I RMS dla kondensatorĂłw ceramicznych SMD

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o I RMS dla kondensatorów
ceramicznych KEMET.

Dokładnie chodzi mi o ten C1210C225K1RAC (TME).
Za cholerę w żadnym katalogu nie ma tego.

Może jest jakiś ogólna choćby "zakres" dla X7R ?

Taki np. TDK podaje dla swoich multilayer ceramic (czyli jakby to samo)
  , powiedzmy dla C3216X7R2A105M , Ĺźe I RMS = 9 A.

Czy to jest tak, że generalnie wielowarstwowe ceramiczne mają spory prąd
I RMS ?

Wystarczy mi, jak ten C1210C225K1RAC będzie miał z 600mA... Ale cholera
Ĺźe go wie ??

Potrzebny mi jakiś low ESR, tak 2.2uf - 10uF, na 100, z I RMS > 0.6A

Re: I RMS dla kondensatorĂłw cera micznych SMD

Wydaje mi się (intuicja nie podparta wiedzą), że w przypadku ceramicznych
jedynym istotnym parametrem decydującym o IRMS jest ilość wydzielanego
ciepła i związany z tym wzrost temperatury. Mając parametry typu stratność
można to jakoś oszacować a znając gabaryty można mniej więcej wiedzieć o
ile
K (czy C) temperatura się podniesie. Jak przyjmiesz wzrost temperatury o 10
stopni i wyjdzie Ci więcej niż potrzebujesz to chyba możesz spać spokojnie
bo jest to chyba bardzo ostroĹźne oszacowanie.
P.G.

Re: I RMS dla kondensatorĂłw cera micznych SMD

Bo to bylo tak - dawno, dawno temu, prad byl spory, i w dodatku
ograniczony czestotliwoscia, pojemnoscia i napieciem.
Jak czestotliwosci i pojemnosci byly niskie, to i prad byl niski i nie
bylo potrzeby go podawac.

Widac niektorzy nie zauwazyli wzrostu jednego i drugiego :-)

Ale popatrz jeszcze na parametr Dissipation Factor.
Wspolczynnik strat ? Kilka procent.

Jak mamy 0.6A i 100V, czyli 60W mocy biernej, to kilka % od tego spali
malutki element SMD.
Juz slyszalem o takich co przetopili trymery w filtrach antenowych :-)

Przy okazji - strasznie wysoki ten DF. I nie wiadomo co mu szkodzi
bardziej - prad czy napiecie.

J.

Re: I RMS dla kondensatorĂłw ceramicznych SM D

A to czytałeś?

www.tdk.com/pdf/cap_ripple_current.pdf

I to:
http://ecadigitallibrary.com/pdf/CARTSEUROPE08/2_2.pdf

Bo ten temat też mnie interesował, ale oba linki z pierwszej strony
guglarki ;)

Być może jednak potrzebujesz jednak odrobinę większe kondensatory. Ja w
"trudne miejsca" daję jednak trochę inne (włącznie z np X2/Y2).

Pozdrawiam

DD

Re: I RMS dla kondensatorĂłw ceramicznych SM D

a nie , a ciekawe. Dzięki.

to jest kondensator na wejściu przetwornicy. "Oryginalnie" jest właśnie TDK.

Site Timeline