GSM jammer - Page 2

Re: GSM jammer

Podaj źródło prawne.

Piszesz, że dowolne urządzenie...
Jak będziesz miał możliwość potestować emisję elektromagnetyczną, to
sprawdź też emisyjność pracującej spawarki :P

pzdr
mk

Re: GSM jammer

Jak wytrzeźwięję po nowym roku to ci podam.

Marek

Re: GSM jammer

Też jestem ciekawy, bo ostatnio widziałem fakturę VAT na "Zagłuszacz
telefonĂłw komĂłrkowych"

Krzysiek

Re: GSM jammer
Hello Krzysztof,

Ale odróżniasz czas przyszły (skończy się) od teraźniejszego?
Bo jak na razie, to obrót nie jest zakazany - jest zakazane używanie.
Do zakazu obrotu potrzeba kogoś wkurzonego, żeby wymusił na UKE pomiar
i wtedy UKE kieruje do UOKiK wniosek o wpisanie na listę towarów
wyłączonych z obrotu.

Re: GSM jammer

Alez RoManie - Ty tak autorytarnie, a to o Konstytucje zawadza i
trybunal sie bedzie pol roku zastanawial:

a) czy operator placac grube pieniadze zyskal prawo dostepu na calym
terytorium RP, czy na prywatnym terenie wlasciciel moze wyrazic
sprzeciw, i zaekranowac, zagluszyc itp .. a moze nawet decyzje urzedu
oprotestowac, bo on sobie nie zyczy obcych fal :-)

b) czy na prywatnym terenie nie mozna sobie uzywac dowolnych
nadajnikow. Zalozmy ze wlasciciel dysponuje odpowiednio ekranowanym
pomieszczeniem i za plotem emisja jest niemierzalnie mala ..

J.

Re: GSM jammer

Chłop mając koncesje ma prawo do włażenia ze swoimi falami radiowymi do
każdej chałupy, zagrody i dziury na ziemi w zakresie mocą opisanymi w
koncesji.
Jest to nawet w zgodzie z międzynarodowymi przepisami ITU.

Jeżeli będę się znajdował na posesji sąsiada to mam prawo używać telefonu
komórkowego tak samo jak gdzie indziej chyba że sąsiad zabroni ale nie może
nic innego jak zrobić jak tylko zabronić. Według przepisów jesteśmy
właścicielami posesji ale nie tzw. eteru czy powietrza jak kto woli.
Zaekranowane pomieszczenie można by było spróbować porównać do generatora w
dowolnym urządzeniu np. w telewizorze albo w radiu. Sam generator jest
zaekranowany aby fale radiowe nie nie wyłaziły poza obudowę urządzenia więc
jest umieszczony w takim mini pomieszczeniu.
Tyle  że nikt nie wejdzie do takiego mikro pomieszczenia :)

Marek

Re: GSM jammer

Ale nikt nie broni mieć takiego pomieszczenia wielkiego jak stodoła -- cała
zaekronowana i też z generatorem w środku.

Re: GSM jammer

Babcia nigdy nie miała prawa jazdy a kupiła auto i to na fakturę. Woził ją
wnuk który prawo jazdy miał.
Sprzedam ci na fakturę nadajnik w zakresie UKF albo wykrywacz radarów. Wozić
w aucie wykrywacz możesz ale jak policjant udowodni że wykrywacz jest
zainstalowany i gotów do pracy to wtedy masz problem.
Dowolnej osobie na fakturę sprzedam radiotelefon pracujący w zakresie
136-174MHz. Nie wiem kim jest kupujący i nie muszę wiedzieć. Może być
krótkofalowcem który będzie chciał prowadzić łączności w zakresie 144-146 a
może taksówkarzem którego korporacja ma koncesje na jakiś kanał, albo np.
mój sąsiad który za opłatą 80zł rocznie posiada zezwolenie do pracy w jednym
z czterech kanałów PMR154 z moca do 1W. Wszystko jak najbardziej legalne do
czasu aż żadnemu z nich nie zachce się nadawac poza swoim zakresem.
Jak widzisz kupić nawet na fakturę i posiadać ci wolno wszystko, nawet salę
chirurgiczną, ale nie używać gdy nie masz stosownych zezwoleń lub koncesji.

Marek

Re: GSM jammer

Chyba za długo siedziałeś w dziale Radiotechnika Serwis na elektroda.pl i
udzieliło Ci się.

Re: GSM jammer

Hmmm ... a czy RoMan powiedział coś niezgodnego z prawdą i prawem?
Kłopot w tym, żeby pytający przynajmniej wiedział, że to jest naprawdę
nielegalne zanim zajmie się radosną twórczością. Konkretnie operator ma
koncesję na wykorzystanie pasma, ma spełniać odpowiednie wymogi
techniczne i prawie nikt nie ma prawa mu w tym przeszkadzać. To "prawie"
oznacza odpowiednie służby. Zdziwisz się ale UKE ma i używa sprzęt do
namiaru różnych śmieciarzy.
Maciek

Re: GSM jammer

"Trochę" rozminął się z prawdą ;)

Niech UKE przyjdzie do kancelarii tajnej, w której zamontowałem taki jammer.
Może wojskowi spece od tajemnic ich wpuszczą? ;)

Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku życzę!

Re: GSM jammer

A to w takiej kancelarii można montować sobie jakieś
niecertyfikowane urządzenia?

   Zbyszek
Re: GSM jammer

Na urządzenia zabezpieczające (drzwi, zamki, system alarmowy, itp.) trzeba
mieć certyfikat.
Jammer się do nich nie zalicza.

Re: GSM jammer
Hello Radiofan,

Jammer się zalicza z innej ustawy - jest nielegalny i tyle.

Re: GSM jammer

UKE tam nie wejdzie ale z przyjemnością wykorzysta swoje zabawki do
przydupienia amatora, któremu coś się wydaje. Mnie też wkurzają idioci i
ich kochane zabwki używane wszędzie gdzie się da ale niestety zagłuszać
nie wolno.
Maciek

Re: GSM jammer
Witam

Taaaa... zdążyliśmy się przyzwyczaić. Mądrzejewicz zna się na
wszystkim. Osoby innego zdania niż on uważa za półgłówków. Co na to
lekarz?
Ale ad rem.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU
z dnia 3 lipca 2007 r.
w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych,
które mogą być używane bez pozwolenia radiowego
(Dz. U. z dnia 1 sierpnia 2007 r.)

wraz z późniejszymi zmianami, zadają kłam jego twierdzeniu.

   Zbyszek
Re: GSM jammer

Sporo mógłbyś sie od niego nauczyć.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W którym to miejscu jest napisane?

Marek

Re: GSM jammer
Witam

marko1a napisał(a) :
wiadomości

Nie przeczę, że od osoby o jakiejś wiedzy w *jednej* dziedzinie
mógłbym się czegoś nauczyć. Jednak posiadanie wiedzy nie jest
immunitetem na chamstwo, bufonowatość i wydawanie kategorycznych
osądów w *każdej* dziedzinie.

Wyciąłeś zacytowany przeze mnie fragment pana M. Przypomnę więc co
napisał:
"używanie jakichkolwiek nadajników poza pasmem CB jest
koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych."

Chyba teraz nie masz wątpliwości po zapoznaniu się z Rozporządzeniem.

   Zbyszek
Re: GSM jammer

Bo zeszliśmy niepotrzebnie w bok rozważając co wolno a co nie wolno w
pozostałych pasmach jak CB, LPD, PMR, może jeszcze sterowania modeli,
radiopowiadamiania i czego tam jeszcze. Nie o to chodzi. To zupełnie nie to.
Wróćmy do zakresów GSM. Tam nie ma prawa nic innego nadawać. Żadne obce
urządzenie, tylko urządzenia operatorów posiadających koncesję. W tych
szczególnie chronionych zakresach obowiązuje jesli dobrze pamiętam norma max 4nW
dla emisji ubocznych. Czyli jakiekolwiek urządzenie nawet niekoniecznie będące
nadajnikiem, moze to być nawet toster czy tez świetlówka LED -  tak tak,
wszystko jest badane -  jeżeli dane urzadzenie sieje ponad te 4nW w zakresach
chronionych to dostaje szlaban na sprzedaż i rozprowadzanie.
Jammer jest tego klasycznym przykładem

Marek

Re: GSM jammer

Tu tylko 90% racji :-)
Grupy dyskusyjne mają to do siebie, że dyskusje fluktuują w różnych
kierunkach, w zależności od poruszonego pobocznego tematu. I dlatego
dobrym zwyczajem jest cytować fragment do którego się odnosimy. Co
też uczyniłem, by nie wrzucać niezgodnie ze stanem faktycznym do
jednego worka całej sprawy, jak to niektórzy robią.

Tu 100% racji.

   Zbyszek