(humor) najdroższy piekarnik - Page 3

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Oboje macie rację. J.F. podaje interpretację korpuskularną, RoMan falową.
W falowej kluczowym słowem jest SKŁADOWA, w korpuskularnej -
PRAWDOPODOBIEŃSTWO. Pojedynczy foton po przejściu przez polaryzator będzie
miał ściśle określoną polaryzację - zgodną z polaryzatorem.
http://student.eldoras.com/UJ/zjawiska_kwantowe/mechanika_kwantowa/Nu01.pdf

--
GLaF

Re: (humor) najdroższy piekarnik
Hello GLaF,

W kwestii formalnej: żaden z nas nie jest samicą. Nie jesteśmy również
dziećmi ani instrumentami muzycznymi. "Obaj" lub "obydwaj".

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje

Bez urazy ale mnie to strasznie denerwuje.

 RoMan
Re: (humor) najdroższy piekarnik

Kajam się. Staram się nie robić błędów, ale czasem byka strzelę.

--
GLaF

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Czas sie przyzwyczaic, ustawa kiedys przejdzie,  za 2, 4 czy 8 lat i
juz nie odroznisz :-)

J.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

A za 10 lat coming out... "Witajcie kochani... czas już wreszcie się
ujawnić... oto ogłaszam światu, że jestem hetero"...
Gorzej... ja się obawiam, że dozwolone będą jedynie odbiorniki reakcyjne,
albo zwykłe, a za odpowiednim zezwoleniem z lokalnym generatorem o
bezpośredniej przemianie... a superheterodyny będą zakazane... :)

Re: (humor) najdroższy piekarnik
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F.,

I Ty Brutusie przeciwko mnie ? :-)

To co, dobry polaryzator wycina powiedzmy 1/180 swiatla, a reszte
przepuszcza ?

Nie musisz ich tez krzyzowac - ustaw rownolegle, zobacz ile wtedy
wycina drugi polaryzator.

No i ciagle nie wierzysz, to zawsze mozesz uzyc trzeciego
polaryzatora - co juz rozwieje watpliwosci.

J.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Z grubsza połowę ale coś tam trochę zostaje z ortogonalnego kierunku.
Zależy od jakości polaryzatora.

Trudne pomiarowo. Nastąpi spadek o jakiś mały procent i nie będziesz
wiedział czy to na skutek wycięcia pozostałości z odwrotnej polaryzacji
czy na skutek zwykłej absorbcji. W krzyżowym ustawieniu powinno spaść do
zera. A najlepiej zmierzyć w obu położeniach i policzyć stopień
polaryzacji.
http://portalwiedzy.onet.pl/45874,,,,polaryzacja_swiatla,haslo.html

Re: (humor) najdroższy piekarnik
Hello J.F,

Jasne. Bo ja uzywam czasem polaryzatorów :P

Niespolaryzowanego? mniej więcej połowę. Tak zmienia się w każdym
razie czas naświetlania.

 RoMan
Re: (humor) najdroższy piekarnik
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał

No to uzyj trzech i wytlumacz wyniki.
Katy 0, 45 i 90 ..

No dobra, przyjmuje tlumaczenie ze przechodzi z pr-stem cosinusa
(kwadratu ?), ale zachowuje polaryzacje.
Tzn to jest nieprawda, ale zalozmy ze tak jest.

Wtedy kolejny polaryzator ustawiony tak samo, powinien znow dosc
znaczna ilosc swiatla wyciac, bo przeciez wiele skladowych ciagle jest
odchylonych.
Tymczasem on oslabia juz stosunkowo niewiele, choc jakies tam
tlumienie nawet i dla dobrze spolaryzowanego swiatla ma, wiec pomiary
trzeba dokladne ..

Stop, przyjmijmy ze jest jak piszesz, foton na poczatku ma polaryzacje
45 st (fizycy kwantowi by mnie wysmiali), trafia na polaryzator o osi
0 st, moze nie przejsc, ale moze tez
przejsc - na co ma pr-stwo 0.5 czy tam 0.707.
Jak przejdzie, to niby nadal ma 45 st ? To teraz my na jego drodze
ustawiamy polaryzator pod katem 90 st do pierwszego, ale ten foton ma
odchylke tylko 45 st, a wiec spore szanse przejscia. A tymczasem ...

P.S. jak masz fotograficzne polaryzatory, to one moga byc "kolowe"

J.

Re: (humor) najdroższy piekarnik
Hello J.F,

Do cyfrówki mam już "kołowy" ale za starych czasów używałem zestawu
dwóch klasycznych do dziwnych zabaw.

 RoMan
Re: (humor) najdroższy piekarnik

Nie, nie zachowuje.

Mówiąc falowo - przepuszczana jest całkowicie tylko składowa fal równoległa
do osi polaryzatora. Składowa prostopadła jest całkowicie wycinana.
Wycinanie składowej (a nie konkretnych fal) jest dla większości
nieintuicyjne, stąd często błędna interpretacja polaryzacji.

Polaryzacja światła jest cudowna ;) A czy leczy - nie wiem.

--
GLaF

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Nie zachowuje. Już doczytałem.

Re: (humor) najdroższy piekarnik
Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:keub6a$ask$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Hm, polowe musi odrzucic ... ale czy jest duzo gorszy ?

Tak mi chodzi po glowie, ze sa polaryzatory odbiciowe/dzielace - czesc
przechodzi spolaryzowana, ale reszta nie ginie, tylko sie odbija (lub
odwrotnie), jest przynajmniej czesciowo spolaryzowana w inna strone,
ale to wystarczy obrocic.
Z drugiej strony ... bezstratna polaryzacje termodynamika chyba
wyklucza - cos co bylo nieuporzadkowane, nie moze sie uporzadkowac bez
nakladu energii.

tu jakis patent ... a w nim inne jeszcze
http://www.google.com/patents/US5973833

spolaryzowane leczy :-)

J.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Jaką połowę? Zakładając, że polaryzujemy w płaszczyźnie z dokładnością
do 5 stopni to odcinamy 355/360 światła.

Obiciowe - tak, szczelinowe właśnie wycinają.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

nie, tylko polowe.

J.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Może ja już słabo pamiętam, ale:
- polaryzacja liniowa jest w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku ruchu
[**]
- możemy wyróżnić wektor początkowy - "górę" - wtedy polaryzację możemy
powiązać z kątem względem tego wektora (0-180 stopni[*])
- polaryzator szczelinowy działa przez pochłanianie światła w
płaszczyźnie docelowej polaryzacji mniej niż całej reszty
- więc im lepsza polaryzacja tym mniej oryginalnego światła przechodzi

[**] a nie jedynie 2 płaszczyznach prostopadłych, co by uzasadniało
"połowa zostaje"
[*] 180 a nie jak wcześniej napisałem 360

Re: (humor) najdroższy piekarnik
dokładnością

Polaryzacja kołowa też.
Prostopadła do kierunku ruchu jest składowa elektryczna każdej fali TE.

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Polaryzator odcina tylko SKŁADOWĄ fali (prostopadłą do płaszczyzny
polaryzacji), a nie całą falę, która nie jest idealnie równoległa do
płaszczyzny polaryzacji.

--
GLaF

Re: (humor) najdroższy piekarnik

Całego to nie, czytałem artykuł że polaryzatory odbiciowe wielopłytkowe
potrafią spolaryzować do bodajże 98% światła ale nie mogę znaleźć
źródła. Najlepiej od razu emitować światło spolaryzowane ale to
przynajmniej na razie nie jest możliwe.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Jest mozliwe w laserach, i cos sie dzieje w temacie LED
http://www.nature.com/lsa/journal/v1/n8/full/lsa201222a.html