GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytanie o stary telefon bezprzewodowy

W moje ręce trafił ostatnio klasyczny, analogowy telefon bezprzewodowy z
lat dziewięćdziesiątych. Baza w postaci normalnego telefonu ze słuchawką
na kablu + dodatkowa słuchawka bezprzewodowa (wielka w porównaniu ze
współczesnymi DECTami).

Słuchawkę zasila akumulatorek o oznaczeniu GP280BNK. Wygląda następująco:
http://img530.imageshack.us/img530/2434/img5641.jpg

Pod nim znajduje się naklejka podająca dokładniej wymagany typ:
GPN280BNK4S5H. Najwyraźniej nigdy (albo od bardzo dawna) nie wymieniano
tego elementu, ponieważ trzyma bardzo krótko - ledwie parę godzin w
stanie czuwania.

Można gdzieś coś takiego kupić? Na Allegro nie widzę. Przez Google
znalazłem coś takiego w katalogach kilku sklepów internetowych, ale
wygląda na to, że nie mają już na stanie.

I jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie samego telefonu. Jest to
Albrecht WT-3939. Przy wybieraniu z numeru z klawiatury stacji bazowej
słyszę w słuchawce (tej na kablu) charakterystyczne "pyknięcia" a nie
tony DTMF. Połączenie jednak zostaje nawiązane. Po przełączeniu na
wybieranie impulsowe słychać już normalne grupy impulsów.
Tak ma być, czy to jakaś niewielka awaria?

Re: GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytanie o star y telefon bezprzewodowy
dyskusyjnych:4cbafa77$0$22800$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

każda firma która zgrzewa np:  http://www.batimex.pl /
zrobi coś takiego, ewentualnie sklepy z telefonami, np Panasonic,

przełączasz na wybieranie impulsowe lub tonowe, to normalny objaw

Re: GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytan ie o stary telefon bezprzewodowy

Mam do nich po prostu napisać i podać oznaczenie akumulatorka? To wystarczy?

Hmm... Normalnym objawem (we wszystkich telefonach stacjonarnych z
jakimi miałem do tej pory do czynienia) były tony DTMF w słuchawce
podczas wybierania numeru. Tutaj mam pojedyncze "pyknięcia" (jak podczas
krótkiego podłączenia głośnika do baterii). Wyraźnie zaznaczam, że mówię
o sytuacji przy ustawionym wybieraniu TONOWYM. Impulsowe działa
normalnie (słychać grupy impulsów).

Jest jeszcze jeden szczegół o którym zapomniałem wspomnieć. Przy
przełączeniu telefonu na tryb głośnomówiący normalnie słyszę DTMF.

Połączenie tak czy inaczej jest nawiązywane w każdym z powyżej
wymienionych przypadków.

Re: GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytanie o stary telefon bezprzewodowy

A nie wejdą tam 4 akumulatorki AAA?
W Batimeksie mogą Ci zgrzać. A może wejdzie koszyk?

Re: GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytanie o stary telefon bezprzewodowy

Idziesz do najbliBF%szego elektronicznego, uwentualnie nawet i do Sklepu
dla IdiotF3%w(tm) z aku w garB6%ci i patrzysz po pF3%B3ce z akumulatorami =
do
telefonF3%w. Nie przejmuj siEA% za bardzo oznaczeniem - to Twoje mF3%wi
tylko tyle, BF%e jest to akumulatorek firmy GP o pojemnoB6%ci 280mAh,
wykonanie BNK (oznaczenie wB3%asne firmy, moBF%e byE6% ine u innego
producenta, w tym przypadku 4 cele zgrzane 2x2 z kabelkiem do telefonu
Albrecht ;P ).
Tego pokroju akumulatorki sB1% typowe i sprzedawane z uniwersalnB1%
wtyczkB1% (dwa kabelki osobno kaBF%dy z osobnym kontaktem). PodB3%B1czasz =
tak
samo (kolorami), jak oryginaB3%.