GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia? - Page 2

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

W powietrzu troche mniej :-)

J.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

No właśnie sam zacząłem wątpić w to co napisałem. Już nie pamiętam
dokładnie, czy to jest 64 * 550m = 35200m, czy 35000m / 64 = 546,875m.

W każdym razie zasięg BTS limitowany jest zależnościami czasowymi,
a nie tylko mocą, i wynosi 35km (albo 35,2km), a w BTS-ach stojących
na zadupiu może być podwojony. Ta szczelina czasowa może być mierzona
z dokładnością 6-bitową.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

Za transmisję danych w roamingu sieci też każą sobie płacić, i to sporo.
A tu przychodzi Amazon i ma. Nie wnikam, czy całkiem za darmo, ważne,
że potem za darmo rozdaje.

Zmowa, panie, zmowa jak nic!

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

3ug po godzinie lotu moze dac blad 0.1m/s predkosci i 180m pozycji.
Ale 3 ug to jest dokladnosc 3 ppm - watpie w taka.

Zdaje sie ze z uwagi na obroty ziemii sprawa jest latwiejsza, bo inaczej to
watpie czy gdzies bym zobaczyl dzialajacy taki system - na dokladnosc 3ppm
bym nie liczyl, a 0.1% to juz 60km po godzinie moze wycalkowac.

J.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

Może nadawać coś ze zmiennym kodem więc nie da się podrobić.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?
  Powitanko,

Chyba nie zamkneli calej przestrzeni powietrznej nad soba, zeby
przechwycic drona. Nad Iranem przelatuje troche samolotow cywilnych, a
ze (z niezrozumialych dla mnie powodow) nie uzywa sie GPSow w
lotnictwie, to wlasciwie radiolatarnie sa glownym punktem orientacyjnym.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

No właśnie zastanawiam się, dlaczego mi na 10 tysiącach w airbusie GPS nie
łapał fixa, widział 1 góra 2 satelity. Podczas wznoszenia nie było problemu.

--
Irokez

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

za daleko od okna? Stary, mało czuły model? Nie najszczęśliwsza
konfiguracja satelitów i okno od północy?
Stary Garmin 60CSX w sprzyjających warunkach potrafił trzymać fixa nawet
na kolanach w drugim rzędzie od okna w lotach za koło podbiegunowe.

--
Pozdr.
Michał

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

Nowe GPSy dla pospólstwa mają ograniczenie Vmax. Trochę ze względów
konstrukcyjnych, a przede wszystkim ze względów strategicznych. Moją komórką
łapałem pozycję w czasie lądowania, w czasie lotu nie.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

praktycznie wszystkie mają limit Vmax i/lub maksymalnej wysokości
(zazwyczaj było to 1000 węzłów i/lub 60 000 stóp) więc nie spodziewałem
się tego, żeby nowsze konstrukcje miały go jeszcze mocniej obcięty..

--
Pozdr.
Michał

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?
Sun, 18 Dec 2011 13:24:45 +0100, Waldemar Krzok

Cześć,

2 tygodnie temu włączyłem sobie navi w komórce podczas lotu. Zdziwił
mnie czas łapania fixa (miejsce przy oknie, ale nie w samej dziurze).
NIGDY tak szybko nie łapał. 2-3 sekundy max, słauchawka to LG P500.
Mam rejestrację gpx od Bolesławca (wys. 11000m) do Pyrzowic co 20s.).
Gdyby ktos potrzebował to na priv.

--
Pozdrawiam - Marek

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

Porównaj sobie z http://www.flightradar24.com /, archiwum chyba właśnie 2
tygodnie trzymają/

--
Cz.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?
pisal(a):

Znam ten serwis, a moja rejestracja jest bardziej mojsza;-)
Serio, to mam lepszą częstotliwość i większe możliwości nałożenia
gpx-a na różne mapy.
Dodatkowo chciałem wypatrzeć swój letni domek ale ciemno było, kruca
bomba. Wniosek: złodziej urzędował po ciemku

Trochę latam, więc następne loty też zostamą poddane GPSLoggerowi,
tyle, że już na całej trasie.

--
Pozdrawiam - Marek

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

http://niebezpiecznik.pl/post/gps-spoofing-iran-ujawnia-jak-przejal%C2%A0amerykanskiego-dronea /

W tabeli na stronie jak poniżej moc sygnału GPS dość malutka .
http://en.wikipedia.org/wiki/DBm
( pozycja 4 od końca tabeli )
Według :
http://www.u-blox.com/images/stories/Resources/gps_compendiumgps-x-02007.pdf
strona 47 poziom sygnału obieranego na Ziemi waha się
w zakresie  -153   -158 dBW -160 dBW to minimum .
To bardzo słabe sygnały . Nic dziwnego że pod dachem,
w lesie odbiornik czasem traci sygnał . I zapewne łatwo
go przykryć silniejszym generowanym na Ziemi :-)
Ale co innego zagłuszyć , a co innego wprowadzić w błąd !
No i  jeszcze :
http://www.homelandsecurity.org/bulletin/Dual%20Benefit/warner_gps_spoofing.html

--
SP4OLN

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?
http://niebezpiecznik.pl/post/gps-spoofing-iran-ujawnia-jak-przejal%C2%A0amerykanskiego-dronea /

A probowales dotrzec do zrodla tej wiadomosci ?

Uwazaj, bo tu sa trzy elementy:
a) oryginalny sygnal GPS zakloci latwo - on jest bardzo slaby i w dosc
dobrze okreslonym pasmie.

b) imitowane sygnalu cywilnego tak aby wskazywal na zadana pozycje to juz
wyzsza szklola jazdy ... ale wydaje sie jak najbardziej mozliwa, nawet w
amatorskich warunkach,

c) ale sygnal wojskowy jest dodatkowo szyfrowany, zdaje sie ze m.in po to
zeby przeciwnik nie mogl zmylic naszych odbiornikow.

Kwestia mocy - satelity maja cos rzedu 100W i sa w odleglosci ~20tys km.
Sredni balon to moze byc troche za malo ..

a tu masz przyklad prostego zaklocania GPS
http://www.gpsworld.com/gnss-system/signal-processing/the-hunt-rfi-776

J.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?
http://niebezpiecznik.pl/post/gps-spoofing-iran-ujawnia-jak-przejal%C2%A0amerykanskiego-dronea /

ze 3 lata wstecz na jakichś przejętych od arabów kompach amerykanie znaleźli
nagrania wideo złapane z dronów które latały nad nimi. Transmisje były
zabezpieczane identycznie jak kodowane programy satelitarne. i odkodowywane
tak samo - jakimś ruskim softem do obchodzenia kart. zdaje się ża kontrakt
dla armii to taka bardziej opłacalna forma modelarstwa

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

O ile to jest prawda, równie dobrze dron mógł rozwalić się na kawałki a
na filmie Irańczycy pokazują makietę. Ich rozmowność w tej kwestii
wydaje się przede wszystkim propagandą dla swoich. Akurat Iran jest
wyjątkowo mało wiarygodnym krajem w tych kwestiach.

Re: GPS - aż tak łatwy do zagłuszen ia?

I tej wersji bym się trzymał :-)

   Zbyszek