generator sinusa 40-80kHz

Czesc,

jak prosto, tanio i stabilnie zrobic generator o przebiegu
sinusoidalnym na jedna z czestotliwosci np. 40, 60, 70, 80kHz.

Pewnie mozna byloby wziac DDS'a i zaprogramowac i bedzie (niby)
prosto, stabilnie, ale nie tanio.  A jakis inny pomysl?

--
ThinkXtra

Re: generator sinusa 40-80kHz

Poczyta膰...

www.national.com/an/AN/AN-263.pdf

...po czym wybra膰 sobie co艣 z tego wedle uznania i wdro偶y膰.
A i tak pewnie sko艅czy si臋 na mostku Wiena... albo tanim uC ze
zintegrowanym DACem :-P.

Pozdr
Portal

Re: generator sinusa 40-80kHz
Hello Adresss,

Ja jestem stary i bym zrobi艂 na mostku Wiena.

Re: generator sinusa 40-80kHz
Dnia Thu, 4 Aug 2011 19:53:28 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa艂(a):

Ale mialo byc tanio, prosto i stabilnie :-)

J.

Re: generator sinusa 40-80kHz
Hello J.F.,

Te warunki 艂atwo spe艂ni膰...

A to jest poj臋cie bardzo wzgl臋dne i wymagaj膮ce zdefiniowania ;)

Re: generator sinusa 40-80kHz

Oj tam, oj tam.

http://www.myplace.nu/avr/minidds/index.htm

Re: generator sinusa 40-80kHz
On Thu, 04 Aug 2011 21:06:21 +0200, Sebastian Bia艂y

kawal dobrej roboty.

Przegrysc sie przez kod, wyciac co niepotrzeba, zaprogramowac na stale
podzialy i podlaczyc do pradu, i bedzie generator.

Dzieki

--
ThinkXtra

Re: generator sinusa 40-80kHz

LOOP1:
        add        r28,r24            ; 1
        adc        r29,r25            ; 1
        adc        r30,r26            ; 1
        lpm                        ; 3
        out        PORTB,r0        ; 1
        rjmp    LOOP1

I tyle. Reszta to tablice pr贸bek i komunikacja przez rs. Pami臋taj 偶e
pr贸bki musz膮 le偶e膰 dok艂adnie na granicy 256 bajt贸w.

Re: generator sinusa 40-80kHz
On Fri, 05 Aug 2011 22:48:13 +0200, Sebastian Bia艂y

dla mnie nie jest to do konca zrozumiale. Z tego co zrozumialem, to
program na PC wysyla odpowiednie wartosci (dla DDS'a) a procek z nich
korzystac przy generowaniu odpowiedniej czestotliwosci i ksztaltu.

Mnie by interesowal generator dzialajacy bez udzialu PC ze stala
wartoscia czestotliwosci i ksztaltu (sinus).

Do jakiego rejestru i jaka wartosc nalezy wpisac aby uzyskac konkretna
czestotliwosc i do jakiego rejstru jaka wartosc aby wybrac ksztalt
sinus. Wyciac komunikacje z PC po rs-232, bo niepotrzebna. Mialaby
powstac kostka, ktora po dolaczeniu minimalnych zew. elementow
generowalaby to co ma generowac.

--
ThinkXtra

Re: generator sinusa 40-80kHz

99%taj C5%BCe
To ci juC5%BC radzili, zrC3%B3b sobie wiena, p[otencjometry moC5%BCes=
z zastC4%85piC4%87
elektronicznymi, sC4%85 takie co od razu obsC5%82ugujC4%85 guziki + -=
 bC4%99dziesz
miaC5%82 przestrajanie. Uzyskasz dziC4%99ki temu duC5%BCC4%85 wspC3%
B3%C582%bierznoC5%9BC4%87 potencjometrC3%B3w
a za tym idzie maC5%82e znieksztaC5%82cenia, na trzecim moC5%BCesz zr=
obiC4%87 reg aplitudy.

Jak nie masz pojC4%99cia o prockach to siC4%99 za nie nie bierz bo sob=
ie nie  =

poradzisz,
a po twoim pytaniu widaC4%87 C5%BCe jesteC5%9B lajkonikiem w tych spr=
awach.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: generator sinusa 40-80kHz
Dnia Tue, 09 Aug 2011 15:41:37 +0200, janusz_kk1 napisa艂(a):

Bierz, czegos sie nauczysz, a potem sam bedziesz odpowiadal "ja bym to na
atmelku zrobil" :-)

J.

Re: generator sinusa 40-80kHz
82%(a):

Ale to sie musi duuuuC5%BCo uczyC4%87, szybko tego generatoeka nie skl=
eci :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: generator sinusa 40-80kHz

Nie. PC tylko informuje kt贸ry kszta艂t chce i jaka liczba bedzie dodawana
do akumulatora. AVR generuje to bez udzia艂u PC.

I taki on jest.

Musisz mie膰 tablic臋 pr贸bek (zobacza w oryginalnym programie).

Rejestry 28,29,30 to akumulator. Natomiast 24,25,26 to sta艂a od kt贸rej
zale偶y cz臋stotliwo艣膰. Starszy bajt rejestru Z (31) okre艣la kt贸r膮 tablice
pr贸bek wybierasz.

Nie wycinaj jesli nie kumasz kodu. Dorzu膰 do assemblera sta艂e w tych
rejestrach i ju偶.

I b臋dzie.

Re: generator sinusa 40-80kHz
Najta墓聞szy stm32 za 6z墓聜 z DACem. Jest przyk墓聜ad w墓聜a墓聸nie z generowaniem
sinusa za pomoc脛聟 DMA - wystarczy dopracowa脛聡 parametry i gotowe. ;)

Re: generator sinusa 40-80kHz

a masz moze jakis link do takiego projektu?

--
ThinkXtra

Re: generator sinusa 40-80kHz
Jest w paczce stm32f10x_stdperiph_lib.zip do pobrania ze stron ST.
/Project/STM32F10x_StdPeriph_Examples/DAC/DualModeDMA_SineWave

Re: generator sinusa 40-80kHz
O ile ja sie nie zmam, to najprosciej i najtaniej jest przepuscic tr贸jkat, a
nawet prostokat przez transformator.

Re: generator sinusa 40-80kHz
Hello wt,

Rzeczywi艣cie si臋 nie znasz :(

Re: generator sinusa 40-80kHz

Ja teBF% sie nie znam (na tyle zeby wiedzieE6%) - a czy mogEA% prosiE6% =
z ciekawoB6%ci co z tego wyjdzie?

--
Przemek

Re: generator sinusa 40-80kHz

To co wejdzie
(W pewnych granicach, wynikaj膮cych z konstrukcji transformatora)

Pracuj膮c poza granic膮 mo偶liwo艣ci transformatora mo偶na uzyska膰
zniekszta艂cenie sygna艂u.

--
Desoft

Site Timeline