Glowica, czy moze byc cos innego?

Powitanko,

Stary telewizor CRT Thomson. Choroba objawia sie chwilowymi zakloceniami
podczas ogladania programu tak, jakby ktos wyjal antene. Kaszka na
ekranie, szum w glosnikach. Jak sie przelaczy na inny kanal, to czesto
jest ok, wtedy wystarczy wrocic i tez jest OK. Czasem na sasiednich
kanalach tez kaszka i trzeba szukac troche dalej jakiegokolwiek programu
gdzie odbior jest normalny, wrocic i znow da sie ogladac. Mozna tez
zaczekac ok. minuty i wszystko wraca do normalnego odbioru. Dzieje sie
tak czasem co pare minut, albo troche dluzej, nie ma reguly.
Czy slusznie podejrzewam glowice w.cz.? Czy moze teoretycznie byc cos
innego?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Glowica, czy moze byc cos innego?

ale jaki typ, model? :)

używaj fachowej terminologii
czyli wojna mrówek tak?

raczej tak

--
Piotr

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?

ka a
e z
ł wzmacniacz
To ciekawe, bo kilka dni temu zauważyłem że RMF ma słabszy sygnał
.
Inne stacje grały normalnie a RMF ciszej. Wieczorem wróciło do normy.
Kraków i okolice.

pytający

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?

Ja bym jeszcze sprawdził elementy w pętli automatycznej regulacji
częstotliwości.

Tester

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?
Oczywiście, o ile taka jest.

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?
  Powitanko,

O faktycznie o tym nie pomyslalem, dzieki, sprawdze.
U mnie jest kablowka, wiec problemy z antena i nadajnikami mnie nie dotycza.
Dzieki wszystkim za wskazowki, jutro dobiore sie do TV.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Glowica, czy moze byc cos innego?
Dawno, dawno temu, miałem identyczny przypadek, ale już nie pamiętam jakiej
firmy to był TV. Walnięta była głowica, a dokładnie dioda zenera w gałęzi
zasilania generatora i mieszacza. Troszkę się grzała i miała skoki
napięcia.
Po wymianie problem znikł. Tv był z lat 90

Kabelek

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?

Hm, ciekawe ... co mialoby sie psuc, i z jakiego powodu naprawiac ?
Jakis zimny lut w syntezerze czestotliwosci ?
Lapie zaklocenia, przestawia sie, ponowne zaprogramowanie pomaga ?

Czy jednak gdzies dalej, cos sie w torze blokuje, wymaga solidnej zmiany
parametrow do odblokowania.

Glowica jest chyba z kilku torow, moze przy zmianie kanalu zmieniasz tor i
np heterodyna startuje ..

W starych crt pierwsze wysychaja elektrolity :-)

Takczy inaczej - czas na nowy TV, zaraz ci i tak stary sygnal wylacza :-)

J.

Re: Glowica, czy moze byc cos innego?
 > zaraz ci i tak stary sygnal wylacza :-)

Pomimo, że to kablówka ???