grupowe ??czenie rolet zewn?trznych - czy tak mo

Cześć.

Od razu mówię: WIEM, że nie można łączyć bezpośrednio silników rolet w grupy. Dlatego nie pytam czy w ogóle można ale czy TAK można.. Jak? Już piszę..... :)

Mam 6 rolet zewnętrznych w budynku w stanie surowym i póki nie mam docelowych sterowników roletowych muszę wymyślić coś by każdej z nich nie zamykać oddzielnie. Pomyślałem, że nawet ze sterownikami w pewnych warunkach silniki pracują tak, jakby były połączone. Styki przekaźników są przecież zwarte i jest galwaniczne połączenie pomiędzy przewodami zasilającymi poszczególne silniki. Oczywiście zwarte są wtedy tylko te przewody, które sterują tym samym kierunkiem.. i tak właśnie chciałbym zrobić..

Upraszczając - czy przy opuszczaniu mogę zewrzeć bezpośrednio wszystkie przewody opuszczające rolety i podać zasilanie? W tym czasie oczywiście wszystkie przewody podnoszące są od siebie odseparowane? Wydaje mi się, że taka właśnie sytuacja zachodzi gdy rolety opuszczane są z dedykowanym sterowaniem grupowym, ale być może czegoś nie zauważam...?

PZDR Shaman

Reply to
Shaman

A jak chcesz im podać zasilanie i jednocześnie nie połączyć? - Transformatory separujące? ;) ZTCP nie szkodzi im nawet jednoczesne podanie napięcia na podnoszenie i opuszczanie (to samo co nie podanie na żaden). Jeśli połączysz kilka rolet razem i do jednego wyłącznika (lub styku przekaźnika to będą chodzić jednocześnie, ale wtedy stracisz możliwość sterowania indywidualnie. Chcąc zachować tą możliwość trzeba użyć przekaźnika (lub kilku) z kilkoma stykami.

Mirek.

Reply to
Mirek