I stała się ciemność...

Zauroczony sloganem: ,,niech moc będzie z Tobą'',
połakomiłem się na moc... A było to tak...

-===-

Miałem 5 żarówek halogenowych (zasilanych napięciem
zmiennym/przemiennym/naprzemiennym o napięciu 12 V)
o mocy 20 W każda i kącie świecenia 30° -- bez względu
na to, co miałby oznaczać ów kąt. Świeciły w łazience
(3 sztuki) i w WC (2 sztuki) od ponad 11 lat. :)

Jedną z nich, świecącą w łazience wymieniłem ze 4 lata
temu (nie wiem, którą) na taką samą, :) bo uległa przepaleniu.

Teraz jedną z tych łazienkowych wymieniłem na halogenową żarówkę
o mocy 35 W i kącie świecenia 30°, zaś drugą wymieniłem na
tradycyjną multiLEDKę o sumarycznej mocy 1.5 W i kącie
świecenia 60°. Nie zmieniłem napięcia zasilania ani gniazd.
A jeśli napięcie zmieniłem, to tylko w efekcie ubocznym. jakim
jest inny pobór mocy. W sumie miałem 3x20 W a mam teraz
20 W + 35 W + 1.5 W, czyli niemal tyle samo. Było 60 W, jest 56,5 W.

Żarówka o mocy 35 W pobiera prąd około 2.7 A i świeci na oko
znacznie ciemniej niż żarówka o mocy 20 W pobierając prąd około
1.6 A, a nawet ciemniej niż multiLEDka o mocy 1.5 W, która na
oko świeci tylko nieco ciemniej niż żarówka o mocy 20 W.

 35 W Polux http://www.sanico.com.pl/ <-- strona w budowie; kosztowała około 4
złotych
 20 W Philips -- kupiłem ją dawno i nie pamiętam, ile kosztowała, ale bardzo
drogo
 1.5 W Polux http://www.sanico.com.pl/ <-- strona w budowie; kosztowała około 24
złotych

Mogłem kupić blister zawierający 3 żarówki halogenowe o mocy 25 w -- za około 4
złote.

-===-

Połakomiłem się na moc i stała się nie tylko ciemność, ale i strata
w portfelu?... Straty w portfelu spowodowanej zakupem pojedynczej,
zapudełkowanej żarówki (zamiast blistrowanych trzech) pewnie nie ma,
bo i po co mi te żarówki? :) Natomiast jest strata spowodowana
zwiększoną mocą... Zapewne i oprawka szybciej ulegnie uszkodzeniu.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Ja ostatnio na lumeny patrzę a nie moc pobieraną

--
Irokez

Re: I stała się ciemność...

Nie wszyscy podaja (swoja droga - unia powinna taki obowiazek wprowadzic),
i wtedy moc zostaje.

Ale niektorzy podaja - i to bywa smieszne, 70 lm - komu to potrzebne ?

Przypominam ze 100W "zwykla zarowka ma ok 1300, a 40W ok 400 lm

J.

Re: I stała się ciemność...

"J.F." 7c8tzmtakn27.gt56ljwhehme$. snipped-for-privacy@40tude.net

Gdy umieścisz kilka takich obok siebie -- będziesz miał jasność
co do tego, po co to komu. ;) Dla rozproszenie światłą. :)

Ja chętnie bym zobaczył cały sufit świecący równomiernie. :)
Albo jakoś podobnie -- na krawędziach, jak monitor oświetlany świetówkami.

Na razie IMO LEDki są za drogie, aby z nimi eksperymentować na duża skalę.
Zamontować coś na cały sufit i (gdy się nie spodoba) wywalić w śmietnik. :)

   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: I stała się ciemność...

Przecież są gotowe lampy do kupienia. Najlepsze na OLED. Płyty sufitowe,
kafelki na ścianę itp. Ale tanie to nie jest.

Re: I stała się ciemność...

"Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de

No właśnie -- tanie to nie jest. A ja mam oprawców ;) w suficie
na halogenowe żarówki i chciałem tanim kosztem uniknąć ciemności,
jakich spodziewałem się z uwagi na długi czas świecenia tychże
halogenek i wykruszanie się ich.

Jedna przepaliła się kilka lat temu, druga przestała świecić
jakiś czas temu -- uznałem zatem, że nadszedł kres wszystkich
poza jedną nową, więc kupiłem LEDkę na próbę oraz halogenką
na wypadek wpadki LEDki. W trakcie wymiany rzekomo przepalonej
halogenki okazało się, że ta żyje, zatem być może i inne nie
są na skraju śmierci, ale LEDka i halogenka już była kupiona.

W wolnej chwili (jaką miałem wczoraj) postanowiłem wypróbować nowe nabytki.

Wypróbowałem i opisałem efekty.

Mam teraz zapasowe dwie żarówki halogenowe o mocy 20 W każda.

-=-

Noszę się z zamiarem testowania LEDek -- na przykład mogę podświetlić
jakimś wodoodpornym (nawet mam jeden, ale zbyt krótki) wężem wnętrze
umywalki wiszącej pod blatem -- nieco przykrytej na krawędziach tymże
blatem. :) Albo powiesić lustro oświetlone na krawędziach, z tyły.

-=-

Na razie opisałem to, co mnie spotkało z żarówką halogenową mocy 35 W. :)
Miałem nadzieję na ,,zajebiste'' świecenie, tymczasem jest takież grzanie. :)

To małe żarówki o średnicy kryjącego je szkła wynoszącej 35 mm -- takich
jest mało, mocowane na dwa druty. MR11, GU4, GZ4.

MultiLEDka może być zasilana zarówno napięciem stałym, jak i przemiennym,
co mnie cieszy, albowiem nie muszę niczego zmieniać w instalacji 12 V.
Ponoć nie każdą LEDke można zasilać napięciem zmiennym -- ponoć niektóre
po czymś takim przepalają się.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"Irokez" 4f2d0a7a$0$1273$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

MultiLEDKa ma 90 lm -- lumenami żarówek ich prodecenci nie chwalą się.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Jak nie mają czym to a i owszem.
A ci co mają czym to a i owszem

--
Irokez

Re: I stała się ciemność...

"Irokez" 4f2d9c8a$0$1210$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Czy 90 lm z 1.5 W w LEDKach to dużo?

Żarówka o mocy 35 W ma baaardzo dużą bezwładność.
Dłuugo rozświetla się i jeszcze dłuuuużej gaśnie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Moze zdecyduj sie czy chcesz oswietlac pomieszczenie
czy budowac stroboskop ;)

Pozdro

Re: I stała się ciemność...

"Waldek" jgmcvj$dq6$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl

Chcę słuchać gry na skrzypcach!

  http://www.mixpod.com/social/2011/12/instrumentals-playlist
  Na przykład tego --> 3. Song From A By Secret Garden

Wiem, że LEDka nie nadaje się do patrzenia, ale napisałem,
aby przybliżyć wszystkim wygląd ;) żarówki. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
[...]

Wiem, że LEDka (zwłaszcza zasilana napięciem naprzemiennym,
przechodzącym przez zero i mającym martwe półokresu) nie
nadaje się do patrzenia, zwłaszcza na smyczki, :) ale napisałem
o bezwładności świecenia, aby przybliżyć wszystkim wygląd ;) żarówki. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Ale cos tu jest nie tak. Np mylisz zarowki. Albo jakis odpad produkcyjny.
Reklamowac ?

złotych

Po co dawac linki do stron w budowie ?

4 złote.

A ja kupilem blister z 5 swietlowkami za 20 zl. I swiatla mi nie brakuje
:-)

J.

Re: I stała się ciemność...

"J.F." snipped-for-privacy@40tude.net

Może mylę nieco (0.1 A) prąd żarówki o mocy 3.5 W.
Nie chce się mi wyciągać i jeszcze raz sprawdzać.

Kupiona w Leroju -- mogę po prostu zwrócić jako nieużywaną. ;)
Być może przede mną miało ją wielu... ;)

4 złotych

Napisałem od razu, że w budowie, żeby inni nie tracili czasu.
Po co dawać? Po to, aby pokazać, jakim szacunkiem obdarza ów Polux swoich
klientów.

4 złote.

Drogo -- ja za 9.99 kupiłem 3 po 18 watów. Wyglądają jak odpady. :)
Na przykład mają pokrzywione gwinty. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"Eneuel Leszek Ciszewski" jgi2uv$cjk$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Bóg ukarał mnie -- teraz ciemność jest jeszcze głębsza, noc jest
czarniejsza a jedynie pobór mocy spadł o te 35W, ale i tak tylko
wtedy ten pobór spada, gdy włączę światło... Coś chyba plączę...

Żarówka przepaliła się.  Czyli świeciła parę godzin dziennie przez
jeden (na dodatek krótki) miesiąc?

Duchu nieczyste zyskały nade mną przewagę -- łazienkę (miejsce
mycia ducha? miejsce łaźni duchowej? -- coś chyba plączę...)
przemogła ciemność...

Świetlicki mówił, że komuchom przeszkadzała kaźnia duszy, choć
komuchy nie wierzyły w istnienie duszy. Ja, jako kapłan, wiem
o tym doskonale, że Świetlicki duszę ma (a właśnie komuchy
powątpiewały w istnienie tej duszy) ale sparszywiałą.

-=-

Tak czy siak -- ciemności mi nie są groźne. Odszukam paragon/fakturę,
żarówkę zareklamuję, szmal (około 4 zote) odzyskam lub żarówkę na LEDkę
(?70 lumenów?) podmienię za dopłata lub bez... A póki co -- mam dwie żarówki
(kilkunastoletnie -- co najmniej jedna z nich kilkanaście lat świeciła) na
podmianę... Obie po 20Watów...

Nie dam się szatanowi -- księciu cielności, jakoś przetrwam słuszny
gniew Boży wywołany kupnem halogenowego szajsu...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

24 zl?

Jesli mam dobrze radzic - odzyskaj pieniadze i wplac na roczna lokate,
moze za rok cos z tego wyjdzie.

Ewentualnie, patrzac tylko po katalogu, kup sobie np cos takiego:
osram LED parathom MR16 4,5W
http://www.ceneo.pl/10951774

No chyba ze masz wielka ochote poeksperymentowac - moze jakies
swietlowki na 12V, a moze podlaczyc samochodowa D2S z przetwornica,
przestaniesz narzekac na ciemnosc :-)

J.

Re: I stała się ciemność...

"J.F" jiqb1r$gvl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

W ostateczności zgodzę się, aby było bez dopłaty. ;)

rok cos z tego wyjdzie.

Do jakiego banku?

[Osram? Ja chcę do łazienki... nie do sracza... jak to delikatnie wyrazić?...]

MR16? Ja chcę MR11... nie MR16... Za duża średnica.

12V, a moze podlaczyc samochodowa D2S z przetwornica,

-=-

Po prostu chciałem obwieścić, że wielka moc (35W halogenu) świeciła
krótko, ciemno i grzała się tak, iż mogła (popa_rzyć? co ma do tego
dupa popa?) być nieprzyjemna w dotyku.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: I stała się ciemność...
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w

No i nieporozumienie - popatrzylem w twoj pierwszy post i zrozumialem
ze to ta LED lampa padla po miesiacu.
A to zwykla zarowka halogenowa sie spalila.

Ale zeby o spaleniu zarowki pisac na grupe ?
No to pewnie pieniedzy nie odzyskasz, chyba ze gdzies tam napisali ze
rok gwarancji  :-)

Bo to jakis zly halogen byl :-)

Re: I stała się ciemność...

"J.F" jiqnl5$oon$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

gwarancji  :-)

Halogen był dobry -- ale złe moce go opętały. Wrzuciłem tam znów 20W Phili_psa.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
Re: I stała się ciemność...

"J.F" jiqnl5$oon$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

gwarancji  :-)

Odzyskałem. Bez jakiegokolwiek trudu.
Oddałem żarówkę, pokazałem fakturę i dostałem do garści pieniądze. :)

A następnie kupiłem MultiLEDkę w miejsce żarówki.
Taką samą, o jakiej pisałem w tym wątku. 90 lumnów.

MultiLEDka droższa ponad 9 razy od tej żarówki.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'