Gniazdko z "bolcem"

Witam Czy jest sens montowac gniazdka z bolcami w domu gdzie instalacja jest tylko dwuzylowa - nie ma osobnego kabla z tzw uziemieniem?

Reply to
Budzik

Jest. Lepsze to niz nic...

Reply to
wo

Osobnik posiadający mail snipped-for-privacy@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

dzieki. Moge z ciekawosci zapytac, dlaczego?

Reply to
Budzik

Kolega chyba z Hameryki ;) bo u nas bez trudu wtyka się wyczkę z uziemieniem do gniazda bez uziemienia, o zgrozo odwrotnie bywają kłopoty.

A tak poważnie - jest sens, choćby po to, żeby przez ten bolec wszystkie blaszaki miały połączone obudowy. Z zerowaniem to jest różnie, czasem lepiej podłączyć do kaloryfera albo rury wodociągowej.

Mirek.

Reply to
Mirek

Osobnik posiadający mail i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

:)

przyznaje bez bicia ze nie rozumiem tego wogole...

a tego jeszcze bardziej... :)

Reply to
Budzik

Powitanko,

Tego robic nie wolno, nie ma zadnej gwarancji, ze ww rury sa metalowe i uziemione i wtedy, w razie awarii, moze byc wesolo.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

U¿ytkownik "Budzik" napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@budzik61.poznan.pl...

Witam

Dlatego, ¿e przy³±cze, w którym bolec ochronny pod³±czony jest do przewodu zerowego zapewnia lepsz± ochronê przeciwpora¿eniow± ni¿ przy³acze "go³e". Przy wszystkich zastrze¿eniach, wymienionych przez innych pisz±cych w tym w±tku. BTW - mnie w ka¿dym razie uratowa³o skórê...

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Witam,

Dnia 20.07.08 (niedziela), 'Jacek "Plumpi"' napisa³(a):

W moim bloku jest instalacja 2-¿y³owa. Rok, czy dwa lata temu chodzili panowie "ze spó³dzielni" i sprawdzali jako¶æ zerowania w gniazdach w kuchni oraz w ³azience. Gdzie¶ mam ten protokó³, mierzyli wówczas chyba rezystancjê. Gniazda, w których bolec nie by³ po³±czony z przewodem zerowym nale¿a³o poprawiæ (naprawiæ:). Ale pó¼niej ju¿ ich nie by³o, wiêc nie wiem, jakie to wszystko mia³o mieæ konsekwencje.

To tak tylko pisze, przy okazji. :)

U siebie w pokoju mam bolce po³±czone z zerem, aby w³a¶nie przy pod³±czaniu ró¿nych urz±dzeñ nie wystêpowa³y jakie¶ dziwne napiêcia pomiêdzy ich obudowami (choæ i tak gdzie nie gdzie wystêpuj±:).

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Taa? a ja mam star± instalacjê z aluminium, i ju¿ mi siê raz upali³o "zero", gdybym siê wtedy dotkn±³ kompa i kaloryfera (który mam ¶wietnie uziemiony) to by³oby mi jeszcze weselej ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

... A ni¿ej piszesz o wyrównywaniu potencja³ów...

Mirek.

Reply to
Mirek

To s± oczywiste wady instalacji dwuprzewodowej, tzn. i tak ¼le i tak nie dobrze... Pozostaje zdaæ siê na statystykê: czy czê¶ciej upala siê zero i w jakiego typu instalacjach, czy czê¶ciej sprzêt dostaje przebicia na obudowê i modliæ siê, ¿eby wjednym przypadku nie pojawi³o siê to drugie i na odwrót. Alternatyw± jest wymiana instalacji na trójprzewodow±... .

Reply to
wo

Wydaje mi sie ze oni wtedy mierza rezystancje .. ale petli zwarciowej [czyli rezystancje wewnetrzna sieci]. Nie ma to nic wspolnego z bezpieczenstwem zerowania.

Ciekawe czy te wspolczesne mierniki sa w stanie to wykryc ..

No to ciekaw jestem jak.

Dawniej byl to jeden z podstawowych pomiarow.