Gdzie w kraju zamowic plytki???

Nieźle ;)... u niektórych polskich dostawców czekasz dłużej, nawet, jak zamówisz "ekspres" :P... A jakie są koszty w takiej sytuacji?? I czy to kwestia jakiejś współpracy, czy każda firma mogłaby tak zamówić 20 płytek w podobnej cenie?

Reply to
Konop

Najlepiej na stronie sprawdzic - kazdy ma inne wymagania, a kalkulator cen maja online (co jest dla mnie jednym z warunkow uzywania firmy - szkoda czasu na zawracanie dupy wycenami i czekaniem na nie dla ilosci <1k).

Musialbym w faktury popatrzec, ale od nas DHL/UPS duzo nie zdziera. Jak w Polsce - nie wiem.

Reply to
Jerry1111

A po co mialby bitmapy importowac ? Wazne zeby netlisty importowal.

Nie wiem co dokładnie w ten sposób chciałbyś osiągnąć... Ale powiem tylko tyle, że zaimportowanie grafiki, nie da Ci w żaden sposób na wyjściu gotowego projektu dla płytkarni. Co najwyżej mogłoby dać wizualny background pod tworzenie projektu.

To trochę tak, jakbyś zeskanowany manuskrypt podłożył jako tło worda, a potem i tak nad tym pisał... Masz taką konieczność?

Reply to
DJ

Netlisty pochodzące zapewne z... corela? ;))))

Reply to
DJ

To jest prosty, darmowy program do edycji schematów i PCB. A nie kombajn graficzny pisany pod Twoje potrzeby.

A na ile te otwory skomplikowane? Jeśli te co pokazałeś na zdjęciach, to możesz to spokojnie zwymiarować i przenieść ręcznie.

Podobnież nikt nie pomyślał nad importowaniem pliku mp3 do worda w celu uzyskania zapisu nutowego. Też dziwne? ;)

Reply to
DJ

W dniu 2010-06-03 09:33, Jakub Jewuła pisze:

Jedyny format wektorowy jaki możesz zaimportować to pliki gerbera ale właśnie je chciałbyś uzyskać za pomocą Kicada :) Poszukaj sobie czegoś do konwersji plików graficznych na GBR. Ja znalazłem z ciekawości skrypt w perlu: pdf2gerb. Jeśli masz linuksa to możesz go użyć.

że każdą warstwę wydrukujesz do pdf i jazda. Jak użyć skryptu łatwo wyguglasz.

Reply to
Mario

W dniu 2010-06-03 11:04, Jakub Jewuła pisze:

Dałem ci w innym wątku namiar na pdf2gbr.pl. Da ci to możliwość zrobienia masek gerberowych do producenta. Możesz też wczytać każdą z warst do Kicada zawartym w nim programem do podglądu gerberów - ma opcję importu do pcbnew. I teraz jeśli ścieżki były sensowne czyli robione sensowną grubością to możesz od razu je edytować w przyszłości. Najprawdopodobniej ścieżki w Corelu i potem w pdf były wyrysowane duża ilością cienkich linii. W tym momencie ścieżka np 60 mils będzie wyrysowana z dużej ilości ścieżek 8 milsów. Nie da się jej sensownie edytować w pcbvnew. Ale możesz sobie ten skonwertowany z pdf plik gebrerowy podłożyć na przykład jako warstwę Eco1 czy Eco2 czy dołożyć dodatkową warstwę informacyjną. W ten sposób możesz sobie stworzyć graficzne tło do układania obudów i prowadzenia ścieżek jeśli chcesz dawny projekt przekształcić na stworzony pod Kicadem. Pewnie mając nawyki kreślenia wprost ścieżek nie chciałoby ci się tworzyć schematu i netlisty. Jednak zachęcałbym bo daje to możliwość panowania nad projektem przy jego zmianach a przy rysowaniu zabezpiecza przed błędnymi połączeniami.

Reply to
Mario

W dniu 2010-06-03 12:21, DJ pisze:

A w sprawie importu do Kicada da się ale trochę okrężną drogą.

Reply to
Mario
[...]

Da się KiCADem MP3 do zapisu nutowego? ;P

O czepisz się :) Nie Kicadem tylko do Kicada. I pliki graficzne.

Reply to
Mario

Ale tylko znalazłeś, czy próbowałeś użyć?

a to na windose perla nie ma defaultowo? :-O

zaglądałeś choć do wnętrza tego skryptu?

Każdy program graficzny będzie generował wyjście wg swojego uznania, i wg tego jak został skonstruowany obraz (prosty przykład - otwór może być dziurą w polygonie, może być białym circlem, może być niekoniecznie zamkniętym bezierem). Obrazem uzyskasz ten sam wynik, ale konstrukcja ścieżki może być zupełnie różna. I żadnym uniwersalnym skryptem nie da się załatwić konwersji z każdego pdfa. M. Swann robił chyba pod wyjście z Illustratora, i to wspomina w supporcie. Dasz głowę że z innych będzie tak samo? A jeśli plik PDF nie będzie miał BDC/EMC, to w ogóle ten skrypt nic nie da, przejdzie, wyjdzie i zakończy ;)))

Jak ktoś chce koniecznie popróbować, to polecam na

ć się zwłaszcza z rozdziałem caveats

Reply to
DJ

W dniu 2010-06-03 16:48, DJ pisze:

Znalazłem i widzę ze ludzie go stosują. A sam kiedyś stosowałem różne programiki/skrypty typu aaa2bbb i wiem że są trochę upierdliwe ale jak komuś zależy do da radę.

Pewnie jest. Ale osobiście wolałbym użyć coś co jest w linuksie difoltowo czy doinstalowane menadżerem pakietów niż eksperymentować pod windowsem.

A po co? Pokazuję potrzebującemu, że może znaleźć odpowiednie narzędzie. Gdybym próbował go użyć i coś by mi nie działało to bym wtedy zaglądał albo poszukał innego konwertera.

Ależ ja mu nie próbuję tego sprzedać żebym miał mu dawać gwarancję. Poza tym jeśli generowałby dziwaczne konstrukcje moze spróbować zmienić format na plt i dopiero wygenerować pdfa albo przejść na rastrową i z niej do pdf. Poza tym może znaleźć konwerter dxf to gerber (sonnet)

Reply to
Mario

Żeby wiedzieć co polecasz.

...którym może się rozczarować od pierwszego strzału. Dlatego pytam czy polecasz bo próbowałeś, czy tylko widziałeś gdzieś kiedyś.

Reply to
DJ