(humor) najdroższy piekarnik

Dnia Wed, 6 Feb 2013 22:18:37 +0100, Grzegorz napisał(a):

Nie, nie zachowuje.

Mówiąc falowo - przepuszczana jest całkowicie tylko składowa fal równoległa do osi polaryzatora. Składowa prostopadła jest całkowicie wycinana. Wycinanie składowej (a nie konkretnych fal) jest dla większości nieintuicyjne, stąd często błędna interpretacja polaryzacji.

Polaryzacja światła jest cudowna ;) A czy leczy - nie wiem.

Reply to
GLaF

Dnia Wed, 06 Feb 2013 22:16:13 +0100, Michoo napisał(a):

Polaryzator odcina tylko SKŁADOWĄ fali (prostopadłą do płaszczyzny polaryzacji), a nie całą falę, która nie jest idealnie równoległa do płaszczyzny polaryzacji.

Reply to
GLaF
[...]

W kwestii formalnej: żaden z nas nie jest samicą. Nie jesteśmy również dziećmi ani instrumentami muzycznymi. "Obaj" lub "obydwaj".

Bez urazy ale mnie to strasznie denerwuje.

Dnia Thu, 7 Feb 2013 00:03:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Kajam się. Staram się nie robić błędów, ale czasem byka strzelę.

Reply to
GLaF

No tak, to jest zasadniczo to samo. Tyle, że audiofile wydają kasę na różne idiotyzmy znacznie głupsze niż te kable, bo ich na to stać.

A "cudowne lampki halogenowe" kupują ludzie chorzy, przeważnie biedni, w nadziei, że ich to z czegoś uleczy. A to leczy - faktycznie - ale handlarzy z ich własnej nędzy.

Reply to
sundayman

Będę pamiętał, jeśli kiedyś zrealizuję :)

Reply to
sundayman

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Hello J.F.,

I Ty Brutusie przeciwko mnie ? :-)

To co, dobry polaryzator wycina powiedzmy 1/180 swiatla, a reszte przepuszcza ?

Nie musisz ich tez krzyzowac - ustaw rownolegle, zobacz ile wtedy wycina drugi polaryzator.

No i ciagle nie wierzysz, to zawsze mozesz uzyc trzeciego polaryzatora - co juz rozwieje watpliwosci.

J.F

Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości

Nawiasem mowiac to ostrzezcie dziadkow i rodzicow. Niedawna historia - zadzwonili, "zapraszamu na bezplatne badania". Przebadali, prosze do stolika. "Pani sie kwalikuje do programu leczenia". "udzial w programie kosztuje 140zl, czy pani reflektuje ?"

6 papierkow do podpisu, i dopiero na szostym "harmonizator fotonowy, cena 6000zl, upust promocyjny 30%, do zaplaty 4000, rata miesieczna 140".

Ale babci nie przetlumaczysz "jak nie potrafisz przeczytac przed podpisaniem, to nawet nie chodz na takie spotkania". No ale to nie spotkanie, tylko badanie bylo.

J.F

Może ja już słabo pamiętam, ale:

- polaryzacja liniowa jest w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku ruchu [**]

- możemy wyróżnić wektor początkowy - "górę" - wtedy polaryzację możemy powiązać z kątem względem tego wektora (0-180 stopni[*])

- polaryzator szczelinowy działa przez pochłanianie światła w płaszczyźnie docelowej polaryzacji mniej niż całej reszty

- więc im lepsza polaryzacja tym mniej oryginalnego światła przechodzi

[**] a nie jedynie 2 płaszczyznach prostopadłych, co by uzasadniało "połowa zostaje" [*] 180 a nie jak wcześniej napisałem 360
Reply to
Michoo

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

Czas sie przyzwyczaic, ustawa kiedys przejdzie, za 2, 4 czy 8 lat i juz nie odroznisz :-)

J.F

Synteza, czy odchody droższy?

Reply to
Michoo

W dniu 2013-02-06 17:09, sundayman pisze:

Szacun za twoje starania na tym forum. Widać że twoje opinie przekonały parę osób. Zapewne są to osoby młodsze i kumate. Starsi, schorowani pewnie wolą wierzyć w magię.

Reply to
Mario

W dniu 2013-02-07 10:46, J.F pisze:

Z grubsza połowę ale coś tam trochę zostaje z ortogonalnego kierunku. Zależy od jakości polaryzatora.

Trudne pomiarowo. Nastąpi spadek o jakiś mały procent i nie będziesz wiedział czy to na skutek wycięcia pozostałości z odwrotnej polaryzacji czy na skutek zwykłej absorbcji. W krzyżowym ustawieniu powinno spaść do zera. A najlepiej zmierzyć w obu położeniach i policzyć stopień polaryzacji.

Mario

Drożdży.

Reply to
Michoo

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa snipped-for-privacy@lechistan.SPAMPRECZ.com> napisał w wiadomości news:5112c6d4$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Ja tam pod piorunochronami nie staję w trakcie burzy. Ale to prawda - każdego z nas to czeka, wcześniej, lub później. No, tymczasem, z racji daty, naszprycuję się C12H22O11... :) (a po trochu też C6H12O6) :)

Reply to
Anerys

Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:51137c71$0$1317$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

A za 10 lat coming out... "Witajcie kochani... czas już wreszcie się ujawnić... oto ogłaszam światu, że jestem hetero"... Gorzej... ja się obawiam, że dozwolone będą jedynie odbiorniki reakcyjne, albo zwykłe, a za odpowiednim zezwoleniem z lokalnym generatorem o bezpośredniej przemianie... a superheterodyny będą zakazane... :)

Reply to
Anerys

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości news:5112d534$0$26686$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nie widzę przeciwwskazań! (byle to nie był drzewniak... Widzisz? Nie widzę... A widzisz!) :)

Reply to
Anerys

Odchody u grzybów? To ja nie będę mówić, czym jest miód, wobec pszczół :))

Reply to
Anerys

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości news:5112d91d$0$1295$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... (quasi-cudowne lampki)

Ano...