Gruba płyta laminatu stosowana w skrzynka ch rozdzielczych - Page 2

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w sk rzynkach rozdzielczych
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:
aB6%nie

SzkB3%o i baweB3%na miaB3%y fakturEA% tkaniny, baweB3%na wiertB3%om nie s=
zkodziB3%a,20%
szkB3%o wiertB3%o HSS po trzech otworach tEA%piB3%o...

Papier nie miaB3% faktury, papier byB3% gB3%adki.

--20%
Darek

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w skrzynkach rozdzielczych
Hello Dariusz,

Własnie w tym problem, że z jednej strony widać fakturę a z drigiej
nie. I teraz nie wiadomo, czy to faktura, że zła ilość farby na sicie
do maski z jednej strony :(

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w skrzynkach rozdzielczych

Za komuny dość powszechnie stosowano do obwodów drukowanych laminat
papierowy (preszpan). Miedź na tekstolicie być może też, ale do
sprzętu bardziej profesjonalnego (tego również dokładnie nie pamiętam,
ale wydaje mi się, że widziałem tekstolit w tej roli).

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w skrzynkach rozdzielczych
Hello Jarosław,

Nie, no - preszpan to karton+szelak. Były laminaty papierowo-fenolowe
(straszny badziew) i szmaciano-fenolowe (textolit właśnie).

Mało profesjonalne - lekkie podgrzanie lutownicą i scieżki odchodzą :(

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w sk rzynkach rozdzielczych

Ano wlasnie, pamiętam że robiły się bąble od byle podgrzania.

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w sk rzynkach rozdzielczych

Przesadzacie Koledzy. Mam jeszcze trochę laminatu fenolowo-papierowego,
i nawet jeszcze zdarza mi się go użyć. Ten mój jest "dwuuncjowy", więc
do niektórych zastosowań całkiem sympatyczny. A lutuje się podobnie jak
szklanoepoksydowy, nic nie odłazi. A wierci dużo łatwiej. Tylko wygląda
niemodnie :-)
Kupiłem w Bomisie wielki arkusz, ze czterdzieści lat temu.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w sk rzynkach rozdzielczych

Pewnie masz wystarczająco dużo wprawy aby go polutować bez zniszczenia.
Problem wystąpi gdy będziesz potrzebował odlutować uszkodzony element i
wlutować nowy. Z mojego doświadczenia wynika, że fenolowy-papierowy jest
znacznie mniej odporny na takie operacje niż szklano-epoksydowy. Fakt,
że za to łatwiej się wierci ale ja już bym go nie stosował.

Re: Gruba płyta laminatu stosowana w sk rzynkach rozdzielczych

Myślę, że raczej są laminaty fenolowo-papierowe różnej jakości. Przy
naprawach sprzętu produkcji Unitry rzeczywiście ścieżki odłaziły po
nadmiernym przygrzaniu. Ale ten mój jest dziwnie odporny, zdarzało mi
się wymieniać elementy, nawet kilka razy, bez katastrofy, przy ścieżkach
16 mils. Oczywiście, wszystko można spieprzyć, ale to dotyczy każdego
rodzaju laminatu. I nie tylko laminatu, niestety.

Pozdrawiam,
Paweł

Site Timeline