HDD - ceny w górę?

Nie wiem czy dobra grupa ale typowo komputerowej nie znalazłem. Jeszcze 10.
października kupowałem dysk 500GB SATA za 165zł, 20.09 kupiłem 2TB za 295zł,
teraz wszedłem na stronę sklepu (arest.pl - bo tam zwykle kupuję) a tam ceny
praktycznie 2x większe, z tego co widzę na allegro ceny podobne. Coś
przegapiłem przy zmianie cen?

Lukasz

Re: HDD - ceny w górę?
On Tue, 25 Oct 2011 15:03:41 +0200, "Lukasz"

Zalało fabryczkę silniczków gdzieśtam-na-wschodzie, a pechowo
fabryczka ta dostarcza je do coś 2/3 nowych dysków. No i efekt jest.
--
Grzegorz Krukowski

Re: HDD - ceny w górę?
Hello Lukasz,

Utonęły dwie fabryki dysków w Tajlandii WD i Seagate. 40% światowej
produkcji dysków stanęło.

Re: HDD - ceny w górę?

http://www.frazpc.pl/aktualnosci/919051,Rosnace_ceny_dyskow_twardych_kilka_slow_wyjasnienia.html

Re: HDD - ceny w górę?

"RoMan Mandziejewicz" 481398226.20111025154117@pik-net.pl

Na oko straty nie są ogromne. Jak to jest, że japońskie produkty,
po takich kataklizmach, jakie wiosną nawiedziły Japonię, nie
podrożały prawie wcale, podczas gdy ceny dysków zaszalały po
takim zalaniu? Pół roku na odbudowę zalanych magazynów i parkingów?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Widocznie nigdy nie produkowałeś urządzeń elektronicznych.
K.

Re: HDD - ceny w górę?

"John Smith" j88q7l$d7b$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl

A na temat umiesz pisać? Bo cokolwiek -- i pies potrafi zaszczekać. :)
Japonia nie produkuje elektroniki?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

  Były produkty konkurencyjne.
  Np. Canon, Sony czy Olympus z chęcią ugryzł... ee....
"wsparły w potrzebie" ;) Nikona czy Fuji w zakresie fotoaparatów
w całej skali wyboru.
  Ba, można sądzić że sporo "produkcji podstawowej", znaczy
elementów, brali właśnie z Tajlandii czy innych Filipin.

  Przecież wyjaśniono - to nie z dyskami jest problem, prawda?
(tylko z jednym, najwyraźniej zmonopolizowanym, a może lepiej:
"zcentralizowanym" elementem - silniczkiem)

pzdr, Gotfryd

Re: HDD - ceny w górę?

"Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1110291337020.1448@quad

Po czym można to sądzić?

I ten silniczek jest jakoś tajemniczy?
Pół roku potrwa odbudowa potencjału siliczkowego? ;)

Jak już napisałem -- badania nie zamokły. Wyprodukują nowe
maszyny tłukące silniczki i postawią je w nowych budynkach.
Albo nawet kupią te silniczki u konkurencji. :)

Akurat w dyskach nie widzę śmiertelnej wrogości -- raczej konkurenci
współpracują ze sobą. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
295zł,

2tygodnie temu kupilem WD'ka 2TB za 299,-
dzis ten dysk u tego samego sprzedawcy 820.....

Re: HDD - ceny w górę?
Chciwość i łapczywość "komiwojażerów", jak ich nazywa Roman Dmowski jest
ogromana.
Oczywiście wpływ awarii jednego z dostawców nie ma wielkiego wpływu na cenę
końcową,
ale handlowcy staraja się to wykorzystać.
Przerabialiśmy to już z pamięciami RAM, gdzie jeden z dostawców czarnego
silikonu się spalił.

Zawsze wyczuwam ten zapach spalenizny.
Cechy szczególne to:
- nagły i niewspólmierny wzrost cen o więcej niż 5%
- awaria u jednego (!)  z dostawców komponentów
- jak na razie zauważyłem to tylko w branży komputerowej, ale bądźcie czujni
- ceny stabilizują się po ok. 1 do 3 miesięcy.

Macie wpływ na szybszy spadek powrotny cen poprzez nie kupowanie takich
produktów,
po medialnych zapewnieniach, że wydarzyła się STRASZNA tragedia.

Jeśli faktycznie jest taka straszna tragedia, to niech
handlowcy/komiwojażerowie czy inni egipcjanie
obniżą o połowę ceny rzeczy z magazynu, żeby złagodzić skutki tego niby
światowy shoahu.
A tak, to jest jak zwykle - byle wykręcić większe lody i manipulując faktami
w mediach.

Sylwester Łazar
Re: HDD - ceny w górę?

"Sylwester Łazar" j89g83$chb$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl

Od dawna niewiele dzieje się w dyskach HDD -- IMO istotnie magazyny
mogą być pełne. Ponadto -- cena dysku zawiera w sobie badania czy
doświadczenia -- tego na pewno nie zalało. Odtworzenie maszyny
tłukącej to czy owo jest łatwe, trudniej ją zaprojektować po
raz pierwszy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Do czasu znormalnienia nie kupować.

Re: HDD - ceny w górę?

"zapinio" 4eaa51bf$0$5819$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

Gdzie te wysokie ceny? Dla mnie te ceny ani trochę nie skoczyły w górę!!
Googluję ceny 750 GB Transcendentalnych ;) i widzę, że są niskie... Około
300 złotych za 750 GB Transcendentalności w obudowie z USB 3 -- jeno ja
nadal nie mam komputera z USB 3!!!

A gdybym tak miał... Jaka to oszczędność czasu!!!
Teraz akurat mam odpalone dwa i jeden wirtualny...
I wszystkie i potrzebne!! Och!! Gdybym wreszcie
za ludzkie pieniądze kupił z FulHaDe, USB 3, HDMI...

Oglądam właśnie (oglądałem do rana, kiedy to padłem z sił, teraz
wracam do oglądania...) film o pracy w Chinach... Dziewczyna pomaga
finansowo rodzinie, zarabiając 6 centów za godzinę... Czyli jakieś
10 do 12 dolarów miesięcznie, jeśli 8 godzin dziennie i 5 do 6 dni w tygodniu...

Niesamowicie ładne są te Chinki, i ładny mają język -- miły w odbiorze. :)

  http://www.iplex.pl/filmy/chiny-w-kolorze-blue,3688

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Przypominam, że w nawiasach kwadratowych zapisuję swoje myśli -- nie
wolno tego czytać!!! [jeno szybko?] Za czytanie tego rodzaju
nienależnych treści grozi w Polsce kara pozbawienia wolności
do lat dwóch. :) [a pozbawiony wolności zdany jest na szybkość?]

"Eneuel Leszek Ciszewski" j8e2o1$m0n$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Ale w ogóle ciągną do $70 -- jeśli mają dużo zamówień...
Czyli harują dniami i nocami... [jak ja -- pareneśce lat temu,
gdy chujostwo rzymskokatolickie kazało mnie zgnoić, niszcząc
niemal wszystko, co wypracowałem, łącznie z moim zdrowiem...]

12 dziewcząt śpi w jednym pokoju...

  Chiny w kolorze Blue (China Blue)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Uuuu, to musi być jakiś strong stuff... :-)

Re: HDD - ceny w górę?
JDX denied rebel lies:

Robi się z tego folklor jak na pclc (i okolicach) niejaki fir
(wielonickowy)

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|Taught when we're young to
(::)                        (::)|hate one another