Grubość linki w kablach rozruchowych

Troszkę "małoelektroniczne" ale na czasie. Ponieważ gotowe kable rozruchowe są zwykle cienkie postanowiłem sobie zrobić odpowiednie. Mam po sąsiedzku sklep z osprzętem spawalniczym i elektrycznym - nie będzie problemu z doborem kabla.

Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić czegoś masakrycznie sztywnego i grubego jak do celów warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

michalek

W dniu 2010-12-20 12:03, michalek pisze:

Ja zrobiłem kable 8 mm^2, z 2 typowych 4 mm^2 bo taki przewód miałem pod ręką. Działają.

Reply to
PeJot

Użytkownik "michalek" snipped-for-privacy@gmail.com napisał

16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.

Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego akumulatora w razie zwarcia. Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i odpalasz bez problemu.

Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować" jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu silnik naprawić.

Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza - tylko silnik musi być sprawny.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał

To sie sprawdza na pierwsza iskre :-)

A co zrobic jak uprzejmy dawca nie jest palaczem ? Bo palacza to mozna poczestowac, wypalicie, pogadacie, i odpalicie. Oczywiscie musi byc ladna pogoda :-P

Trudno sie naprawia daleko od domu. A czasem jednak po dluzszym pilowaniu zaskoczy i pojedzie .. Poza tym grube kable sprawne auto odpalaja w czasie krotszym niz dziekowanie :-)

Chyba "się spawa" a nie "się sprawdza". Ciekaw jestem, ile to kobiet potrafi "sprawdzać na pierwszą iskrę"...

Uśmiechnąć się?

Jasne. Już widzę kobietę motającą się ze zmarniętymi, grubymi kablami spawalniczymi...

Użytkownik "michalek" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:iendgf$80b$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Ja mam samoróbki 6mm2 6m, choć i to może ciut za krótkie, gdy auto za autem, bo inaczej się nie da. Większy problem był z kupnem sensownych krokodylków - moje są marne. LGS 10mm2 10m może być w sam raz, choć ile razy w życiu to się przyda? Dla sporadycznych przypadków można zadzwonić po najbliższą taksówkę - maja taka usługę i odpowiednie kable.

Reply to
grin

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w

Zalezy jak przeszkolisz .. zone, corke.

Ech, gdybym ja byl dlugonoga blondynka ... albo choc zgrabna brunetka :-)

Ona przeciez i tak pradu nie pozyczy, tylko po meza zadzwoni :-P A jak pozyczy, to da kable facetowi i ten podlaczy.

Poza tym one sa tak samo grube jak "500A" z supermarketu i moze nawet bardziej miekkie - bo miedz tak nie twardnieje na mrozie :-P

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah by coś pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba

-a tu brak. Ale tak tylko pomyślałem, bo wydało mi się to trochę za mało. Tak na poważnie czy żart? Praktykowałeś?

Artur(m)

Reply to
Artur(m

Użytkownik "Artur(m)" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:ienna3$31kj$ snipped-for-privacy@rekrutacja.tu.kielce.pl...

Ze 100A krótkotrwale z niego pociągniesz Jak niewiele brakuje, by odpalić to wystarczy Zależy jakie mrozy są Parę dni temu jak był siarczysty mróz, nic to nie pomogłoby odpaleniu pewnego dizla z chyba zamarzniętym paliwem. Wózek widłowy z potężnymi akumulatorami rady nie dał. Pomógł STAR z instalacją 24V.

Reply to
grin

Taaa... szczególnie przy dwulitrowym dizlu i temperaturze otoczenia -5°C.

Reply to
JK

Dnia Mon, 20 Dec 2010 14:56:17 +0100, Artur\(m\) napisał(a):

Mozna tez kupic taki "zszywacz":

Jaroslaw Berezowski

Jak się ma dwulitrowego diesla, to się dba o porządny akumulator do niego a nie "oszczędza".

Użytkownik "Artur(m)" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:ienna3$31kj$ snipped-for-privacy@rekrutacja.tu.kielce.pl...

Ja w zeszłym roku coś takiego spraktykowałem i zadziałało, ale główną przyczyną problemu była moja głupota, bo z premedytacją jeździłem na padniętym aku (który sam miał może z 10Ah) licząc na łagodną zimę :). Przy około -20 żelówka pozwoliła zakręcić, wprawdzie dość anemicznie, ale samochód benzyna więc odpalił. Aha - kable własnej roboty, bardzo grube.

e.

No właśnie... ja właśnie sprawdzałem świece żarowe, ciągną po 18A każda, czyli razem jakieś 70A. One grzeją także w czasie kręcenia rozrusznikiem i chwilę po odpaleniu. Ile ciągnie rozrusznik to sam nie wiem, ale pewnie dodatkowe 150A.

Pozdr

Reply to
EM

??????

Reply to
Robert_J

Dokładnie :-). Ja bym tę opinię rozszerzył na wszystkie auta nawet ;-). MZ padnięcie aku z dnia na dzień jest raczej ewenementem, w 99 % przypadków symptomy kończenia się aku pojawiają się na długo przed jego zgonem. Spokojnie jest czas na wymianę, ale jak ktoś żałuje raz na pięć lat 200 czy

300 zł na nowy to potem płacze ;-))) Pozdr.
Reply to
Robert_J

Znów się z Tobą zgadzam :-). Wożę w bagażniku na wszelki wypadek kabelki o nienachalnym przekroju (max. 6mm2, jedynie poprawiłem mocowanie krokodylków, lutując je) i parę razy zdarzyło mi się komuś pomóc. Nigdy nie było problemu z odpaleniem, jak nie od razu to po kilku minutach ładowania :-).

Reply to
Robert_J

Użytkownik "Robert_J" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:ieo36a$2d5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ty się śmiej Błędu nie ma, działanie celowe, sukces.

Reply to
grin