Ile prdądu ..??

Ile prądu potzrebuje ( ile zapłace ) za podgrzanie 10 l wody ( 4200 J/(kg*K) o 30 st ??

zadanie wydaje sie bardzo proste, ale jak to policzyć .. moze ktoś podpowiedzieć ??

Reply to
Rock

Wstydziłbyś się! Po to chodzisz do szkoły, żeby ktos inny za ciebie zadania domowe odrabiał? I to jeszcze tak banalne.

Rock napisał(a):

Co to jest "prdąd"?

GM

Reply to
Grzegorz Markowski

Użytkownik "Rock" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:eiqsb2$ido$ snipped-for-privacy@node4.news.atman.pl...

To nie są tanie rzeczy , to musi kosztować. :>)) R.K.

Reply to
Ryszard K

Rock napisał(a):

Która klasa?

hint: P=U*I

Pozdro

Reply to
Luk

Tue, 7 Nov 2006 20:50:40 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Rock" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zależy od rezystancji grzałki i jej napięcia znamionowego Hint: nie chodziło raczej o energię ? Rozróżniasz te dwa pojęcia ? :->

To może zajrzyj do książki od fizyki dla 7 klasy szkoły podstawowej ...

Reply to
BLE_Maciek

Luk@sz napisał(a):

Skoro zarzucasz mu ignorancję to nie popisuj się własną. Pyta o prąd mając na myśli energię elektryczną a właściwie koszt tej zużytej energii. Do tego wcale nie trzeba znać napięcia ani prądu. Trzeba zużyć 10[kg]*4200[J/(kg*K)]*30[K] = ?[J] energii. Teraz trzeba otrzymane dżule zamienić na złotówki wiedząc, że 1kWh kosztuje około 30 groszy a 1kWh to 3600kJ.

A oto przybliżony wynik dla leniwych :) qmvrfvęć tebfml

Reply to
Mariusz Dybiec

BLE_Maciek napisał(a):

Czepiasz się. Chodzi mu o ilość prądu tak jak ilość gazu czy wody, czyli w takich jednostkach w jakich te media są rozliczane przez dostawcę.

Reply to
Mariusz Dybiec

o wielki Merlinie :)

BP, MSPANC

el es

Reply to
Lukasz Sokol
[...]

Ale po co to robisz?

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Dzień dobroci.

Reply to
Mariusz Dybiec

chyba chodzi o wynik w [Ah]...

Reply to
nuclear

Użytkownik "Rock" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:eiqsb2$ido$ snipped-for-privacy@node4.news.atman.pl...

3,1415926535897932384626433832795 A
Reply to
wrr

Ta cyfra jest kluczowa w tej dyskusji :)

Reply to
william

Użytkownik "william" snipped-for-privacy@ma.mnie.pl> napisał w wiadomości news:eisud2$4gm$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

7 klasa podstawówki ? Nie ma teraz w Polsce. To byłaby jakaś literatura napisana przez niegodnych komuchów, ubeków i inne mendy :-)
Reply to
wrr

Rock snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

10 000 *30 * 4,2 /(60*60*1000) = ... [kWh] .. * 0,4 = 0,14 pln (przy taryfie B11) Wydaje mi się że za dużo mi wyszło, ale nie widzę błędu... hmm... pzdr., PB
Reply to
Paweł Bochenek

Ile poytzebujesz i ile zapłacisz to dwie rożne wielkości. Są tacy co nic nie zaplacą. Tomek

Reply to
Tomek

Ile poytzebujesz i ile zapłacisz to dwie rożne wielkości. Są tacy co nic nie zaplacą. Tomek

Reply to
Tomek
8 Nov 2006 21:46:06 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Tomek" snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

I wówczas zadanie powinno brzmieć - ile zapłaci mój sąsiad jeżeli podgrzeję sobie 10 l wody o 30 stopni ;-)

Reply to
BLE_Maciek