HDD i odłączanie napięcia

Dawniej były kieszenie ATA do hdd ze stacyjką odłączającą napięcie.
Niestety nie pamiętam które z napięć było odłączane? 12V czy 5V?.
Potrzebuję zastosować taki patent i chciałem zapytać które z tych napięć
można odłączać bez szkody dla hdd?

nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski
Re: HDD i odłšczanie napięcia

O ile pamietam to oba. Jeden kluczyk, dwa tranzystory.

J.

Re: HDD i odłšczanie napięcia

No właśnie jak sięgam do mojej pamięci to układem wykonawczym była
stacyjka z jedną parą styków i oprócz tejże nie pamiętam żadnych
tranzystorów. Pamiętam że jak się wyłączało stacyjkę to gasła dioda
sygnalizująca zasilanie kieszeni. Obecnie ta dioda jest zasilana z 12V i
podejrzewam że poprzednio też tak to było rozwiązane więc wychodzi na to
że 12V było odcinane. Pytanie czy odcięcie samych 12VDC jest bezpieczne
dla HDD?

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski

mam takie cos - na pewno 1 para stykow wlaczana kluczykiem, pewnie 5V, drugie
napiecie 12V przelaczane jednym tranzystorem.  Moglem 5 pomylic z 12 ;]

Re: HDD i odłączanie napięcia

Ooooo!!! dzięki za odpwiedź! Zapewne 12V było stacyjka a 5V tranzystorem
- tak wniskuje po deklarowanym poborze prądu przez mój hdd 5V0,5A i 12V0,75A

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski
Re: HDD i odłączanie napięcia

12 masz do kręcenia silnikami, a 5 do sterowania, nie ryzykował bym
wyłaczenia 5 jak 12 masz aktywne .. odłacz 12, jak kondensatory sie
rozładują, to wtedy 5...

Re: HDD i odłączanie napięcia

Dla jasności - nie będę tego rozłączał podczas pracy hdd. Ale faktycznie
  zrobię tak aby oba napięcia były odłączane. Dzięki za informacje.

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski