Grubość linki w kablach rozruchowych

Troszkę "małoelektroniczne" ale na czasie.
Ponieważ gotowe kable rozruchowe są zwykle cienkie
postanowiłem sobie zrobić odpowiednie.
Mam po sąsiedzku sklep z osprzętem spawalniczym
i elektrycznym - nie będzie problemu z doborem kabla.

Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
 czegoś masakrycznie sztywnego i grubego jak do celów
warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku
a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Ja zrobiłem kable 8 mm^2, z 2 typowych 4 mm^2 bo taki przewód miałem pod
ręką. Działają.

--
P. Jankisz
Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.

J.

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
Hello J.F.,

Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
tylko silnik musi być sprawny.

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah
by coś pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba
-a tu brak. Ale tak tylko pomyślałem, bo wydało mi się to trochę za mało.
Tak na poważnie czy żart?
Praktykowałeś?

Artur(m)

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Ze 100A krótkotrwale z niego pociągniesz
Jak niewiele brakuje, by odpalić to wystarczy
Zależy jakie mrozy są
Parę dni temu jak był siarczysty mróz, nic to nie pomogłoby odpaleniu
pewnego dizla z chyba zamarzniętym paliwem. Wózek widłowy z potężnymi
akumulatorami rady nie dał.
Pomógł STAR z instalacją 24V.

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

??????

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Ty się śmiej
Błędu nie ma, działanie celowe, sukces.

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Mozna tez kupic taki "zszywacz":
http://www.gpbatteries.com.hk/html/pdf/TMF.pdf
http://www.gpbatteries.com/html/products/jump_starters.html

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Grubość linki w kablach rozr uchowych

To jest nawet ciekawe. Do czego to dochodzi:)
W tym drugim zaniepokoiło mnie
gasoline-powered:(

Artur(m)

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

mało.

Ja w zeszłym roku coś takiego spraktykowałem i zadziałało, ale główną
przyczyną problemu była moja głupota, bo z premedytacją jeździłem na
padniętym aku (który sam miał może z 10Ah) licząc na łagodną zimę :). Przy
około -20 żelówka pozwoliła zakręcić, wprawdzie dość anemicznie, ale
samochód benzyna więc odpalił. Aha - kable własnej roboty, bardzo grube.

e.

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych
W dniu 2010-12-20 13:34, RoMan Mandziejewicz

Taaa... szczególnie przy dwulitrowym dizlu i
temperaturze otoczenia -5°C.

JK

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
Hello JK,

Jak się ma dwulitrowego diesla, to się dba o porządny akumulator do
niego a nie "oszczędza".

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych

Dokładnie :-). Ja bym tę opinię rozszerzył na wszystkie auta
nawet ;-). MZ padnięcie aku z dnia na dzień jest raczej
ewenementem, w 99 % przypadków symptomy kończenia się aku
pojawiają się na długo przed jego zgonem. Spokojnie jest
czas na wymianę, ale jak ktoś żałuje raz na pięć lat 200 czy
300 zł na nowy to potem płacze ;-)))
Pozdr.

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych

Można się mocno zdziwić. W moim samochodzie akumulator swoje lata miał,
ale nie wykazywał żadnych oznak zużycia. Pewnego razu, przy próbie
uruchomienia silnika po zatankowaniu na stacji benzynowej, zaczęły
gasnąć kontrolki i trzeszczeć rozrusznik (20 minut wcześniej silnik
odpalił bez zająknięcia). Wyglądało na urwany kabel, ale nigdzie nie
mogłem znaleźć uszkodzenia. Ładowanie akumulatora nie pomogło. Dopiero
wstawienie nowego akumulatora rozwiązało problem.

prdr.
j.

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych
W dniu 2010-12-20 16:06, RoMan Mandziejewicz

Odpowiedź nie na temat.

JK

Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
Hello JK,

Poskarż się mamusi.

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych
W dniu 2010-12-20 20:16, RoMan Mandziejewicz

Cóż za mocne argumenty chłopczyku ;-]

Ooo... widzę, że wyciąłeś niewygodną treść.
Miałeś praktyki w cenzurze Romku?

JK

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych
No właśnie... ja właśnie sprawdzałem świece żarowe, ciągną po 18A każda,
czyli razem jakieś 70A. One grzeją także w czasie kręcenia rozrusznikiem
i chwilę po odpaleniu. Ile ciągnie rozrusznik to sam nie wiem, ale
pewnie dodatkowe 150A.

Pozdr

Re: Grubość linki w kablach rozruchow ych

Zwykle powinno się z kręceniem zaczekać do zgaśnięcia lampki świec żarowych.

Zgadzam się, że przy dieslu nie wolno oszczędzać na akumulatorze. Swoją
drogą, wkurzają mnie tacy akumulatorowi żebracy, którzy proszą o
odpalenie z grubych kabli - wszyscy oni twierdzą, że "pierwszy raz im
tak się stało", ale jakoś zawsze przy sobie mają grube kable. Nie wiem
jak w benzyniakach, ale w dieslu to na wiele miesięcy naprzód są
symptomy zdychającego akumulatora.

Site Timeline