GSM jammer

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że _używanie_ takich urządzeń jest nielegalne? Mam również obawy, że ich sprzedaż również - bo jakiejkolwiek homologacji to mieć z samej zasady nie może i jakichkolwiek badań certyfikacyjnych nie przejdzie.

Ręce opadają. Bo używanie jakichkolwiek nadajników poza pasmem CB jest koncesjonowane i wymaga urządzeń certyfikowanych. Masz koncesję na nadawanie w pasmach GSM?

Użytkownik Radiofan napisał:

Hmmm ... a czy RoMan powiedział coś niezgodnego z prawdą i prawem? Kłopot w tym, żeby pytający przynajmniej wiedział, że to jest naprawdę nielegalne zanim zajmie się radosną twórczością. Konkretnie operator ma koncesję na wykorzystanie pasma, ma spełniać odpowiednie wymogi techniczne i prawie nikt nie ma prawa mu w tym przeszkadzać. To "prawie" oznacza odpowiednie służby. Zdziwisz się ale UKE ma i używa sprzęt do namiaru różnych śmieciarzy. Maciek

Reply to
Maciek

Witam

Radiofan napisał(a) :

Taaaa... zdążyliśmy się przyzwyczaić. Mądrzejewicz zna się na wszystkim. Osoby innego zdania niż on uważa za półgłówków. Co na to lekarz? Ale ad rem.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU z dnia 3 lipca 2007 r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia radiowego (Dz. U. z dnia 1 sierpnia 2007 r.)

wraz z późniejszymi zmianami, zadają kłam jego twierdzeniu.

Reply to
Zbynek Ltd.

troche przesadzileles piszac ze tylko w pasmie CB nadawanie jest legalne bez koncesji

Reply to
NoRek

Chyba jednak nie przesadziłem. Bo nie mam zamiaru bawić się w dzielenie włosa na czworo i udowadniać, że licencja krótkofalarska jest rodzajem koncesji.

KONTEKST: chodzi o zagłuszanie pasm podlegającym koncesji GSM. Czy masz wobec tego kontekstu jakiekolwiek wątpliwości na temat koncesji?

Przesadziłeś, bo zapomniałeś o PMR i LPD ;-)

Oczywiście masz rację. W Niemczech przydupcyli paru "szpeców"-właścicieli kin zagłuszających GSM, dostali solidne mandaty z obietnicą kicia w przypadku recydywy. Jak się chce wyciągnąć wszystkie rejestry to można przydupić za nadawanie bez koncesji, ograniczenie wolności osobistej, oraz zagrożenie bezpieczeństwa publicznego (bo np. lekarz na dyżurze telefonicznym nie może zostać osiągnięty). Zresztą po jakiego ch... te zagłuszarki? Poprosić ludzi o wyłączenie komórek, a kto tego nie zrobi to za frak i za drzwi. W .de zagłuszacze komórek są zainstalowane tylko w (niektórych) więzieniach. I nie są to zagłuszacze, tylko "martwe" BTSy.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Któryś z nich w Polsce chyba nadal nielegalny - chyba, że znów zmienili rozporządzenie. A za dzielenie włosa na czworo kopa w rzyć dostaniesz. Jak Cię dorwę i o ile pamiętać będę ;P

W dniu 2009-12-29 16:47, Ent pisze:

Zamiast zagłuszać lepiej postawić mikro BTSa, do którego będą się logowały wszystkie komórki (udającego roaming zagraniczny). Takie gotowce za sensowną cenę już są za Wielką Wodą:

Adam Dybkowski

hmmm... a jak koleś jednak włączy sobie ręczny wybór sieci i wybierze innego operatora?

Mirek.

Reply to
Mirek

Radiofan napisał(a) :

A to w takiej kancelarii można montować sobie jakieś niecertyfikowane urządzenia?

Reply to
Zbynek Ltd.

W dniu 2009-12-29 23:26, Mirek pisze:

:-o A ile % ludzi tak zrobi w sali kinowej / kościele / operze? Chodzi właśnie o tego zdesperowanego "lekarza", który MUSI być pod telefonem.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wiem, ale ja to robię często będąc w górach albo np. w Przemyślu - inaczej połowę połączeń miałbym ze Słowacji albo Ukrainy.

No rzeczywiście, biedactwo nie może nawet sobie pójść do teatru na dyżurze ;) A wypić nie może nigdy, bo nie może podjąć interwencji pod wpływem, a z drugiej strony nie może jej nie podjąć.

Wracając do tematu - może by tak tą salę jakoś zaekranować? - trudno będzie, wiem.

Mirek.

Reply to
Mirek

Na dealextreme.com jest tego troche.