Identyfikacja procesora.

Witam. Może ktoś będzie w stanie określić, jaki to procesor. Opis zamieściłem na
www.test2.zg.pl
Dmuchawa SCANIA silnik sterowany prockiem. Wygląda na to, że może to być jakiś
zwykły procek
ale "utajniony" złośliwie przez producenta dmuchaw.

Re: Identyfikacja procesora.
Ale co ci po informacji co to za procek, skoro nie bedziesz mial do tego
programu? A najpewniej jest to jakas wersja OTP.
Zapewne taniej i szybciej wyjdzie kupic nowy modul, a nie babrac sie z
naprawa tego.

Re: Identyfikacja procesora.

Problem w tym że modułu nie można kupić jeno tylko całą dmuchawę a to już jest
wydatek 1200zł. Cena jest bandycka.
Znając procek mogę (tak sądzę że się uda) przeczytać soft i zaprogramować
Działającą dmuchawę mam. Oczywiście jest szansa że nic nie odczytam ale
spróbować
warto. W scanii nic nie wiedzą. Ba nawet nie wiedzą że tam siedzi elektronika
Mamy kryzys i trzeba rzeźbić :)

Re: Identyfikacja procesora.

A co ten moduC5%82 w ogC3%B3le robi z dmuchawC4%85? Bo jeC5%9Bli st=
eruje prC4%99dkoC5%9BciC4%85 silnika,20%
to moC5%BCe udaC5%82oby siC4%99 wykorzystaC4%87 jakiC5%9B gotowy r=
egulator modelarski?

--20%
pozdrawiam,
C5%81ukasz Spychalski

Re: Identyfikacja procesora.

A ile kosztuje cała SCANIA?
Pytam bo chcę mieć odniesienie do samochodu osobowego.
-
Dus

Re: Identyfikacja procesora.
Witam

Na 1989 rok to raczej nie wyglada, po mojemu troszkę później. Twojemu
planowi odczytania softu nie wróżę powodzenia. Oznaczenia nie
występujące powszechnie wskazują na jakiś customowy scalak. Rodzaj
obudowy kojarzy mi się z jakimiś wyrobami made in Japan (Nec, Toshiba
itp). Dodatkowo nie widać żadnego złącza do programowania ISP.
Skoro masz wzorzec działający, to może funkcjonalny odpowiednik na
typowym sprzęcie (jakiś PIC czy ATMEGA). Tyle że moim zdaniem taka
zabawa nie warta jest 1200 PLN. Chyba że nudzisz się i chcesz zapełnić
czymś długie zimowe wieczory. Powodzenia.

Paweł

Re: Identyfikacja procesora.
na

Jak ty doszukales sie "Zlosliwej UTAJNOSCI"?
Masz przeciez na mim wyrazny nadruk producenta oraz jego model.
SVDO - stanowi  -SIEMENS AUTOMOTIVE,
dalej masz DM023023BPGA - model processora

Te same processory byly porodukowane takze przez TI (Texas Instrument) -
Filipiny i Taiwan.
patrz nota odnosnie zgodnosci produktu z ochrona srodowiska (Pb-free):
https://mist.ext.ti.com/pcn%5Ci_rep2.nsf/0/862569A90052591D86256EEB007CA693/$File/PCN20040715000_Initial.pdf?OpenElement
Czy telewizor, radio lub inny el. sprzet w domu jaki posiadasz,
otrzymales przy zakupie schemat i instrukcje naprawy?
Czy brak tych informacji tez jest zwykla  zlosliwoscoa producenta czy
moze powodowany jest inna logilka niz twoja?

Dam ci inny przyklad.
Od wielu lat pracuje w auto-industry. Z biegiem czasu stosuje sie coraz
wiecej podobnych modulow w roznych elementach kontrolnych pojazdu.
Czesto przy zmianie modelu, modul taki 'fizycznie' pozostaje bez zmian a
rozni sie zaprogramowanym w nim softem. Informacje te nie sa oczywiscie
nigdzie publikowane poza mala wzmianka w instrukcji serwisowej do danego
rocznika. Dalej, ta informacja nie mowi ze dokonano zmiany softu w
odniesieniu do poprzedniej versji; podaje sie jedynie aktualnie
"software rev. x.xxx". Poniewaz moduly te nie stanowia "wolnostojacych"
elementow kontrolnych, a sa wbudowane w dosc skomplikowany network
komputerowy w pojezdzie i praktycznie caly czas pracy komunikuja sie z
pozostala czecia systemu, badz to z powodu procesu kontrolnego, badz to
z uwagi na samodiagnostyke.

Chocbys nawet zakupil taki mikrokontroller to nie jestes w stanie go
zaprogramowac: bo niby czym? jaki soft tam wsadzisz? Czy ma za zadanie
tylko zalaczyc silnik (wystarczylby tylko przekaznik), czy tez robi cos
wiecej?, moze w zaleznosci od temperatury silnika i otoczenia reguluje
RPM? a moze ma pewna zaleznosc (wyrazona w sofcie)z parametrami pracy
sprezarki do A/C? Czy input do processora jest analogowy czy cyfrowy? Na
te pytania moze odpowiedziec tylklo programista, ktory to projektowal.
Byc moze(?)niektore elementy programu sa zbedne, ale nie mamy zadnego
info co tam jest!!!

Z wlasnego doswiadczenia wiem ze nawet do modulow instalowanych w
'naszych pojazdach' nie jestem w stanie dotrzec do installowanego tam
softu bo te z kolei sa produkowane w kooperacji w innej czesci swiata.
Latwiej byloby mi dostac caly modul niz tylko soft do niego.
Jedynie co moge doradzic w naprawie systemem "Na skroty" to: opracowac
wlasny program do pracy jako niezalezny system kontrolny dmuchawy.
Jezeli ta dmuchawa sluzy do nawiewu cieplego powietrza to byc moze
zajdzie koniecznosc instalowania wlasnych czujnikow temperatury mimo ze
takowe isnieja juz w  systemie a z ktorych nie mozesz korzystac bo te sa
wlaczone w network.
Wszystko zalezy od aktualnego poziomu komplikacji systemu
komunikacyjnego pomiedzy peryferyjnymi urzadzeniami w tym pojezdzie.

emarcus

Re: Identyfikacja procesora.

ja kupiłem TV Grundinga i dostałem schemat, do LCDka firmy LG tez dostałem
schemat więc wnoszę, ze to normalna sytuacja.

--
VSS

Re: Identyfikacja procesora.

A do radia, telefonu, zmywarki do naczyń, odtwarzacza MP3, kuchenki
indukcyjnej?
Gratuluję celnego argumentu :-<

AW

Re: Identyfikacja procesora.

Zgadzam sie z tym co napisałeś oprócz jednego. Jak można przeczytać soft
to i można go wgrać do drugiego czystego procka. Jeden do jednego.
(o ile nie jest zabezpieczony)
Wydawanie całej góry kasy
jest zbędnym wydatkiem. Dodam że nie jest to jedyna dmuchawa która się zepsuła
Producent zapewne się cieszy że może sprzedawać części zamienne za 1200 zł
Ale użytkownik już mniej. Szczególnie jak jest to kolejna taka sama awaria.

Re: Identyfikacja procesora.

Sadzac po dacie produkcji procka to jest mala szansa, ze jest to proc z
wbudowanym FLASH, takie pojawily sie stosunkowo niedawno. Nie ma tez
zewnetrznych kosci pamieci, wiec obstawialbym, ze jest to proc OTP z
wypalana maska. Nie odczytasz zawartosci pamieci, a nawet gdyby to byl
proc z FLASHem to praktycznie na 100% ma ustawione lock bity. Jakbys
mial takich dmuchaw wiecej do naprawy to za jakies 400-1000$ mozna
zczytac pamieci za pomoca mikrosond. Albo prosciej wybadac jak to dziala
i wrzucic swoj proc ze swoim programem.

Site Timeline