HM-TR433 czyli rs232 w eter

Witam.

Poszukuje w miare taniego i szybkiego/wygodnego rozwizania, które umozliwi
uzyskanie bezprzewodowej dwukieurnkowej transmisji szeregowej(RS232).

Zalozenia:
- odleglosc to minimum 150m w otwartym terenie,
- predkosc minimum 9600bps,
- kontrola poprawnosci transmisji na poziomie sprzetu - mile widziana, choć
nie wymagana,
- praca w pasmie niehomologowanym. Dla zakresu czestotliwosci od 433MHz w
gore. Kryterium sa tu gabaryty anteny, ktora trzeba bedzie wykonas lub kupic
gotowa. Im mniejsza antena tym lepiej.

Znalazlem taki transciver: HM-TR433. Wydaje sie wygodniejsze niż budowanie
od podstaw transceivera na RFM12B lub podobnych modulach. W HM-TR433 mamy
wyprowadzenia: antena, tx, rx, Vcc, Gnd, Enable, CFG. Wiecej nie ma, a mi do
szczescia nie potrzeba. Nie musze wiedziec jak dziala dany modul, a
weryfikacje danych zrobie sobie programowa. Producent twierdzi, ze chodzi to
na 300m w terenie otwartym - nawet jezeli jest w tym polowa prawdy (jak w
przypadku RFM12B), to juz bedzie niezle.

Moje pytania: czy ktos z Was ma doswiadczenie z modulem HM-TR433?
Funkcjonalne to jest? Czy moze sa problemy natury oszukanczo-losowej jak to
mialo miejsce w RFM12B? Czy istnieje cos sensowniejszego w cenie niecalych
70pln (brutto) z mozliwoscia kupienia tego w PL w ilosciach detalicznych?
Potrzebuje 2...3 takich modulow.

Pzdr
--
ARO