Gdzie płytki drukowane z pliku tif? - Page 2

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
Hello Papa,

Gerber to format pliku a nie oprogramowanie.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

wiem, ale tworzony przez pewne oprogramowanie, skoro firma żąda pliku w
zadanym formacie (gerber) to niech dostarcza klientom oprogramowanie do ich
tworzenia, bo rozumiem że nie jest to jakiś darmowy standard
ogulnodostępny?:O)

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Ty idz lepiej juz pomidory sprzedawac .

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
Hello Papa,

To może zacznij od zorientowania się w temacie _zanim_ zaczniesz
wojnę... Nie ma problemu z darmowym oprogramowaniem, które wygeneruje
gerbery. Tyle, że nie z bitmapy, bo bitmapa nie jest właściwym
rodzajem pliku do projektowania PCB. Zacznij uzywać programów
przeznaczonych do projektowania PCB i skończą się problemy z
generowaniem gerberów.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

na zadną wojnę nie idę, tylko doradzam zeby omijać frajeruf, a czy są
darmowe programy generujące gerbery to nie wiem, nie spieram się, ale dziwi
mnie w takim razie że firma nie poinformowała o tym klienta, tylko od razu
prubowała zedrzeć kasę za konwersję.

zaprojektowałem jednostronną płytkę do montażu powieżchniowego, żadnych
otworów, albo otwoty zamierzam wiercić sam, albo zlecić to innej firmie,
więc co widzisz niewłaściwego w bitmapie do takiego projektu poza głupotą
firmy nie potrafiacej klikać myszką?:O)

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Poprawny algorytm wykonania takiej płytki:
1. w pliku graficznym (w twoim ulubionym edytorze grafiki rastrowej, np.
GIMP) dorysowujesz dodatkowe elementy do produkcji formatki,
2. oddajesz plik graficzny (np. TIFF) do naświetlarni, zamawiając kliszę
i zaznaczając dla pewności jaką ma rozdzielczość (dpi) oraz czy ma być
naświetlony w odbiciu lustrzanym (tak aby warstwa emulsji kliszy
przylegała potem podczas produkcji płytki do laminatu),
3. kliszę oddajesz do zakładu produkcji płytek drukowanych.

W takim rozwiązaniu oszczędzasz na wykonywaniu dokumentacji przez
płytkarnię a samo naświetlenie kliszy jest tanie (rzędu 4zł za A4).

Kilka płytek już tak zrobiłem - naświetlam w Javelinie a zamawiam płytki
w Faldruku.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

KtF3%re sB1% rF3%BFne w rF3%BFnych firmach. A firmy z reguB3%y nie chcB1%
 poB6%wiEA%caE6%20
czasu swoich pracownikF3%w BF%eby szkoliE6% amatorF3%w chcB1%cych zrobiE6%
 jednB1% pB3%ytkEA%.

ZwB3%aszcza BF%e niektF3%re firmy za zrobienie peB3%nej dokumentacji (2 w=
arstwy,20%
soldermaska opis, owiert) doliczajB1% 60 zB3%.

--20%

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Tu masz projekty formatek, które z powodzeniem wytrawił dla mnie Faldruk:

http://dybkowski.net/download/cartrack_faldruk.zip
http://dybkowski.net/download/czerwiec_faldruk.zip

I opis (nie mój):
http://dybkowski.net/download/faldruk_pcb.pdf

Formatki można przygotować małym nakładem pracy więc jeżeli nie chcesz
za to dopłacać - zrób sam wg powyższych opisów. A jeżeli potrzebujesz
informacje o formatkach innej płytkarni - po prostu się ich o to zapytaj.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Ja wiem, BF%e moBF%na. Sam kiedyB6% siEA% bawiB3%em w takie rzeczy przygo=
towujB1%c20%
dokumentacjB1% dla Norela. Plus pisanie programu do konwersji20%
wspF3%B3rzEA%dnych na jakB1%B6 starB1% EmmEA%. Podobnie robiB3%em dla E=
ldosa. Ale to20%
jest dobra wola firmy, BF%e chce wspF3%B3pracowaE6% z kimB6% na kim nie =
wiadomo20%
czy siEA% w przyszB3%oB6%ci zarobi. Natomiast nie do przyjEA%cia jest rzu=
canie20%
chujami za to BF%e standardowo firma bierze dopB3%aty za utrudnienie.

--20%

[...]

w Faldruku. Tylko zamiast TIFFa do naświetlarni oddaję PDF a całą
formatkę rysuję od razu w programie do projektowania płytki.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Malego zakladziku, bo w duzym mozesz uslyszec ze oni jednak potrzebuja
gerbera, a z klisza to nie maja co zrobic.

No chyba ze dostarczysz klisze A2 i zamowisz cala sztuke, bo oni taki
format laminatu uzywaja ..

J.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Oczywiście - zawsze jest jakaś minimalna wielkość zamówienia i może być
to właśnie formatka rozmiaru A2.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Firma nie ma szkoliE6% czy pouczaE6% klienta w czym ma sobie robiE6% proj=
ekty.20%
Tylko za projekt stwarzajB1%cy dodatkowe utrudnienia sB1% dodatkowe opB3%
aty.20%
Z reguB3%y na stronkach firmowych sB1% podane typowe programy ktF3%rych p=
liki20%
danych sB1% akceptowane przez pB3%ytkarnie. I nie muszB1% to byE6% pliki =

gerberowe moBF%na daE6% plik projektu.

Nawet jeB6%li to musi rEA%cznie w programie do grafiki rastrowej dorobiE6%
20%
elementy potrzebne do tehnologi. Potem albo komuB6% zleciE6% na naB6%wiet=
larkEA%20
albo przekonwertowaE6% na grafikEA% wektorowB1% BF%eby zrobiE6% z tego pl=
iki gbr i20%
naB6%wietliE6% gerberem. Zajmie im to na pewno wiEA%cej czasu niBF% przy =

przetwarzaniu typowych dla nich plikF3%w. Za to trzeba zapB3%aciE6%.
Jak masz pB3%ytkEA% jednowarstwowB1% bez owiertu to po co masz siEA% kopa=
E6% z20%
firmami majB1%cymi technologiEA% wielowarstwowB1% z metalizacjB1% otworF3%
w.20%
Poszukaj takiej co zrobi to Po0sitivem czy sitem. Pewnie przyjmB1% pliki =

graficzne albo i rysunek na kalce. I bEA%dB1% przy tym taF1%si.

--20%

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

http://pl.wikipedia.org/wiki/KiCAD
Możliwy jest eksport projektu do formatu GERBER, przygotowanie plików wierceń
oraz plików rozmieszczenia elementów (dla produkcji zautomatyzowanej). Dodatkowo
można przygotować rysunek płytki w formacie PostScript.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
Hello nenik,

Dodatkowo

A jak się zainstaluje również darmowy doPDF to generuje naprawdę małe
PDFy ze schematami.

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

dzięki za informację, mam ten program, ale jeszcze się nim nie bawiłem:O)

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

Mało niestety rozumiesz a na dodatek dużo gadasz
na temat o którym nie masz pojęcia...

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisales

zapłaciłe
się

Zastanow sie co to jest standard podejdz do tematu od strony plytkarni ktora
dostaje gerbery owiert panelizuje swieci klisze  15 min .
Niby skad plytkarnia ma wiedziec jaki otwor  ma byc na  takiej bitmapie o
rozdzielczosci 72 pikseli . W tej dziedzinie nie ma podejscia dowolnosci tylko
wykonanie produktu zaprojektowanego przez projektanta , pliki PS choc jest
wektorowy ,bmp , jpg czy inny rastrowy nie zapewnia poprawnego odwzorowania .
Owszem moga wykonac pcb z byle jakiego pliku , tylko ze to wymaga pracy , więc
mozesz poprosic osobe zajmujaca sie przygotowaniem klisz i pliku owiertu aby
godzinke popracowala dla ciebie za free , jesli sie nie zgodzi i doliczy pare zl
bedziesz krecil nosem .
Zajmujesz sie projektowaniem obwodow to najtansze komercyjne oprogramowanie
kosztuje 160zl , pewnie jest jeszcze jakiec darmowe , przyznaj sie szczerze ze
najzwyklej nie chce ci sie rysowac pcb w sofcie do rysowania pcb .

Mozna puscic byle co na naswietlarke np. jpg bez zastanowienia , tylko trzeba
pamietac ze skala moze byc inna niz bylo w zamierzeniu klienta . Wiem ze mamy
ogromny postemp technologiczny ale jak do tej pory nie wymyslono oprogramowania
importujacego dowolny plik z rozroznianiem czy to co przyslal klient jest jako
strona czytelna czy lustrzane odbicie , czy skala jest odpowiednia , napewno tez
nie zrobi soldermaski z warstwy sciezek , takie rzeczy trzeba robic recznie .

oftop nie pisz  h.o.jo.we.. bo trzeba to poprawiac przy odpowiedzi na onecie ,
taki cenzor

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

wiesz, ja bym bez problemu napisał prosty algorytm w C co by mi z bitmapy
wyznaczał pozycję otworów i ich średnice, ty pryszcz dla studenta a co
dopiero dla profesjonalnej firmy?:O)
skąd płytkarnia ma wiedzieć jakie otwory? a jak mam tej płytkarni to
wytłumaczyć? jakie dane ma pytający przedstawić płytkarni?:O)

oprogramowania są darmowe i płatne, poza tym PCB można przygotować w
dowolnym programie graficznym nie służącym do projektowania PCB:O)

w czym ja wykonuje projekt płytki to moja sprawa, robie w tym w czym jest mi
wygodnie, ale nie o to tu chodzi, chodzi o to że jest cała masa programów i
każdy ma swoje standardy, chodzi o to żeby taka firma zajmująca się
robieniem płytek potrafiła przyjąć projekt w jakimś ogulnodostępnym i jawnym
standardzie a nie jakimś tam ich standardzie!:O)

aż taka cenzura?:O)
to nie poprawiaj tylko wycinaj i pisz: piiiiiii

Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?

No i trzeba z tego zrobiE6% plik dokB3%adnie odpowiadajB1%cy formatowi20%
akceptowanemu przez maszynEA%. MajB1% to robiE6% za darmo? Poza tym mogB1%
 nie20%
mieE6% programistF3%w. Skoro jesteB6% chEA%tny zrF3%b im za darmo i jeszc=
ze20%
dostosuj kaBF%dej firmie do ich wymagaF1%.

Przy generowaniu projektu plikF3%w do produkcji z reguB3%y sB1% tworzone =
pliki20%
z definicjami narzEA%dzi albo odpowiednie nagB3%F3wki sB1% na poczB1%tku=
 pliku20%
owiertu.

PrzyjmujB1% projekt w postaci kodF3%w do maszyn CNC lub dane z kilku20%
popularnych programF3%w do projektowania pcb. Nie potrafisz dostosowaE6% =
siEA%20
do ich wymagaF1% to oni zrobiB1% to za ciebie za dodatkowe pieniB1%dze.

--20%