Ile krzyknac za napisanie programu?

Powitanko, Ile realnie mozna krzyknac za napisanie programu pod jakas Atmege. Program ma glownie obslugiwac LCD graficzny 240x128 i kilka klawiszy. Na LCD ma byc menu z ok. 4 pod-menu. Pytam o realne stawki do wystawienia faktury, przynajmniej rzad wielkosci. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Algorytm:

  1. Oszacuj czas pracy
  2. Przemnoz przez rozsadna dniowke pracy inzyniera (powienienes znac z grubsza)
Reply to
arkadiusz.antoniak

tu kolega ma, jak to mowia, absolutna racje

Te stawki to z jakiego kraju?

Reply to
arkadiusz.antoniak

Powitanko,

Nie, tak to nie moge. Z AVRami nie mialem do czynienia, z LCD graficznymi tez. Trudno zebym zleceniodawce obciazal kosztami mojej nauki, to juz musi byc moja "strata" (albo raczej zysk) - nie jest to nic nietypowego. Zakladam, ze podejmuje sie tego zadania i... no wlasnie

5 kzl, 3 kzl???. Trudno przewidziec upierdliwosc zleceniodawcy i jego fantazje, ale mozna sie IMHO przed tym zabezpieczyc.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

hmmm.... wiesz, strzelic to ja sobie moge tyle i tyle, ale przeciez moja wiedza w zakresie Twoich umiejetnosci, charakteru zadania itp. itd. jest mniejsza niz Twoja, wiec...

WALNIJ MU PSYCHOTESCIK ;)))))

Reply to
arkadiusz.antoniak

Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Pomyśl, ile czasu zajmie ta robota. Miesiąc? No to już wiesz, ile chciałbyś zarobić na życie przez miesiąc. Zaproponuj 20% więcej, będzie z czego targować.

Reply to
Adam Dybkowski

Powitanko,

Dostalem taki, najbardziej ubawilo mnie: " Jaki problem udalo Ci sie OSIAGNAC";-) Ale mniejsza z tym, mysle sobie tak: Nauczenie sie asm'51 zajelo mi ok tygodnia, AVRy sa bardziej toporne wiec zakladam 2-3 tygodnie. LCD graficzny, hmm, z pedeefa mi tak srednio to wyglada, ale da sie to zrobic, jak wspomnialem ok 4 pod-menu to raczej nic wielkiego. W miesiac powinienem sie wyrobic. W naszym pieknym kraju srednio kumaty projektant zarabia pewnie ok. 3 kzl. No to krzyczec 4 netto z prototypem "na pajaku"?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Może być. Pierwsza czy druga fucha służy głównie do zorientowania się ile czasu zabiera zrealizowanie zadania określonego typu, oraz tego, na ile się cenić. Jeśli z 4k będziesz zadowolony to czemu nie?

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Za tyle kasy to już mu zrób prototyp na płytce drukowanej chociaż. Zaprojektowanie PCB zajmie 1 czy 2 dni przy takim prostym projekcie. I nie ucz się ASM tylko od razu pisz w C (avr-gcc), będzie szybciej i skuteczniej. W czystym ASM dużo łatwiej popełnić błąd i potem go tydzień szukać. A przy graficznym LCD, rysowaniu okienek itp. bajerach program pewnie nie będzie mały.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam dobrze prawi! Zdecydowanie polecam avr-gcc. Z racji laboratoriów na uczelni uczyłem się asma pod '51 i AVR i o ile pod '51 pisze się w tym jeszcze znośnie, to jak zacząłem niedawno pisać w C na AVRa, od razu poczułem się jakbym był 10x wydajniejszy. Nawet debuguje się przyjemniej jak po kolei widzi się "ładne" polecenia w C (ify, pętle) niż mnemoniki.

Reply to
krzych

Powitanko,

No to chyba czeka mnie nauka 3 rzeczy na raz;-) Dzieki wszystkim za wskazowki i porady.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Ale wiesz - 4k, czy tam 50$/h zarabia projektant ktory juz umie potrzebnego asm'a. A za nauke to student placi, a nie studentowi placa :-)

Niekoniecznie. Raczej nie zwalnia sie pracownika tylko dlatego, ze zachodzi potrzeba przejscia na inny procesor.

Reply to
moki