zaproponowal 4x2,5 ;-)

Reply to
Ghost

Użytkownik "Szumek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:gqvl8n$iqm$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Tego nie da się wprost podać Uwarunkowac jest kilka, co najmniej:

-temperatura (żyły <60 st.c.)

-spadek napięcia

-czas

-zabezpieczenia

Spadek napięcia może cię nie interesować w sieciach 400V Temperatura zależy od czasu

Standardowo uważa się, że przez taki kabel mozna puscić do 16A (czyli 11kVA) (musi być rozwiniety i dobrze chłodzony, czas 6h/dobę) Jak choć kawałek jest zwiniety w kłębek szybko sie tam przegrzeje. Ograniczeniem są te gniazdka i wtyczki Dodatkowo marketing i niskie ceny dopuszcza kable o przekroju -20% Rezystancja zyły 14 Om/km w temp. 20 st.C.

Zatem jak sprzedawca mówi 7kW to wierz mu - nie ryzykuj.

Użytkownik "n" snipped-for-privacy@op.rs napisał w wiadomości news:gqvtro$t1b$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

jego kolega poprzednim razem próbował mi wcisnąć nawet 5x4mm ;-) warunki raczej dobre ,rozwiniety ,na podwórku , praca dorywcza ,a ta moc to nazwałbym chwilowa ale zapomniałem właśnie o jednym :-(

ale okej juz mam sprawę mniej więcej wyjasnioną za udział w dyskusji dziękuję pozdrawiam

Reply to
Szumek