home automation - wybĂłr technologii komunika cji.

Przymierzam sie do gruntowego remontu domu. Postanowiłem go troche
zautomatyzować. Na pierwszy rzut pójdzie ogrzewanie. Chciałbym aby w
kazdym pokoju (lub strefie)  była osobna regulacja temperatury
grzejnikĂłw i co za tym idzie osobny czujnik temperatury. Instalacja
ogrzewania będzie robiona od zera także każe zrobic tak aby
zaintalowanie ogrzewania strefowego było możliwe.

Jako bazę użyje jakis klocek typu embedded z dostępnymi I2C, I2S,
Ethernet, RS232, USB  (dla dociekliwych: Tak. Mozliwe ze będzie to
Raspberry Pi)

Zastanawiam się Ci nie użyć własnie I2C. Na ebayu jest troche gotowych
modułów przekaźników, czujników, klawiatur, itp gadających po I2C.
Maksymalna odległość od urządzeń to 10m. W sieci piszą ze przy małej
częstotliwości zegara powinno działać do 20m.

Macie jakies inne pomysły? Może znacie jakieś w miare tanie moduły tego
typu dające się sterować z linuksa?

Pozdrawiam,
C.

Re: home automation - wybór technologii komunikacji .
Zapomnij o I2C   - Albo RS485  albo radio  np.  Zigbee!

Kabelek jednak najpewniejszy czyli RS485 !

PomysB3% teBF% o elektrowni wiatrowej plus kolektor sB3%oneczny  i zakopany
duzy zbionik wody z grzaB3%kami i wymiennikiem ciepB3%a.

Dobra tez jest pompa cieplna !

Re: home automation - wybĂłr technologii komun ikacji.
Napewno nie bedzie to Pasbery Pi bo z tego co mowia to bedzie dostepny
moze pod koniec roku.  Ja bym zamontowal w grzejnikach jakies sterowniki
z radiem, do tego (szkoda ze nie ma) same grzejniki w stylu nagrzewnicy
wtedy mozna sterowac ekonomicznie temperatura w pomieszczeniach. Bo z
dostepnych rozwiazan to zawory z elektronicznym temostatem ale bez
zadnych zlacz, to co widzialem w handlu.

Re: home automation - wybĂłr technologii komun ikacji.

Udalo mi sie go zamowic zaraz po starcie sprzedazy. Farnell obiecal
dostarczyc do czerwca.

Ja bym zamontowal w grzejnikach jakies sterowniki

Kable jednak pewniejsze... zwazywszy na to ze zasilanie tego i tak
bedzie wymagane.

c.

Re: home automation - wybĂłr tech nologii komunikacji.
Zainteresuj się OpenHR20
http://embdev.net/topic/118781

Pozdrawiam
Jan

Re: home automation - wybĂłr technologii komun ikacji.
[..]

Jestem we wczesnej fazie tego samego, postawiłem na 1wire, już mam
czujniki temperatury, grzejniki planuję również tą magistralą sterować.
Wszystko pod kontrolą linuxa i prostego sterownika na uC w razie awarii
pierwszego, niestety soft raczej trzeba będzie rzeźbić samemu bo co dom
to inna specyfika i wymagania.
Na razie robi mi się odczyt temperatury w MRTG
http://alexyuk.dyndns.org/mrtg/temperatura_ds.html

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

--
VSS

Re: home automation - wybĂłr technologii komun ikacji.

Jeżeli komunikacja ma iść po kablu to tylko EIB / KNX.
Jest cała masa eleganckich gotowych klocków, dodatkowo oprócz ogrzewania
możesz pomyśleć o sterowaniu oświetleniem. Bardzo wygodnie po
naciśnięciu jednego przycisku mieć ustawioną odpowiednio całą grupę
świateł (np. do oglądania TV, do obiadu, na romantyczny wieczór itp).

Re: home automation - wybĂłr technologii komun ikacji.

Nie szukam rozwiazan przemyslowych/dedykowanych... i pewnie drogich.
Eksploruje wlasnie 1-wire. Wyglada zachecajaco. Scalaki Maxima troche
drogie ale przy kilku sztukach to nie wyjdzie tak zle. Jest tez
dostepnych troche gotowych klockow.

c.

Site Timeline