Grafika na procesorku PIC - Page 2

Re: Grafika na procesorku PIC

Tzn. jedna dioda jest nadajnikiem, druga odbiornikiem? Nie wydaje mi się
żeby to zadziałało. Bezpośrednie oświetlenie od świecącej diody byłoby
znacznie silniejsze niż odbite, a do mierzenia światła odbitego w
sąsiednich celach wystarczy trzymać linie w stanie wysokiej impedancji.

j.

Re: Grafika na procesorku PIC
Użytkownik "Jacek Radzikowski"

Niekoniecznie, bo tam jedna struktury obok siebie, a kazda swieci
"w gore".

Rzecz do sprawdzenia.

J.

Re: Grafika na procesorku PIC

Nie mam takiej matrycy w szufladzie, to nie sprawdzę. Ma ktoś pod ręką?

pzdr.
j.

Re: Grafika na procesorku PIC
In the darkest hour on Tue, 06 Jul 2010 16:15:08 -0400,

The researcher's technique requires at least two light-emitting diodes,
one that senses light and one that emits light. When a translucent or
reflective object like a finger makes contact, it reflects light from
the emitting diode onto the sensing diode. The device can be configured
as a button by triggering an action when the intensity of the sensed
light passes a threshold corresponding to an object touching the device.

http://www.trnmag.com/Stories/2004/122904/LED_array_turned_into_touch_button_Brief_122904.html

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
[ 11:25:44 user up 12498 days, 23:20,  1 user, load average: 0.81, 0.89, 0.00 ]

Re: Grafika na procesorku PIC

Zrobiłem mały eksperyment: wziąłem matryce diodową, jedną kolumnę
podłaczyłem do masy, linię wiersza przez rezystor do zasilania.
Pozostałe linie wisały nie podłaczone. Woltomierzem mierzyłem napięcie
na linii wiersza sąsiadującego z wierszem zasilanym.

W zaciemnionym pomieszczeniu zbliżenie palca daje się dość łatwo wykryć:
w stanie "spoczynku", napięcie na woltomierzu wynosi 0.
Po zbliżeniu palca wzrasta do 2mV; napięcie rośnie wraz z malejącą
odległościa pomiędzy palcem a matrycą, nie przeszkadza mocne
dociśnięcie, napięcie nie maleje. Przetwornik A/C w procesorze
najprawodopodobniej musiał by być podłączony przez wzmacniacz o wysokiej
resyztancji wejściowej, ale w ciemnym pomieszczeniu bez problemu da się
wykryć dotknięcie i zgrubnie określić odległośc (w zakresie ok. 5mm).

Niestety po właczeniu lampki nma biurku czar pryska - napięcie skoczyło
do 8mV, spadło trochę po zacienieniu diody-sensora, ale nie chciało
wzrastać po przyłożeniu palca do matrycy. Być może dało by się
zaobserwować jakiś efekt przy mocniej świecych diodach, ale w dalszym
ciągu silne oświetlenie by unieszkodliwiło czujnik.

Tak więc: zapalając po jednej diodzie i odpowiednio obrabiając pomiary z
sąsiednich wierszy, w ciemnym pomieszczeniu można określić punkt(y)
dotyku. Niestety bez uĹźycia matrycy o specjalniej konstrukcji (dobrze
isolującej od oświetlenia zewnetrznego), taki czujnik nie bedzie odporny
na zakłócenia pochodzące od innych źródeł światła.

pzdr.
j.

Re: Grafika na procesorku PIC

zobacz jak ten problem rozwiazano w pilotach na podczerwien.
wystarczy zastosowac modulacje...

--

Re: Grafika na procesorku PIC

Ja o tym wiem. Ale to wymaga nieco bardziej zaawansowanych testów niż
mogłem wykonać prostym multimetrem. Podstawowe pytanie na które należy
sobie odpowiedzieć to to, czy led-foto-dioda będzie miała na tyle
szerokie pasmo, żeby przenieść sygnał modulujący o częstotliwości kilku
bądź nawet kilkudziesięciu kHz. Detekcja musi nastąpić w czasie kiedy
świeci się konkretna dioda w matrycy, a diody nie były projektowane na
pracę jako fotodiody.

j.

Re: Grafika na procesorku PIC
chyba miniprojekcik - jeden wieczór roboty.

TO jest ciekawy projekcik:
http://avga.prometheus4.com/index.php?p=7-4
- widać, że autor trochę czasu poświęcił

Re: Grafika na procesorku PIC

Nikt nie sugeruje inaczej.

No... fajniejszy. Ale mniej zaskakujący i oryginalny.

Re: Grafika na procesorku PIC

No przestań, co jest zaskakującego i orginalnego w tetrisie na ledach ?

Re: Grafika na procesorku PIC

Widziałeś kiedyś wcześniej tetrisa na LEDach? Bo ja nie :-)

Re: Grafika na procesorku PIC

No niby nie, ale z drugiej strony, skoro był tetris na oknach akademika, to
ledy przy tym to pikuś...
Akademik Display - o, to było zaskakujące !

Re: Grafika na procesorku PIC

Ja nie widziałem tetrisa w oknach akademika...
Jak sterowałeś obrotami klocków? :-)

Re: Grafika na procesorku PIC

http://www.youtube.com/watch?v=Crcy2HXiTgk

Ale snake tez dobry

http://www.youtube.com/watch?v=VCvH3Tz_1iw&feature=related

http://projekt-piwo.pl /

Ktos tam trzymal zdalna klawiature w reku :-)

J.

Re: Grafika na procesorku PIC

Wyobrażałem sobie jakieś rozwiązanie "low-tech" z grupą studentów
z komórkami przy uchu pstrykającymi wyłącznikiem świateł w pokojach... :-)

Ci to przecież musieli całą instalację w wieżowcu przerobić!!!

Re: Grafika na procesorku PIC

Wiele sie nie pomyliles, tylko to elektronicy - wiedza ze zamiast
czlowieka przy wylaczniku lepiej postawic mikroprocesor :-)

http://projekt-piwo.pl/PIWO2/index.php?adr=jak

Jeden kabelek tymczasowy.

Wersja 4 cos widze ze juz radiowa ;-)

J.

Re: Grafika na procesorku PIC

Łeee, noo - PIWO 3 to nie widziałem :), widziałem wcześniejsze wersje...
No, się chłopaki rozwinęli...ciekawe co będzie dalej ( o ile będzie...)

Re: Grafika na procesorku PIC

Zobacz lepiej to:
http://www.pic24.ru/doku.php/en/osa/articles/vga_game

Rosjanie...

ae

Re: Grafika na procesorku PIC

Jak już tak rzucamy to ja też:

http://belogic.com/uzebox /

Re: Grafika na procesorku PIC

Widzę że pasjonatów 8-bitowych procków wciąż nie brakuje na świecie :-)

Site Timeline