Goły UART w SAM7 @ 1M

Witam.

Pi razy dzwi mam do przesłania między dwoma SAM7 strumień 1Mbita/s.
Jeden z SAM7 robi jako sterownik wyświetlacza+RAM LCD, drugi wysyła
pełną ramkę bufora w pętli. Połaczenie pomiedzy powinno być maksymalnie
uproszczone i zastanawiam się, czy przy 1M da rade uzyskać kilkanascie
cm gołego UARTu (połaczenie wprost, bez zadnych buforów). Ma ktoś
doświadczenia? Sytuacje pogarsza nieco fakt, że kabelek od danych bedzie
leciał równolegle do kabla zasilającego ten LCD (a tam przetwornica
3.3->podświetlenie).

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Czy zamierzasz użyć sygnałów RTS/CTS ?

Paweł

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Nie. Tylko jeden kierunek na jednym drucie TX->RX.

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

W przypadku sprzętowej kontroli linia TxD nie jest cały czas wyjściem co
może powodować problemy. Jeśli jednak nie użyjesz tego trybu to wszystko
powinno działać. Zawsze jednak mogą pojawić się jakieś problemy związane
z pojemnością i indukcyjnością kabla. Wydaje mi się to jednak mało
prawdopodobne.

Paweł

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M
związane

Nie wiem na ile odporny jest UART w SAM7. W przypadku AVR taka prędkośc
działała mi na odcinku 1m bez zająkniecia. Jednak im dalej bawie się
SAM& tym bardziej mam wrażenie większej delikatności tego procesora :/

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Na mnie wrażenie zrobiła errata do tego procesora. W zasadzie trudno
jest coś zrobić aby nie natrafić na jakiś poważny błąd.

Paweł

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Ale tanie są i akuratnie mi pasują. Dlatego wolałbym bez poważnego
powodu nie zmieniać, choć LPCxxx wydają się być też rozsądne.

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Z równie bogatą erratą ;)... używałem LPC2364, Revision B i nie było tak
źle, ale miałem dostęp do płytki testowej, która miała parę miesięcy, no
i zawierała wersję "0" procesorka... i tam to też ciężko było znaleźć
coś, do czego nie było erraty ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Goły UART w SAM7 @ 1M

Pójdzie bez problemu. Ja przesyłałem między dwoma ARMami na podobnej
odległości 6 Mbps (tylko TX, RX i masa) i też śmigało pięknie. Mimo to
jeżeli masz jakiekolwiek obawy o stabilność transferu, połącz procki
również sygnałem zegara (tryb USART). Niech jeden z nich będzie masterem
(generuje zegar transmisji) a drugi slave'm. Reszta jak w zwykłym uarcie.