gwarancje

Tak się chciałem podpytać kolegów producentów (w okolicach mikroprocesorowych
sterowników i takiego typu badziewia);
jakie się stosuje (o ile jakaś średnia jest) okresy gwarancji (producenta) na
taki "celowo" wyprodukowany sprzęt ?

Klient mnie dręczy, żeby mu dać 3 lata gwarancji. "Standardowo" daję jak dotąd
rok. A jak u was ?

Re: gwarancje

Przecież to wszystko zależy od umowy między Wami...
Co Ciebie obchodzi że ktoś da 3 lata?
Daj 1 rok w cenie standardowych stawek a za 2 dodatkowe lata trzeba dopłacić
z góry.

Re: gwarancje

Ale my zyjemy w Europie - 2 lata to jest dosc rozsadne i tylko Apple
sie wykrusza :-)

A tak prawde mowiac - jesli to nie jest twardy dysk czy inne "szybko
zuzywajace sie moralnie" urzadzenie, to jak producent uwaza ze dobre
produkuje, to powinien to poprzec dluga gwarancja.

Ile tam w USA daja gwarancji na "drivetrain" w samochodach ?

J.

Re: gwarancje
Ja miałem kiedyś zapytanie o 10 lat gwarancji.
Oczywiście po duszeniu z ceną do granic absurdu.
Podziękowałem za współpracę.
Nie żałuję.
Są interesy ,których lepiej nie robić.

Re: gwarancje

No właśnie tak też i ja sobie myślę.

A cholera że wie, czy dobre :) Na razie były prototypy. Generalnie
raczej nie spodziewam się problemów, bo projektuję zawsze z "zapasem"
ogólnie.
To jest produkt celowy, dla konkretnego klienta i tylko dla niego.
Ale początkowe serie mają swoje wady "wieku dziecięcego", które
(może) wyjdą, i 3 lata wydają mi się przesadą.

Re: gwarancje

Z tym ze nie dlatego ze dwa lata to w sam raz, tylko dlatego ze 2 lata trwa
ochrona konsumenta z tytulu niezgodnosci z umowa.

Nie bardzo wiadomo o co w niej chodzi, ale 2 lata gwarancji rozwiazuje
problemy :-)

P.S. Ale jesli klient nie konsument, to ochrony nie ma :-)

J.

Re: gwarancje

  Obys się kiedys nie zdziwił.
  Regres jest wprost i jawnie wpisany w ustawie :)
(za to do rozważenia jest, czy jasne i wyrazne wpisanie do umowy że
towar nie może być sprzedany konsumentom rozwiazuje sprawę definitywnie)

pzdr, Gotfryd

Re: gwarancje

Nawet jeBF%eli wydaje Ci siEA%, BF%e urzB1%dzenie wytrzyma spokojnie 3 la=
ta, nie20%
spiesz siEA% z dawaniem takiej gwarancji. Zawsze moBF%e pF3%jB6%E6 coB6%
 nie tak,20%
nawet bez Twojej winy czy wiedzy i bEA%dzie kB3%opot. JeBF%eli urzB1%dzeF1%
 jest20%
niewiele - pF3%B3 biedy, ale jak powaBF%ne serie pF3%jdB1%, moBF%na dost=
aE6% niezB3%ej20%
zadyszki i to nie tylko finansowej. Odbiorca teBF% na tym ucierpi, nie20%
bEA%dzie juBF% pamiEA%taB3% BF%e naciB1%gnB1%B3 gwarancjEA%.
MoBF%e porozmawiaj z nim na temat jakoB6%ci podzespoB3%F3w, koniecznoB6%
ci zmiany20%
konstrukcji (nie oznacza to automatycznie BF%e planowaB3%eB6% dziadostwo =
-20%
podeprzyj siEA% statystykB1%), a co za tym idzie korekty cenowej - nawet =

niewielkiej. MoBF%e sam uzna BF%e nie warto.

U mnie zawsze b2b, dlatego mam B3%atwiej. Gwarancja roczna, duBF%a czeB6%
E6%20
drogich podzespoB3%F3w ma swojB1% wB3%asnB1% gwarancjEA% producenta, ale=
 i tak jak20%
wiem, BF%e coB6% spapraliB6%my czy zwyczajnie nie przemyB6%leliB6%my do k=
oF1%ca20%
projektowo, to naprawiamy gratis. Klient zadowolony, my teBF% bo20%
szarpaniny nie ma i moBF%na zajB1%E6 siEA% tworzeniem. Trzeba tylko mieE6%
20%
rozsB1%dnych klientF3%w i juBF% jakiB6% czas z nimi wspF3%B3pracowaE6%, =
aby zadziaB3%aB3%o.

MiB3%ego.
Irek.N.

Re: gwarancje

No dokładnie - tak też tłumaczę.

U mnie też właśnie b2b. O podzespoły się nie boję, bo nie oszczędzam
każdej złotówki. Ale właśnie z uwagi na "nieprzewidywalne" na razie
wybiłem im te 3 lata z głowy. Ostatecznie stanęło na 2 latach.

A tak przy okazji - klientem jest niemiecka firma - ktoś wie, jak to u
nich lokalnie jest z tymi gwarancjami ?

Site Timeline