identyfikacja kota ;) - Page 2

Re: identyfikacja kota ;)

Jak ma obrożę, to mały kłopot. RFID załatwi sprawę.
K.

Re: identyfikacja kota ;)

Może ktoś oszacować ile by wyniósł zestaw RFID?
Takie pastylki z Dallas + odbiornik do tego.
Poskładać do kupy, ewentualnie zaprogramować żaden problem, ale które
elementy ze sobą będą współgrały i jaki będzie ich zasięg?

W pracy mam karty zbliżeniowe mifare, ich zasięg wydaje się być kiepski
jak na kocie zastosowanie, nie wspomnie już o cenie zestawu...

Pozdrawiam
Rafał

Re: identyfikacja kota ;)

A jakiej maści jest zwierzak? Bo może by się udało do niego skalibrować
laserowy czytnik kotów prążkowych, taki jak w sklepach mają.

Re: identyfikacja kota ;)
Czarny z białymi łapkami:)

Re: identyfikacja kota ;)

No to mamy pewien problem. Ale można zastosować inny wynalazek znany ze
sklepów -- pętlę indukcyjną. Taka oryginalna, co wykrywa na przykład
metalowe vlepki w książkach, jest dość wyrafinowanym urządzeniem. Nawet
nie wiem dokładnie jak działa, ale uczulona jest chyba na jakąś swoistą
pętlę histerezy twardego ferromagnetyka. Zresztą może znajdzie się ktoś,
kto wyjaśni szczegóły. Ale jako kotodetektor można użyć prostego obwodu
rezonansowego wykrywającego metale. Tak jak na lotniskach. Wtedy kotu
wystarczy przyczepić do obroży coś więcej niż metalową klamerkę i do
tego kalibrować.

Re: identyfikacja kota ;)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p50%35312

Re: identyfikacja kota ;)

istnieją już takie 'gotowce' - rfid i blokowana klapka, cena w UK to 30 GBP,
w polsce nie widziałem ale ebay pewnie ma

Re: identyfikacja kota ;)

tez to widzialem:

http://www.staywell.co.uk/pages/small.php

http://cgi.ebay.co.uk/Staywell-500-Infra-Red-Cat-Flap-Flaps-Door-Yellow-Key_W0QQitemZ260453694594QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Cats?hash=item3ca43ffc82&_trksid=p3286.c0.m14

c.

Re: identyfikacja kota ;)

http://cgi.ebay.co.uk/Staywell-500-Infra-Red-Cat-Flap-Flaps-Door-Yellow-Key_W0QQitemZ260453694594QQcmdZViewItemQQptZUK_Pet_Supplies_Cats?hash=item3ca43ffc82&_trksid=p3286.c0.m14

Super sprawa, ale co jak się kotu bateryjka w pilocie rozładuje ?

Myśle, tu o wersji na podczerwień - przecież to cały czas musi nadawać.

Re: identyfikacja kota ;)

Widziałem takiego "gotowca" jakieś dwa lata temu w sklepie zoologicznym
(w Polsce) - komplet: klapka do montażu w drzwiach + obroża dla kota.
Kosztowało chyba jakieś 200-300 zł.

--
Artur Stachura

Re: identyfikacja kota ;)
Są na Allegro. 104 zł z obrożą magnetyczną.

Robert

Re: identyfikacja kota ;)

RFID juz proponowano - zwlaszcza jak kot ma chipa to to jest TO
rozwiazanie.
natomiast jak chcesz sie pobawic, to mozesz sprobowac kotuna obroze
obwodzik rezonansowy LC na znana czestotliwosc, przed okienkiem petle
z drutu i robisz "ping" pradem w petle i sluchasz, co wraca. Jak kot
jest w okolicy, to sprzegniesz sie z jego obwodem LC i ten bedzie
rezonowal chwile po pobudzeniu na znanej czestotliwosci - potrzebujesz
ja tylko wykryc w rzeczonej petli.

Marek

Re: identyfikacja kota ;)

http://www.nermal.org/projects/catalog

Re: identyfikacja kota ;)
a nie lepiej gotowe rozwiązanie? cena do zaakceptowania i estetyczne np.:
http://animalia.pl/produkt,3530,158,Ferplast_Drzwiczki_Swing_7_SET.html

pozdro. r.

Re: identyfikacja kota ;)

A czytałeś komentarze?

AW

Re: identyfikacja kota ;)
W dniu 2009-07-30 21:33, AW napisaB3%/a:

Najlepszy jest ten trzeci...

--20%
Cz.

Re: identyfikacja kota ;)

Są karty (lub breloczki) zbliżeniowe "średniego zasięgu" odczytywane z
odległości kilkunastu centymetrów, a także wersje dalekiego zasięgu
działające do około 1 metra. Breloczek przyszywa się kotu do obroży, a
klapką steruje kontroler przejścia (np. Roger) z podłączonym czytnikiem
wybranego typu.
Jeśli interesuje Cię ten temat, to mogę poszukac w notatkach kontaktu do
firmy sprzedającej takie czytniki i karty.

yabba

Site Timeline