generator kwarcowy

podeśle Ktoś schemat działającego generatora na bramkach i rezonatrze
kwarcowym? problem jest taki, że na wyjściu czegoś takiego mamy "sinus",
potrzebne jest coś co wygeneruje z tego "sinusa" prostokąt... jakby Ktoś
miał jakieś przemyślenia na ten temat to bym poprosił.

Re: generator kwarcowy
A przerzutnik schmitta, który jest pierwszym co przychodzi do głowy
odrzuciłeś ponieważ?

[ocenzurowano]

Re: generator kwarcowy

mam jakieś złe przeczucia co do przerzutnika schmita, ale może się mylę...

Re: generator kwarcowy
Ciekawe czy identifikator: 20110701 naprawdę uważa, że :
Niepotrzebnie, on tylko się tak z niemiecka nazywał... ;)

Sławek
--
  ________ Sig jest zgodny z pewnymi akceptowalnymi przez firmę Microsoft
_/ __/ __/ odstępstwami od standardów zgodności.

Ale po co w ogóle podpowiadasz temu leniwemu, niedouczonemu lamerowi?

Re: generator kwarcowy

wal się cioto!

Re: generator kwarcowy

Niedouczonemu? Znowu z elektrody przyniesione nawyki. Po to jest grupa aby
niewiedzącym pomagać a nie tylko po to aby czegotoniewiedzącyroman mógł
sobie zaistnieć. Są ludzie którzy elektronikę traktują jako jedno z kilku
hobby. Skąd wiesz czy to nie doktror medycyny który w wolnych chwilach
lubi potrzymać lutownicę w ręku? Też mu powiesz że jest niedouczony?

Marek

Re: generator kwarcowy
Witam,

 > Skąd wiesz czy to nie doktror medycyny który w wolnych chwilach

Bo z innych wątków wynika, że ten człowiek studiuje na uczelni
technicznej...

Dykus.

Re: generator kwarcowy

Przegapiłem. Jaki kierunek? Ja i tak twierdzę że są tu osoby które uważają
że na grupę czy też na elektrodę należy się zalogować czy zapytać o
cokolwiek dopiero wtedy gdy się jest oczytanym i wszechwiedzącym
przynajmniej w zakresie nas interesującym na które chcemy postawić pytanie.

Marek

Re: generator kwarcowy

A jakie masz wymagania od tego prostokąta?
--
Jacek

Re: generator kwarcowy
układ wyjściowy jest taki:
http://e-serwis.org/smietnik/generator.PNG
tyle ja rozumiem,
nie wiem po co są te dodatkowe elementy na innych schematach generatorów
(chodzi o rezystor przy drugiej bramce i blokwanie kwarcu kondziormi do
masy)...

może Ktoś mógłby coś rzec?

Re: generator kwarcowy
Ej, identifikator: 20110701! Pssegapis mi... mi... mi... grację...

Co powiesz na 'nie napisałeś nawet jakim kwarcem chcesz to napędzać'...?

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/

a ma to jakieś znaczenie? bliski 8MHz i bliski 16MHz...

Re: generator kwarcowy
Hej, identifikator: 20110701, widziałeś dokąd poszli ludzie ?
No to może taki :
http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/09/crystal_oscillator_74hc04.png

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ They say that a mind is a terrible thing to waste.

no nie wiem, potrzebuję pewniaka, który da mi prostokąt bez poprawiania 10x
druku....

Re: generator kwarcowy
http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/09/crystal_oscillator_74hc04.png
Na wyjściu bedziesz miał prostokąt, jeśli potrzebujesz prostokąt z
wypełnieniem
dokładnie 50% to możesz dać 2x wiekszą częstotliwość kwarcu i dzielnik /2.
--
pzdr, j.r.

Re: generator kwarcowy
http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/09/crystal_oscillator_74hc04.png

może mi Ktoś wyjaśnić do czego służą poszczególne elementy na tym schemacie?

Re: generator kwarcowy
http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/09/crystal_oscillator_74hc04.png

:):):):):):)

Re: generator kwarcowy

dodam, ze nie rozumiem w jakim trybie pracuje rezonator w tym układzie...
prawdę mówiąc wolałbym tą wcześniej przedstawioną wersję, po przeróbce
"prostokątnującej"...

Re: generator kwarcowy
[identifikator: 20110701] :
http://www.eleccircuit.com/wp-content/uploads/2007/09/crystal_oscillator_74hc04.png