gramofon

witam, przepraszam, ze troche OT, ale obawiam sie, ze na odpowiedz od SONY sie nie doczekam. mam gramofon sony ps-j10, ktora nagle przestal dzialac. metoda prob i bledow wykluczylem raczej uszkodzenie systemu automatycznego wylaczania obrotow talerza, co wiecej zauwazylem, ze silniczek dziala, ale bardzo niemrawo, wystarczy dotknac palacem kolko napedowe i sie zatrzymuje. myslicie, ze to sie da naprawic? silnik stałoprądowy z serwomechanizmem, cokolwiek by to znaczylo...

pozdrawiam

Reply to
sdh

A ma to jakiś pasek ? Bo może guma sparciała i się slizga ? Ile to ma latek ?

Reply to
Pszemol

Pasek tu nie ma nic do rzeczy, bo sytuacja, ktora opisuje jest ze zdjetym paskiem. To koleczko, ktore napedza pasek kreci sie ledwo co, a jak podlacze pasek, to juz wogole.

Reply to
sdh

Rozumiem, czyli padł układ sterujący silnikiem albo sam silnik. Na odległość raczej nikt Ci tu nie pomoże... Trzeba się trochę na tym znać i to obejrzeć, pomierzyć wykukać co jest grane.

Reply to
Pszemol

Nawet na chwile zaczelo dzialac, ze 3 plyty odsluchalem i znow padlo... Moze ktos z Warszawy, by sie podjal?......

sdh

A z ciekawości zapytam, który to jest model gramofonu? Z którego roku to jest produkcja ? Podaj proszę numer modelu...

Reply to
Pszemol

napisalem, ps-j10

Reply to
sdh

Sorki, nie zauważyłem...

Reply to
Pszemol

juz wiesz, jak to naprawic? ;)

Reply to
sdh

Niestety - chciałem po prostu zorientować się tylko jakiej klasy to sprzęt i z którego roku, bo może nie warto naprawiać tylko kupić coś innego.

Reply to
Pszemol

moze poszukajzimnych lutow? skoro czasami dziala - jak napisalem w watku ponizej...

Reply to
greg

chetnie bym poszukal, ale jestem end-userem, moj jedyny kontakt z elektronika to programator do chipow, ktory kiedys widzialem ;-)

Reply to
sdh