GPS, GSM - moduly - gdzie najtaniej ?

Witam. Szukam modulow GPS, GSM, takich OEM, zeby gdzies je "wszczepic". Najtanszy GPS znalazlem tutaj:

netto. Dosyc tanio, ale czy wie ktos gdzie mozna kupic cos jeszcze tanszego ..albo czy ten nie ma jakichs "ukrytych wad". Chce go kupic, ale wole wczesniej zapytac, bo moze ktos ma jakies niemile doswiadczenia z tym konkretnym urzadzeniem.

Mariusz

Reply to
marcom
Marek Dzwonnik

Wiem, obejrzalem cala grupe i byly jakies link do Allegro, ale to bylo dawno. Obecnie nie ma nic ciekawego. Ten GGM308 wyglada ladnie, ale cos mi link do niego nie dziala. Napisalem do nich i zobacze co odpisza. Tylko, ze to dziala przez USB, a ja chce sterowanie zrobic na PIC-u, prostym z RS-em. Mialem sie zabrac za USB przez FTDI, moze to mnie zmobilizuje. Dobrze mysle, ze zapinam PIC <> (RS<>USB) <> GG308 i powinno wszystko dzialac ? (albo biore PIC-a ze sprzetowym USB)

Mariusz

Reply to
marcom

marcom napisał(a):

Nie, ten scalak FTDI dziala w odwrotna strone... musi miec zewnetrznego hosta USB.

Reply to
DJ

Rozumiem, dzieki za info. Szkoda, bo goly modul nie jest wodoszczelny i nie ma anteny. Ma za to RS-a.

Mariusz

Reply to
marcom

Hm..moze masz racje. Nikt nie podaje dokladnego symbolu w sklepach na WWW, pewnie tylko PDF-om mozna wierzyc. Niestety, wlasnie mi odpisali, ze juz nie maja tych w promocyjnych cenach. Cala sprawa sie "rypla" i czuje, ze skonczy sie na tym module za 163 netto.

Dziekuje za pomoc, Mariusz

Reply to
marcom

Cena w sumie calkiem niezla. A ja szukam jeszcze modulu GSM/GPRS. W sumie chodzi mi tylko o transmisje danych. Moze ktos gdzies widzial w jakichs rozsadnych cenach? Allegro itp. mnie nie interesuje, chce kupic pareset sztuk, i w przyszlosci wiecej.

m.

Reply to
Martin Lukasik

Znalazlem modul XT55 OEM Siemens-a, GSM/GPRS + GPS na

za niego 91 EUR netto, czyli x 4 = 364 PLN netto. Nie wiem czy nie lepsze to, niz uzywany telefon za 100-150 + modul GPS za 200. Tyle mozliwosci, glowa mnie juz boli. Dodatkowo ma TCP/IP. Widze, ze to chyba najlepsza rzecz jaka spotkalem do tej pory.

Mariusz

Reply to
marcom

Piekna sprawa! Wlasnie czegos takiego szukalem!

Dzieki! :-)

m.

Reply to
Martin Lukasik

Nie ma sprawy, mam nadzieje, ze sie babka nie pomylila przesylajac mi ceny i nie wskoczy tam "1" przed to 91 EUR ;) Skoro zajmujesz sie GPRS-em, to moze moglbys sie podzielic wiedza na temat tego, jak polaczyc 2 telefony ze soba i zrobic jakas transmisje ? Bawie sie obecnie Siemens-em C35 i gdzies wyczytalem, ze powinien sie "widziec" z drugim takim samym - ma modem sprzetowy. Wzialem zwykly modem analogowy, zapialem do linii telefonicznej, polaczyl sie z komorka, ale po CONNECT xxxx, po 2-3 sekundach, nastepuje rozlaczenie i tyle. Pewnie komorka czeka na jakies dane i to nie takie wpisane "z palca". Trzeba cos specjalnie ustawic, zeby dalo sie zrobic transparentny link w ten sposob ? W komorce ustawilem DANE/FAX zamiast polaczen glosowych. To wszystko nic, bo gdybym wiedzial jak zrobic GPRS-a miedzy 2 komorkami ( z tego jedna podpieta to PC i zbierajaca dane ), to bylbym jednym ze szczesliwszych ludzi na swiecie. Moze ktos wie i napisze jak to zrobic ? Te komorki maja obecnie po 3 scalaki, ale jakos nigdzie nie ma informacji o tym, jak je z nich zbudowac. Nie slyszalem, zeby ktos sobie w domu sam zrobil (pomijam problemy z obudowami i wyprowadzeniami). Pewnie za wiele bym chcial, ale moze chociaz ten link via GPRS...albo modem-modem ?

Mariusz

Reply to
marcom

marcom napisał(a):

Legalnie tzn. bez ingerencji w firmware komórki/modułu GSM/GPRS? Da się tylko przez prywatny APN. Wykupujesz taką usługę u operatora (kosztuje kilka zł/mc) i obie łączące się przez GPRS do tego APNu komórki dostają dedykowane im stałe adresy IP. Wtedy nie ma problemu z wysłaniem pakietu z jednej komórki bezpośrednio do drugiej. Przez publiczny (internetowy) APN nie da się - każda komórka ma adres IP nierutowalny (wewnętrzny) i bezpośrednio z inną komórką nie da się zagadać. Ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązać połączenie CSD (bez GPRSu) - wtedy z komórki do komórki spokojnie się dodzwonisz z prędkością 9600 bps.

Reply to
Adam Dybkowski

Czesc.

Widze w Erze : WAP (APN: erawap) - czyli taki publiczny APN, ktory mi sie nie przyda.

Nie widze w cenniku nic wiecej, chyba ze chodzi o :

1) Dostep wdzwaniany - ale do Internetu, a ja tego miec nie musze 2) Przesyłanie danych - to by moglo byc to. Wtedy dostaje sie dodatkowy numer telefonu. To miales na mysli piszac o prywatnym APN ?

No wlasnie. Po co mam placic za jakies dodatkowe uslugi, ktorych bede potrzebowal raz na jakis czas, a moze tylko do testow. Tylko jak to zrobic ? Probowalem polaczyc sie przez modem C35 ze zwyklym modemem i po chwili sie rozlacza. Musze jednak wykupic to "Przesylanie danych" u operatora ? Moze nie musze miec nawet modemu ? Po cos jest opcja DANE/FAX w komorce zamiast polaczen glosowych.

Dzieki za pomoc, Mariusz

Reply to
marcom

marcom napisał(a):

Ja bez problemu dzwoniłem z Siemensa S45 (podłączonego przez RS232 do peceta) na zwykły modem analogowy. Pamiętaj tylko o wydaniu dodatkowych komend AT wybierających typ połączenia (dane), protokół i prędkość transmisji. Chyba jeszcze w ATD po numerze telefonu trzeba było podać średnik (a może to dotyczyło połączenia głosowego?). Wszystko wyczytasz w spisie komend AT Siemensów:

Sprawdź też, czy na pewno C35 ma modem (a nie tylko komendy AT do wysyłania SMSów) - tego ficzera nie było w C25 i chyba wprowadzili dopiero w C35i. W każdym razie mój S45 śmiga aż miło.

Reply to
Adam Dybkowski

Tak, do glosowego daje sie ";" na koncu. Ja nie dawalem, wiec powinno sie laczyc i wiedziec, ze to beda dane.

Niby tak, kiedys kupilem S25, bo to byl pierwszy siemens ze sprzetowym modemem, pozniej C35, bo wiecej moze.. no i nagle cos mnie z tym przesylaniem danych wzielo, a tu nici. Dzieki za link do komend AT. Przeczytalem tego juz tone. Najgorsze, ze nie wiem co przerywa polaczenie. Moze to moj modem analogowy, a nie telefon. Bede jeszcze probowal.

S25 juz mial, a pozniej chyba bywalo roznie. C35 ma na pewno >

Znalazlem tez to, wiec mam juz "pewnosc absolutna": How do I install my S25/C35/M35 modem under DOS? The S25/C35/M35 can be accessed both via IRDA and via cable, but DOS does not support IRDA. We have tested the connection with the adapter cable in DOS. We were able to set up a connection with the following settings. Settings:

Terminal program: Telix V3.51

Modem: Standard Modem 14.400

BPS-rate: 19.200

Parity: None

Data Bits: 8

Stop Bits: 1 Com-Port: 1 IRQ: 4 Dzieki za pomoc, Mariusz

Reply to
marcom

Hehe, modem musisz miec. C35/C35i modem ma, i to bardzo sympatyczny. Przesylanie danych musisz wykupic. To komorka zrywa polaczenie, wlasnie dlatego, ze tego nie masz tej uslugi. Mialem dokladnie ten sam problem i spedzilem nad tym caly dzien.

Mialem tez ciekawsza sytuacje... Obecnie jestem w Londynie, ale codziennie musze chodzic po wysokich masztach w roznych miejscach na wyspie, a internetu nie bylo skad wziasc.

No i plan byl taki, ze majac 1000 (tysiac) bezplatnych minut, chcialem zestawic polaczenie przez GSM na numer w Londynie, ktory byl podpiety przez mojego kolege do DAS (Dialup Access Server). No i fajnie dzialalo. Ale pozniej przyszedl rachunek na chyba 420 GBP. Kroili mnie 35p/min za "data connection". A minut bezplatnych zostalo mi ponad 800 :-)

Wiec jak widzisz nie wazne co robisz. Wazne jak robisz. Transmisja danych to zupelnie inna usluga.

m.

Reply to
Martin Lukasik

Hm...tylko jak sie to ma do postow kolegi Adama ? Napisal, ze laczy sie bez problemu z modemem przy komputerze. Czyzby zapomnial wspomniec, ze ma wykupiona usluge transmisji ? :) Pewnie sie odezwie i sprawa sie wyjasni. Podejrzewam, ze moga to specjalnie blokowac, zeby czlowiek im musial placic extra, bo przeciez co oni maja do tego, ze ja zamiast mowic, to wysylam sobie dane ? Musza to sztucznie blokowac, bo sprzety by sie same dogadaly. Caly dzien, to jeszcze nie tak zle, naprawde ;)

To jak z tymi rozmowami za 1 grosz z wybranym numerem, ktore dzialaja tak, ze dzwoniac na ten numer najpierw "zjada" Ci Twoje minuty z abonamentu, a pozniej dopiero te za 1 grosz. Takie gno..ki. Pewnie, ze gdzies to jest w regulaminie, ale ciekawe ile osob, do tego dotarlo i wiedzialo przed podpisaniem umowy. Jak sie dzwoni i ich opluwa, to wtedy przyznaja, ze tak jest, ze oczywiscie... no..ze to normalne, jakby nagle oglaszali to wczesniej przez megafon na ulicach. To miales przykra nauczke ;)

Szkoda, ze nikt w tym ich biurze obslugi nie bedzie mial pojecia co ja chce zrobic i czy musze miec te usluge, czy nie. Gdybys nie napisal na grupe, to z jednej strony myslalbym, ze przeciez oni nie wiedza co ja tam wysylam i pewnie ich to nie obchodzi, ale z drugiej strony, skoro zeby wyslac FAX musze miec wykupione przesylanie danych, to moze jednak trzeba zaplacic, bo moje dane..to wlasciwie, to samo co taki FAX. Jesli kolega Adam napisze, ze placi za to przesylanie, to sprawa sie wyjasno. Jesli nie placi, to znowu jestem w punkcie wyjscia.

Mariusz

Reply to
marcom

Z jednej strony dosc logiczne. Bo skoro mialbys placic 1 grosz za kazda, to nie wykorzystywalbys tych minut z abonamentu. Z drugiej strony kicha, bo to tylko "chwyt marketingowy". Ale tak sie robi. Osob z ubytkami pod czaszka niestety nie brakuje. Przykro mowic, ale tak jest...

Widzisz -- krzyczalem, kasy mi nie wrocili, ale dali mi Sony Ericssona P910i za darmo. Wiec nie jest tak zle ;)

Mialem te sama sytuacje. Tutaj rozmawialem z menedzerka, ktora byla w stanie mi pomoc. Nie zebym byl rasista, ale wiekszosc tych indiancow pracujacych na wszystkich "goracych liniach" ma wodoglowie. No ale nic dziwnego, pracuja za minimalna stawke i i tak powinni sie cieszyc... Ja co innego, a gosc co innego. Az w pewnym momencie nie wiedzialem czy to ze mna cos nie tak czy on po prostu nie rozumie po angielsku. Na szczescie ta kobieta rozumiala...

W polsce generalnie jest to samo. Zatrudniaja osoby, ktore jak cos gdzies czegos nie przeczytaja, to jak uslysza cos nowego to odpowiadaja "nie da sie", "nie mamy takiej uslugi", "wiem pan... nie wiem". To ostatnie to generalnie rzadkosc, bo oznacza niewiedze "teleoperatora" ;-)

m.

Reply to
Martin Lukasik
Reply to