GOTOWY odtwarzacz krótkich komunikatów

Poszukuję małego, zwartego i HERMETYCZNEGO urządzenia zdolnego do odtworzenia po podaniu nań zasilania 12V krótkiego komunikatu "drzwi otwarte" (bądź coś zbliżonego) Tak, wiem, że są specjalizowane układy scalone, na których można coś takiego wykonać, nie o to pytam. Poszukuję gotowca, w hermetycznej obudowie, który wystarczy podpiąć do zacisków elektrozaczepu w furtce i tym samym wyeliminować choć w części konieczność walki z osobami, które stojąc przed furtką wymagają wywieszenia transparentu powitalnego, rozwinięcia czerwonego chodnika i osobistego wyjścia do furtki celem jej otworzenia, samo kliknięcie rygla w furtce im nie wystarcza. Rygiel jest niestety zasilany z 12V DC, więc jedynie klika, nie brzęczy. Myślałem już o dołączeniu tam po prostu piszczka, ale powiedzmy, że nie takiego dźwięku oczekuję. Brzęczyk - czemu nie, ale nie pisk. Zapowiedź słowna - byłoby super.

Rzecz jest na tyle oczywista, że nie wierzę, że nikt jeszcze na to nie wpadł, tym bardziej więc nie rozumiem, dlaczego nie mogę niczego takiego wygóglać. Pomożecie?

Jarek P.

Am 18.07.2012 10:28, schrieb Jarek P.:

No bo źle guglasz ;-).

Poszukaj MP3 OEM Module. Jest tego trochę. Ceny może niespecjalne (kosztują mniej więcej tyle, co "normalna" mp-trujka). Ale za to masz możliwość sterowania wejściami TTL. A hermetykę do tego możesz sobie zrobić samemu. Tego typu układy są stosowane w modelarstwie (np. zapowiedzi na stacjach modeli kolejki). Naprawdę gotowe urządzenia, hermetyczne pewnie też są do kupienia, ale ceny profesjonalne (znaczy rzędu 1k zł).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu środa, 18 lipca 2012 10:58:29 UTC+2 użytkownik Waldemar Krzok napisał:

Ojtam zaraz źle... Wygóglałem jak dotąd pancerny odtwarzacz komunikatów przeciwpożarowej, w budzącej szacunek żeliwnej obudowie (tak na oko z 15kG przynajmniej), ileś rodzajów generatorów zapowiedzi dla dyspozytorni, paneli recepcyjnych i tym podobnych oraz trochę modułów do automatyki przemysłowej. Szukam natomiast czegoś w stylu "małego białego pudełeczka" (dobra, mogę sam zahermetyzować) nagminnie wtykanego do chińskich zabawek, co potem odtwarza różne dźwięki, mające teoretycznie wzbudzać zainteresowanie dzieci. Zabawki takie bywa, że i po kilka PLN kosztują, więc nie wierzę, żeby to pudełeczko dużo kosztowało. I może ktoś już wpadł na pomysł, żeby u chińczyków zamówić takie pudełeczko, nie z wgranym tjutjaniem, ćwierkaniem i tym podobnymi, tylko z krótką zapowiedzią n/t otwartych drzwi. Zastosowań zresztą można wymyślić mnóstwo, to byłby spory rynek w sumie - przedsiębiorców tu nie brakuje, może ktoś podchwyci pomysł? Ideę oddaję gratis, najwyżej jak się okaże, że ktoś dzięki temu milionerem został, to niech mi potem jakiś drobny prezencik w podzięce podrzuci. Maybaha, czy coś...

MP3 OEM - fajne, ale cena na poziomie 90$ (za tyle znalazłem) trochę rozczarowuje. Wolałbym szczerze mówiąc coś za 9$

J.

PS: myślałem już nad ograbieniem własnego dziecka z którejś zabawki, ale nie jestem pewien, czy potencjalni goście właściwie by odbierali wykrzyknięte blądynkowo(ą!)-radosnym głosem "cześć, pobawmy się!", a w zasadzie, z posiadanych zabawek tylko to choć odrobinę pasowałoby do funkcji.

Reply to
Jarek P.

Jak nie znajdziesz gotowego, to zrób na piechotę - kiedyś były takie układy jak ISD (nie wiem czy to jeszcze jest), ewentualnie możesz wykorzystać mój dawny pomysł (nie zrealizowany w praktyce) - eprom, do linii adresów podpięty licznik binarny napędzany odpowiednim generatorem (np. 4060, 4040), a do linii danych drabinka R-2R (poor man's DAC, coś jak covox, jeśli to ktoś jeszcze pamięta). Ustawienie najstarszego bitu licznika niech go zatrzymuje (żeby nie powtarzał w kółko).

No ale to nie jest gotowiec :)

Reply to
Adam Wysocki

W dniu środa, 18 lipca 2012 12:42:28 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Układów typu ISD to w sumie jest całkiem sporo dostępnych i szczerze mówiąc, biorę je pod uwagę, ale po pierwsze ja to muszę wraz z hermetyczną obudową dać radę utknąć wewnątrz profila framugi furtki (te ustrojstwa z zabawek mają obudowy wielkości połowy pudełka zapałek a tam jeszcze baterie się mieszczą), po drugie trochę nie mam obecnie czasu i możliwości rzeźbić tego samemu (po przeprowadzce cały warsztat elektroniczny mam cały czas zapakowany do miliona paczek i pudełek).

Jarek P.

Am 18.07.2012 11:25, schrieb Jarek P.:

po niemiecku, ale zrozumiale chyba.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Adam Wysocki wrote: (ciap)

Owszem, pamieta :-)

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik "Jarek P." Brzęczyk - czemu nie, ale nie pisk.

Silniczek 12V. Może terkotać, drżeć itp.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

maly dzwonek "old school" czyli bez zadnej elektroniki, mialem keidys taki z zestawu malego elektryka poszukaj na allegro czy cus albo jakis maly falowniczek do zasilania tego elektrozaczepu by sam byl glosnikiem... hah

Reply to
Papkin

W dniu środa, 18 lipca 2012 14:16:18 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Kurcze, pomysł sam w sobie genialny, obawiam się jedynie wydajności prądowej - szukając góglem innych rozwiązań problemu znalazłem wynurzenia kogoś, kto do elektrozaczepu dołączył równolegle zwykły dzwonek drzwiowy przystosowany do 8V zasilania. Efekt był taki, że dzwonek owszem dzwonił, ale rygiel przestał otwierać. Niemniej chyba spróbuję, choćby z silniczkiem od wibry ze starego telefonu (tak, obetnę zasilanie). Przymocowany wprost do stalowego profila framugi powinien chyba brzęczeć słyszalnie :)

Jarek P.

W dniu 2012-07-18 15:00, Jarek P. pisze:

za 1-2zł kupisz buzzer w wbudowanym brzęczykiem, może wystarczy?

Reply to
Michał Baszyński

W tej cenie to tylko "ISD1820 module" z ebaya. Niestety na 5V i niehermetyczny.

Reply to
myrcioch

W dniu środa, 18 lipca 2012 15:10:30 UTC+2 użytkownik Michał Baszyński napisał:

Jak pisałem wyżej, jeśli to tylko będzie _brzęczyk_, to spokojnie. Niestety, wszystkie znane mi buzzery nie mają brzęczyka, tylko piszczyk.

Jarek P.

W dniu 2012-07-18 15:43, Jarek P. pisze:

555 plus dwa oporniki, trzy kondensatorki i przetwornik piezo? Zlutujesz na kolanie i sam wybierzesz, czy ma buczeć, brzęczeć czy piszczeć.. Bo nagranie wav-a 8 bit, 8kHz, ogołocenie z nagłówka plus avr-ek z trochę większym flashem i parę oporników jako dac to już trochę zabawy będzie
Reply to
Michał Baszyński

Powitanko,

A nie prosciej elegancka superjasnego LEDa w obudowie? Jak koniecznie ma gadac, to kup prawie gotowca:

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

?lng=pl&page=5 Pozdrawiam mm

Reply to
MM

W dniu środa, 18 lipca 2012 19:15:51 UTC+2 użytkownik MM napisał:

Dopisz mi jeszcze jak mam to upchnąć w stalowym profilu framugi furtki zewnętrznej i będzie super ;) Pomijam już drobiazg w rodzaju zasilania 350mA

Jarek P.

Użytkownik "Jarek P." snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... Poszukuję małego, zwartego i HERMETYCZNEGO urządzenia zdolnego do odtworzenia po podaniu nań zasilania 12V krótkiego komunikatu "drzwi otwarte" (bądź coś zbliżonego)

[...]

Dziwisz się? Kliknięcie jest na tyle subtelnym sygnałem, że może być przeoczone lub nie skojarzone z odblokowaniem drzwi.

[...]

Są piszczki, które całkiem przyjemnie brzęczą.

Rzecz jest na tyle oczywista, że nie wierzę, że nikt jeszcze na to nie wpadł, tym bardziej więc nie rozumiem, dlaczego nie mogę niczego takiego wygóglać. Pomożecie?

Jak chcesz brzęczący brzęczyk, to podłącz przekaźnik, który sam będzie sobie odłączał i podłączał zasilanie swoimi stykami i tak w kółko. Kiedyś mi ładnie brzęczał taki przekaźnik. Nawet prądu za dużo nie pobierze.

Reply to
yabba

yabba wrote: (ciap)

Moze superjasna zielona dioda?

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Autor listu na który odpowiadam to Jarek P. :

Hm, a może mógłbyś zaadaptowwać któryś z tych wynalazków:

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba