Handel podrabianymi częściami.

Sam padłem kilka razy ofiarą tego procederu. W kilku sklepach po
udowodnieniu że część jest nieoryginalna i bezwartościowa zwracano  mi kasę
ale widzę że nadal ta część znajduje się w ofercie sklepu i naciągani są
następni klienci.
Czy to aby nie powinno być ścigane? Gdzie są służby celne, skarbowe?

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.

Sluzby celne i skarbowe nie sa od tego i niewiele ich to obchodzi.
"Cyfronika" na pewno handluje takimi podrabianymi czesciami w dodatku
nie oddali pieniedzy. Niestety prawo chroni takich oszustow i w
wiekszosci zwyklego czlowieka nie stac na to zeby sie z takimi sadzic
a nikt nie pomaga. Jedyne co to mozna zglosic do UOKiK oraz zawiadomic
producenta jesli te podroby sa sygnowane jakas firma. W innym
przypadku pojedynczy nabywca niewiele zdziala.

Re: Handel podrabianymi częściami.

A co z celnikami przechwytującymi tony podrabianych szmat, torebek i butów?

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.

to sa akcje propagandowe. mieszkam przy granicy to troche mam swiadomosc jak
to dziala ;) to troche jak z policja lapiaca narkomanow - ilu takich mozesz
zlapac w ciagu dnia? o ile jest to tansze i latwiejsze niz lapanie
prawdziwych przestepcow?
dla mediow (i publiki) nie liczy sie jakosc akcji, ale sztuki .
pozniej z tego sa medale, premie , itd.

niestety wiara w to ze policja sluzy zeby bylo sprawiedliwie,
sluzba zdrowia zeby leczyc itd. to  tzw. system urojen i z tego sie ludzi
leczy ;p

--

Re: Handel podrabianymi częściami.

Tylko że kolega Dlabink słowem znawcy tematu napisał raz a krótko że nie są
od tego ale nie raczył nas uświadomić dlaczego mimo że podałem przykład
takiej działalności tych urzędników gdy latają za TIRami wypełnionymi
szmatami i torebkami.

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.

snipped-for-privacy@j18g2000yqd.googlegroups.com...

toz ci tlumacze. jak komus to na reke i za to zaplaci, to polataja i za
szmatami. inaczej niezbyt.

--

Re: Handel podrabianymi częściami.

A kiedy mniej więcej złożyłeś zawiadomienie ?

Re: Handel podrabianymi częściami.

Nie składałem. To są moje przemyślenia jako ofiary oszustwa.

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.

W jaki sposob udowodnisz ze to podrobka?
Ja juz nie raz przechodzilem polski wymiar "sprawiedliwosci" i procz
zmarnowanych pieniedzy i zdrowia praktycznie niczego sie nie uzyskalo.
Zyjemy w swiecie, w ktorym tylko oszusci i zlodzieje do czegos
dochodza (z malymi wyjatkami ktore ptwierdzaja regule)  i to sie nie
zmieni poki pieniadz jest jest dla wiekszosci ich celem w zyciu.

Re: Handel podrabianymi częściami.

A skąd "służby" niby mają wiedzieć, że dany sklep sprzedaje podróby?

Re: Handel podrabianymi częściami.

A skąd służby wiedzą że w danym kontenerze jest 10tys podrobionych torebek?

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.

A pochwal sie jakie to sa te podrabiane czesci w cyfronice.

Re: Handel podrabianymi częściami.

A kogo cytujesz i do kogo zadajesz to pytanie?

Marek

Re: Handel podrabianymi częściami.
Możesz coś napisać konkretnie?
Jakiego typu elementy?

Teraz jest taki brak elementów, że dostawcy szukają gdzie się da.
Jeśli zamówisz np. w Chinach to zawsze twierdzą, że podzespoły new&original
Tymczasem często są to podróbki.
Płacisz z góry i co zrobisz z takimi elementami? Teoretycznie sprzedawcy dają
gwarancję, nie wiem jak w praktyce.

Połowa kłopotu jeśli są to jakieś mało wymagajace aplikacje, a elementy są
nieoryginalne, ale o zbliżonych parametrach i wszystkie sprawne.
EM

Re: Handel podrabianymi częściami.

Ach jaki Ty jesteś akuratny. Niedawno mieliśmy właśnie taki przypadek,
części raczej drogie, ewidentnie podróby (brak jakiegokolwiek sensownego
działania, zwarcia itp - były dobre sztuki do porównania) - aczkolwiek
wykonane bardzo starannie. Kupione w dużym, poważnym sklepie. Sprawę
załatwiono ugodowo. Producent na podstawie bardzo dokładnych zdjęć obudów
nie potrafił zająć jednoznacznego stanowiska, choć były pewne detale
różniące oryginał od podróbki (na podróbce był jeden dodatkowy nadruk od
spodu, kolor nadruku od góry inny - ale występujący czasem w innych
scalakach). Doradzono nam kupno u autoryzowanych dystrybutorów.

Więc wg Ciebie jaka jest szansa jakiegokolwiek rozwiązania tej sprawy?
Mieliśmy powołać biegłego albo samemu otwierać te scalaki? I właściwie po
co - żeby stwierdzono, że winny jest w Chinach? Jeśli dla własnego dobrego
samopoczucia lubisz spędzić sobie pół dnia na komisariacie (tylko po to by
za pół roku zapieprzać na pocztę po odbiór poleconego z umorzeniem), to
OK, Twoja sprawa, ja mam co innego do roboty.

e.

Re: Handel podrabianymi częściami.
Konkretnie prosze bez pieprzenia bzdur.

Kupowalem wielokrotnie w chinach i nie zdazylo mi sie nigdfy kupic
podrobionego rezystora a co dopiero mowic o scalaku.

Re: Handel podrabianymi częściami.
Opłaca się kupować rezystory? Przesyłka lotnicza pewnie podwaja wartość.
Co do innych elementów to może po prostu nic nie przykuło twojej uwagi.
Jeśli elementy ogólnie działają, często trudno zauważyć różnicę.
--
Pozdr
EM

Re: Handel podrabianymi częściami.

Konkretnie to możesz sobie walnąć baranka o ścianę. Nie mogę podać
szczegółów a i nie muszę - zorientowani i tak wiedzą o co chodzi.

Widocznie tanich rezystorów i popularnych, tanich scalaków się nie
podrabia (albo się nawet nie zorientowałeś). Za to podrabia się wszystko,
co jest trochę droższe. I to nie tylko niedostępne, drogie scalaki (np.
starsze końcówki mocy) ale nawet taką drobnicę jak pamięci FRAM,
tranzystory bipolarne większej mocy czy kondensatory elektrolityczne. A,
twierdzisz że nie w Chinach... Cóż, jak którymś razem przyjdzie Ci stamtąd
niezupełnie to, co chciałeś, to będziesz mógł sobie walnąć baranka po raz
drugi.

e.

Re: Handel podrabianymi częściami.

Kiedyś w sklepie trafiłem na podrabiane PIC12F675 - albo nie programowały się
wogóle albo max 2-3 razy (pisałem o tym na grupie). Nadruk jakiś kiepski był
na tych kostkach. Kostki zakupione w Gamie nie miały tego problemu.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB

Kiedys gdzies, ale konkrety prosze konkrety dzieki temu nikt nastepny
sie nie natnie po to jest grupa dyskusyjkna dziwczynki.

Site Timeline