Grafika na procesorku PIC

Ciekawy projekcik ;-)

http://dev.emcelettronica.com/tetris-pic-mcu

Re: Grafika na procesorku PIC

eeee?
Toz to poziom entry level hobby. Takie budowanie z klockow...
Co w nim wyjatkowego?

Juz fajniejsze jest generowanie za pomoca uC obrazu TV w realtime.
Gdzies, kiedys widzialem fajny projekcik na ten temat.

--
Lukasz Sczygiel

Re: Grafika na procesorku PIC

Ta jest.

Stacja pogodowa - anemometr z 4 wiatrakow z komputera, wyswietlanie
na ekranie :-)

J.

Re: Grafika na procesorku PIC

Mnie akurat spodobalo sie wczoraj w nocy uzycie matryc 8x8 w roli ekranu :-)

Re: Grafika na procesorku PIC

A tak gupio zapytam. Do czego innego niz generacja obrazu mozna ich
uzyc? :)
Oswietlanie sie nie liczy to wiedza wszyscy :)

Podpowiadam od razu: sa takie diody led co troche inaczej sie
zachowuja jaksie je oswietli jak nie swieca (dla wiedzacych o co
chodzi, wiem ze nie wszystkie daja sie uzyc :) )

--
Lukasz Sczygiel

Re: Grafika na procesorku PIC
ekranu :-)

Elementarne, Watsonie: czujnik dotykowy!
http://cs.nyu.edu/~jhan/ledtouch/index.html

j.

Re: Grafika na procesorku PIC
On 1 Lip, 23:55, Jacek Radzikowski
No i popsul taka fajna zagadke :)
Lubie takie "nieliniowe" pomysly. To esencja tego co mozna nazwac
inteligencja.

--
Lukasz Sczygiel

Re: Grafika na procesorku PIC
dotykowy!http://cs.nyu.edu/~jhan/ledtouch/index.html

A tak z ciekawo─╣┬Ťci - zna kto─╣┬Ť jakie─╣┬Ť szczeg─é┼é─╣┬éy jak to najlepiej zrobi├ä┬ç?
Bo tak, rozumiem, ─╣┼║e konieczne jest multipleksowanie... Rozumiem, ─╣┼║e to
nie potrzebuje o─╣┬Ťwietlenia zewn├ä┬Ötrznego, tylko s├ä┬ůsiednie LEDy o─╣┬Ťwietlaj├ä┬ů
paluch, a ten odbija ─╣┬Ťwiat─╣┬éo i kieruje je na "badane" w danym momencie
diody... czy tak? Projekt ciekawy, szkoda, że póki co jest tak mało
informacji :(...

  Konop

Re: Grafika na procesorku PIC

Jest pewnie dokladnie tak jak piszesz. Bardzo fajny i elegancki pomysl
ale w tej postaci chyba nie nadaje sie do uzycia. Jak np. poradzic
sobie ze zmianami oswietlenia? Zauwaz, ze na filmie wszystkie diody
emituja swiatlo. Pewnie daloby sie jakos skorelowac pomiary swiatla
odbitego ze swiatlem emitowanym ale co wtedy zrobic z wylaczonymi
diodami?

A moze po prostu zbudowac (rownolegly) panel z diodami na podczerwien?

JD

Re: Grafika na procesorku PIC

Panowie, a nie wpad┼éo Wam do g┼éowy, ┼╝e diody te odbieraj─ů promienie
IR od ciep┼éej przecie┼╝ r─Öki? Multiplekserowanie w czasie: raz ┼Ťwiecimy
a za moment nie ┼Ťwiecimy tylko odczytujemy napi─Öcie na diodzie...

Re: Grafika na procesorku PIC

A jak─ů d┼éugo┼Ť─ç fali emituje ciep┼éa r─Öka?

--
DJ

Re: Grafika na procesorku PIC

Nie emituje jednej konkretnej d┼éugo┼Ťci.
Przygl─ůdnij si─Ö temu co "widz─ů" kamery termowizyjne.
Potrafi─ů nawet rozr├│┼╝ni─ç temperatur─Ö miejscow─ů piksela
i przypisa─ç jej sztucznie kolor, co pi─Öknie wida─ç jako mapa
temperatury.

Re: Grafika na procesorku PIC

Teoretycznie mozliwe ale bardzo watpliwe. Takie rozwiazanie byloby o
pare rzedow trudniejsze w realizacji.

JD

Re: Grafika na procesorku PIC

Co w tym trudniejszego?

Re: Grafika na procesorku PIC

Nie twierdze, ze tak jest w Twoim przypadku ale ktos kto zadaje takie
pytanie czesto okazuje sie ignorantem. Dla nich wszystko jest
jednakowo proste (lub jednakowo niemozliwe).

LEDy maja kiepska sprawnosc w podczerwieni (zbyt niska energia) wiec
generowany prad bedzie maly. Prawdopodobnie czas ustalania napiecia
bedzie wtedy dluzszy od czasu na jego pomiar. Gdybys naprawde chcial
zbudowac taki uklad to zacznij od uzycia TIA (mierzy prad przy zadanym
napieciu wiec jest nieczuly na pojemnosc wejsciowa).

Gdy juz uda Ci sie cos zmierzyc to, jak pisal Jacek, nie bedziesz
wiedzial *co* tak naprawde ogladasz bo jest swiatlo emitowane przez
palec jest niemodulowane i zwykle slabsze od tla. W praktyce mozesz
miec wiecej szczescia jesli nastawisz sie na detekcje *cienia* palca
ale wtedy zobaczysz go calego a nie sam opuszek.

Porownaj to teraz z detekcja sygnalu odbitego, ktory jest o pare
rzedow wielkosci silniejszy, trafia w pasmo "fotodiody" i daje sie
modulowac.

JD

Re: Grafika na procesorku PIC

Chyba nie odebra┼ée┼Ť w┼éasciwie mojego pytania...
Ja się pytałem o to co konkretnie będzie trudniejsze "o parę rzędów"
a nie stwierdzałem że to jest jednakowo dla mnie proste...

OK.

Re: Grafika na procesorku PIC

Matryca jest dwukolorowa - ot cała tajemnica,

Mirek.

Re: Grafika na procesorku PIC

Ale czy nie powinni swiecic na zielono, a mierzyc czerwono ?

A tu swieca na pomaranczowo ..

J.

Re: Grafika na procesorku PIC
In the darkest hour on Tue, 06 Jul 2010 00:14:59 +0200,

Mo─╣┼║e multipleksuj├ä┬ů kolory - wygaszaj├ä┬ů czerwony od czasu do czasu.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 09:13:00 user up 12490 days, 21:08,  1 user, load average: 0.63, 0.71, 0.54 ]

Re: Grafika na procesorku PIC

Mo┼╝e na przemian R-G?

--
DJ