Generator przebiegu prostokatnego, 1-5MHz

W dniu 2010-09-12 21:23, CheGitarra pisze:

Komparator to bez przesady układ OE (npn) jako wtórnik/wzmacniacz prądowy, a potem OC (npn) z rezystorem pull-up np 220ohm do Vcc który da ci ładne 0v/Vcc (pod warunkiem nie obciążania tego zbytnio). Ale idealnie 50% wypełnienia to nie będzie.

Reply to
BartekK

Witam, to znowu ja :]

Przeczytawszy co nieco o układzie Bowesa doszedlem do jednego - nie mam bladego pojecia, jakie wartosci I oraz C dobrac. Wiem, ze laczy je zaleznosc, ale chodzi tu o jakies wstepne przyjecie wartosci - jaki prad wziac zeby nie byl ani za duzy ani za maly? Jednoczesnie zeby pojemnosc po srodku nie byla za mala lub za duza? No i jakie tranzystory i diody zastosowac? Pewnie jakies projektowane pod mikrofale juz?

Reply to
CheGitarra

Bylbym zapomnial - obrazek

CheGitarra

74121 + 7474.

MH

Reply to
MH

Ze sie sam zacytuje.

"Cyk w tym, ze uklad *musi* byc z elementow dyskretnych."

"uklad *musi* byc z elementow dyskretnych."

"elementow dyskretnych"
Reply to
CheGitarra

Dnia 13-09-2010 o 18:37:19 nuclear2001 snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Jak tak czytam twoje posty to Bogu dziękuję że zostaniesz elektronikiem a nie architektem czy medykiem. Ale niestety setki podobnych Tobie, niestety zostaje.

Reply to
janusz_kk1

W dniu 2010-09-13 08:17, Andrzej pisze:

Można zrobić 555 na dyskretnych.