Google PowerMeter

Zgadza się. Ale to znaczy,że ta kość jest znacznie słabiej wspierana, nie mówiąc o tym, że znalezienie referencyjnego schematu było praktycznie niemożliwe.

Reply to
Michoo

Ja akurat miałem to na windowsie XP. Normalnie jak podłączam na chwilę to jest OK, ale w jednym przypadku miałem podłączone to na stałe i non stop szły dane - czasem zawisł po paru godzinach, czasem po paru tygodniach. Wiesza się ewidentnie to cholerstwo, bo nie pomaga nawet restart komputera. Pomaga tylko wyłączenie go całkowite z prądu - nie sprawdziłem czy pomaga wyjęcie tego z USB i wpięcie spowrotem, bo zwykle "naprawiałem" to przez telefon i łatwiej mi było wytłumaczyć gdzie listwa zasilająca niż który kabelek wypiąć.

Mirek.

Reply to
Mirek

Może nawet nie potrzeba AVR-a:

Mirek.

Reply to
Mirek

W dniu 2011-01-07 16:11 Mirek napisał(a):

Aha, dzięki za to proste wyjaśnienie. :)

A i tak na 2 pinach GPIO (no może trzech jak się nie da zmieniać kierunku dynamicznie) mogę sobie zrobić dowoolnie powoolną magistralę I2C i tam podpiąć AVRa.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2011-01-07 20:17 Michoo napisał(a):

No wiesz, FTDI to układ dla majsterkowiczów. Masz pełną dokumentację i możesz kupić nawet 1 szt.

A układ Prolifica jest dla masowych producentów. Nie ma dobrej dokumentacji i nie kupisz samego scalaka w sklepie za rogiem. Ale za to kupisz cały zmontowany konwerter USB-UART taniej niż samego FT245R.

To porównanie oczywiście nie tłumaczy, dlaczegóż to scalak Prolifica nie jest wspierany przez samego producenta w postaci sterowników linuxowych. Czy sterownik do FTDI (ftdi_sio) napisali ludzie z samego FTDI?

Reply to
Adam Dybkowski

Tym bardziej, że do OpenWRT są gotowe pakiety robiące z linii GPIO

1-wire, I2C a nawet SD-card interface.

Mirek.

Reply to
Mirek

W dniu 2011-01-07 21:05 Mirek napisał(a):

Tutaj akurat jest pokazany całkiem inny miernik energii, wypuszczający z siebie po uarcie całe komunikaty, chyba w XMLu (jak CC128 Envy).

Wcześniej była mowa o takim bardzo prostym na szynę, z wyjściem OC (1 impuls chyba co 1/1000 kWh). Z prostego pomiaru czasu pomiędzy impulsami można wyliczyć bieżący pobór energii [W] a potem to już tylko kwestia sumowania/uśredniania aby wyszły kWh - ale tym już może spokojnie się zająć router. Natomiast nie sądzę, aby zwykły Linux (OpenWRT) w czasie rzeczywistym podołał _dokładnemu_ obliczaniu okresu sygnału na jakimś pinie GPIO.

Reply to
Adam Dybkowski

[...]

Tam na google jest zdajesie max update 10min więc częściej nie ma sensu

- liczysz impulsy przez 10min, mnożysz razy 6 i masz pobór w watach. Można oczywiście kombinować i liczyć okres, ale przy typowym domu o te

6W nie ma się co kłócić.

Mirek.

Reply to
Mirek

W dniu 2011-01-07 21:58 Mirek napisał(a):

Jasne, do Google PowerMeter wystarczy w zupełności. Ale mi się jednak marzy w skrzynce osobny wyświetlacz LED pokazujący te kilowaty na bieżąco. :) AVRek da radę, choćby ATtiny2313 (oby wystarczyło bez kombinowania pinów na 4 cyfry 7seg). Mam zamiar walczyć natomiast z D-Linkiem DIR-300.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2011-01-07 08:05 Verox napisał(a):

Chodzi o to?

Cenowo przegrywa z kretesem z routerami za 100 zł. Jakoś bez USB przeżyję. Gdybym chciał wydać ponad 300 zł to już raczej bym kupił propoxową płytkę MMnet1002, która zresztą od razu ma wgrany OpenWRT:

64 MB RAMu, 1 GB Flasha, gniazdo na kartę SD i masa portów I/O. Do tego jednak trzeba byłoby jeszcze dokupić dongla WiFi USB. Drogich gotowych rozwiązań jest jeszcze więcej, m.in. BeagleBoard (150 USD) śmigający z pełnym Linuxem.
Reply to
Adam Dybkowski

Pewnie chcesz podpiąć bezprzewodowo do sieci. Sprawdź, czy na tym DIR-300 da sie uruchomić klienta WiFi.

Mirek.

Reply to
Mirek

On Sat, 08 Jan 2011 17:57:05 +0100, Adam Dybkowski napisał:

Tak, dokładnie takie, tyle że jak ja kupowałem to kosztowało coś ok 150 netto, Musiałem jeszcze dokupić karte CF.

Wiesz za tą cene to serio trzeba się zastanowić. Zaletą Alixa jest architektura x86 i nie potrzebujesz kroskompilatora, przygotowujesz wszystko i przegrywasz :-)

Reply to
Verox

W dniu 2011-01-09 18:20 Verox napisał(a):

:-o Wg mnie w takich zastosowaniach (urządzenie włączone 24/7 do pomiaru/nadzorowania czegośtam) architektura x86 to raczej WADA. Zaletą byłby ARM czy nawet MIPS ze względu na energooszczędność. Nie będę tam przecież odpalał Windows. A Linux (nawet pełny, jak Debian a nie OpenWRT) pójdzie prawie na wszystkim oby nie zabrakło RAMu i Flasha.

Reply to
Adam Dybkowski

Dnia Fri, 07 Jan 2011 21:10:46 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

Układy FTDI są również stosowane w seryjnej produkcji, choć może niekoniecznie w przypadku dużych serii. Mam w pracy trzy urządzenia z wbudowaną przejściówką RS232-USB na układach FTDI:

-programator do cyfrowych woltomierzy firmy Lumel

-optozłącze firmy Numeron do odczytu i programowania elektronicznych liczników energii elektrycznej

-mReader2 czyli urządzenie firmy Numeron do pobierania danych z liczników energii elektrycznej za pośrednictwem znormalizowanego optozłącza (USB jest używane do komunikacji z PC)

Reply to
badworm

On Tue, 28 Dec 2010 21:27:05 +0100, Adam Dybkowski napisał:

Adam,

znalazłem wczoraj gotową aplikację do komunikacji z Google PowerMeter w bibliotece demo Microchipa. Wystarczy 24FJ128 + ENC28j60. Biblioteka do pobrania tutaj:

Verox

W dniu 2011-01-16 10:03 Verox napisał(a):

O, fajne. A są do kupienia w PL gotowe płyteczki z takim prockiem i ENCem do Ethernetu?

BTW: Chyba jednak zorganizuję coś na kształt Google PowerMeter na moim własnym hostingu https. Na początek. Czyli główna robota będzie raczej po stronie PHP i MySQLa.

Reply to
Adam Dybkowski

On Sun, 16 Jan 2011 22:46:38 +0100, Adam Dybkowski napisał:

Kupiłem z pic32 przysłali mi z microchila w 3 dni. zapłaciłem kartą.

Ja tak zrobiłem i na moje potrzeby wystarcza :-)

Reply to
Verox

W dniu 2011-01-17 09:08, Verox pisze:

A cena?

Trzeba się mocno postarać aby przebić cenowo gotowy router np. D-Link DIR-300 (nowy z gw. za niecałe 100 zł), który do takiego zastosowania wydaje się być idealny. No i ma od razu na pokładzie WiFi, a ENC28J60 to tylko zwykły kablowy Ethernet.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie wiesz czasami ile toto pradu bierze? Przydaloby mi sie cos takiego (z wifi i linuxem), ale u mnie serwer bierze 20W, wiec nie chce zeby router zjadal wiecej.

Reply to
Jerry1111

Linksys WRT54G bierze jeśli dobrze pamiętam chyba ok. 5W (<10W)

Reply to
Michał Baszyński