GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

W dniu 2011-12-18 13:24, Waldemar Krzok pisze:

praktycznie wszystkie mają limit Vmax i/lub maksymalnej wysokości (zazwyczaj było to 1000 węzłów i/lub 60 000 stóp) więc nie spodziewałem się tego, żeby nowsze konstrukcje miały go jeszcze mocniej obcięty..

Reply to
Michał Baszyński

Sun, 18 Dec 2011 13:24:45 +0100, Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> pisal(a):

Cześć,

2 tygodnie temu włączyłem sobie navi w komórce podczas lotu. Zdziwił mnie czas łapania fixa (miejsce przy oknie, ale nie w samej dziurze). NIGDY tak szybko nie łapał. 2-3 sekundy max, słauchawka to LG P500. Mam rejestrację gpx od Bolesławca (wys. 11000m) do Pyrzowic co 20s.). Gdyby ktos potrzebował to na priv.
Reply to
Marek G

W dniu 2011-12-18 15:48, Marek G napisał/a:

Porównaj sobie z

archiwum chyba właśnie 2 tygodnie trzymają/

Reply to
Czarek

Sun, 18 Dec 2011 15:52:00 +0100, Czarek snipped-for-privacy@nospampoczta.fm pisal(a):

Znam ten serwis, a moja rejestracja jest bardziej mojsza;-) Serio, to mam lepszą częstotliwość i większe możliwości nałożenia gpx-a na różne mapy. Dodatkowo chciałem wypatrzeć swój letni domek ale ciemno było, kruca bomba. Wniosek: złodziej urzędował po ciemku

Trochę latam, więc następne loty też zostamą poddane GPSLoggerowi, tyle, że już na całej trasie.

Reply to
Marek G

Powitanko,

Domyslam sie, ale pewnie dokladnosc taka, zeby samolocik "wiedzial", czy laduje w Iraku, czy w nieco innym kraju, to juz chyba by wystarczylo (?)

:-) Gdzies wyczytalem, ze pierwsza nawigacje samochodowa oparto wlasnie na inercji, byly to chyba pozne lata 80, a wiec sprzed udostepnienia GPS zwyklym ludziom. Samochodem tym byla zdaje sie Honda Concerto, ale nic nie moge wyGooglac na ten temat.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

Były też wynalazki działające w oparciu o pomiar drogi pokonanej przez lewe i prawe koło. Dało się w ten sposób od biedy wykryć, w którą przecznicę samochód skręcił. Do tego jakieś naziemne radiolatarnie na niektórych skrzyżowaniach. O tym czytałem już na początku lat 80, jak nie wcześniej.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:11:49 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

3ug po godzinie lotu moze dac blad 0.1m/s predkosci i 180m pozycji. Ale 3 ug to jest dokladnosc 3 ppm - watpie w taka.

Zdaje sie ze z uwagi na obroty ziemii sprawa jest latwiejsza, bo inaczej to watpie czy gdzies bym zobaczyl dzialajacy taki system - na dokladnosc 3ppm bym nie liczyl, a 0.1% to juz 60km po godzinie moze wycalkowac.

Dnia Sun, 18 Dec 2011 17:24:13 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

Koniec koncow jak widac nic z tego nie wyszlo ... ale byc moze warto wrocic do zagadnienia - teraz na kazdym rogu jakas stacja wifi do weryfikacji pozycji, a dodatkowo mozna korzystac ze stacji GSM.

Ale ... GPS lepszy i prostszy. Wiec co sie dziwic ze w tej maszynce tez GPS uzyli :-)

Pan J.F. napisał:

W Kindlu Google Maps ustala pozycję na podstawie sieci GSM.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia Sun, 18 Dec 2011 19:46:55 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

Z tym ze to ma dokladnosc ~500m, i to sie do nawigacji w samochodzie kiepsko nadaje, choc do wspomagania ...

A tak swoja droga to jestem ciekaw - za uslugi lokalizacyjne sieci kazaly sobie placic, ba - nadal kaza. A tu przychodzi google i ma za darmo. umowili sie jakos, czy obeszli, czy zawsze taka funkcja w javie byla ?

Bez problemu można odczytać za pomocą większości modemów GSM numery sieci (MNC MCC), numery nadajników (LAC) oraz moc sygnałów (a tym samym mniej więcej odległość). Mając te informacje i bazę z położeniem nadajników można mniej więcej obliczyć położenie. Gdzieś kiedyś w necie nawet widziałem stronkę na której można było wpisać te dane i podawała przybliżoną lokalizację.

Czy baza lokalizacji nadajników jest publiczna czy trzeba ją jakoś zdobyć tego nie wiem. Google pewnie jakąś ma.

Pan J.F. napisał:

Za transmisję danych w roamingu sieci też każą sobie płacić, i to sporo. A tu przychodzi Amazon i ma. Nie wnikam, czy całkiem za darmo, ważne, że potem za darmo rozdaje.

Zmowa, panie, zmowa jak nic!

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan Mateusz Klatecki napisał:

To się chyba jednak liczy na podstawie czasu przelotu sygnału.

Reply to
Jarosław Sokołowski

j.r.

W dniu 2011-12-18 21:08, Mateusz Klatecki pisze:

ZTCW to nie mocy tylko przesunięcia czasu wysyłania pakietu z danymi, tak aby dotarł do stacji bazowej we właściwym slocie czasowym (parametr bodajże o nazwie TA - Time Advance jeśli dobrze pamiętam). Jedna jego "działka" to coś chyba w okolicy 550m.

Reply to
Michał Baszyński

Pan Michał Baszyński napisał:

A dokładnie 546 metrów 875 milimetrów, co policzyć łatwo.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:20:30 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

W powietrzu troche mniej :-)

Pan J.F. napisał:

No właśnie sam zacząłem wątpić w to co napisałem. Już nie pamiętam dokładnie, czy to jest 64 * 550m = 35200m, czy 35000m / 64 = 546,875m.

W każdym razie zasięg BTS limitowany jest zależnościami czasowymi, a nie tylko mocą, i wynosi 35km (albo 35,2km), a w BTS-ach stojących na zadupiu może być podwojony. Ta szczelina czasowa może być mierzona z dokładnością 6-bitową.

Reply to
Jarosław Sokołowski