Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

Na co dzień najczęściej w swoich projektach
stosuję mikrokontroler Atmel ATmega32A.
Jednak do nowego przesięwzięcia potrzebuję
układ, który umożliwiałby obsługę dwóch
portów szeregowych. Ponadto będę korzystał
z SPI. Z oferty Atmela wybrałem układ
ATmega324A (ew. 324PA), gdyż posiada dwa
UART-y, SPI, jest w PDIP 40 oraz ogólnie
w miarę przypomina to, do czego jestem przyzwyczajony.
Jednak wstępne Googlowanie nie pozwoliło
mi odnaleźć w praktyce sklepów, gdzie można
by taki układ zakupić w Polsce.
Z tego względu zwracam się do Was z pytaniem,
czy wiecie, gdzie można w Polsce kupić ATmega324A
(ew. 324PA)?

Z góry dziękuję za pomoc.

Robbo

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

A musi być wersja A i w DIPie? Bez literki A i w obudowie tqfp są w TME,
seguro, kamami.

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

W Seguro nie ma "bez A", jest "bez A ale z V" :P.. czyli 324PV... zrobił
się Atmelowi mały bałagan z tymi nazwami... generalnie, P to były
niegdyś proce zasilane od 2,7V i chodzące do 20MHz... miały wersje PV,
które chodziły od 1,8V ale tylko do 10MHz... Nowsze proce mają
oznaczenie PA, są raczej zgodne z poprzednikami, mają jednak pare nowych
"ficzerów", chodzą do 20MHz i mogą być zasilane od 1,8V... oczywiście
nigdy nie da się osiągnąć pełnej prędkości przy minimalnym napięciu
zasilania... ALE... na przykład:
Był proce 48P, 88P, 168P oraz ich wersje V, zgodne z tym co napisałem...
Kiedy przeszli na nowsze wersje, stworzli:
48PA, 88PA i 168PA. Dodali też wersję z 32kB Flash, która jest
identyczna z wersjami PA, ale nazywa się 328P ;P... co sugerowałoby, że
bliżej jej do starszych wersji tych układów, a jednak nie...

  Konop

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

TME ma ATmega324P, ale nie w DIP
Seguro ma ATmega324PV, ale także nie w DIP
Farnell ma różne wersje w różnych cenach ;)
http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp ;jsessionid=RYQMJVAD0CPJ2CQLCIQZNFQ?N=0&Ntk=gensearch_001&Ntt=ATmega324&Ntx=mode+matchallpartial&suggestions=false&ref=globalsearch&_requestid42%7297

  Konop

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
Właśnie widzę, że muszę przejść w tym
przypadku na TQFP.

Robbo

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
Wezmę chyba ATmega644PA.
Co prawda tylko TQFP jest dostepny
w Seguro, ale ma to, czego potrzebuję:
- prędkość >= 16MHz
- 2x USART
- SPI
- ADC (zapomniałem wcześniej napisać, że to też mi potrzebne)

Dzięki za pomoc.

Robbo

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

Może coś takiego cię zainteresuje:

http://sklep.avt.pl/p/pl/486824/uklad+scalony+atmega644p-20pu+isp-mc+avr+mcu+64k+flash+4k+ram+644.html

. Peripheral Features

- Two 8-bit Timer/Counters with Separate Prescalers and Compare Modes

- One 16-bit Timer/Counter with Separate Prescaler, Compare Mode, and
Capture Mode

- Real Time Counter with Separate Oscillator

- Six PWM Channels

- 8-channel, 10-bit ADC

Differential mode with selectable gain at 1x, 10x or 200x

- Byte-oriented Two-wire Serial Interface

- Two Programmable Serial USART

- Master/Slave SPI Serial Interface

- Programmable Watchdog Timer with Separate On-chip Oscillator

- On-chip Analog Comparator

- Interrupt and Wake-up on Pin Change

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/8011S.pdf

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
http://sklep.avt.pl/p/pl/486824/uklad+scalony+atmega644p-20pu+isp-mc+avr+mcu+64k+flash+4k+ram+644.html

To jest rzeczywiście interesujące dla mnie rozwiązanie. Dzięki.
Ja szukałem w tabelce na stronie Atmela
(http://atmel.com/dyn/products/param_table.asp?family_id60%7&OrderBy=part_no&Direction=ASC)
i tam tego nie ma!  Jest co prawda 644P automotive, ale w innej obudowie.

Robbo

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
A dlatego go nie ma, bo nie jest zalecany do nowych
projektów.

Robbo

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?

Nie no zalecany jest, tylko że z literką 644PA

To tak samo jak z eepromami I2C. AT24C1024 jest nie zalecany, ale AT24C1024B
już jak najbardziej. A różnica między nimi tylko taka, że ten z literką B
1.000.000 cykli zapisu wytrzymuje (a jego poprzednik 10x mniej) i dwie linie
adresowe mu przybyły, które poprzednio były NC.

A 644P bardzo fajny scalaczek - do 20 MHz chodzi i 2x więcej pamięci od
ATMEGI32 posiada.

[...]

Tu jest też niezła porównywarka różnych AVRów:
http://www.avrfreaks.net/index.php?module=Freaks%20Devices&func=devCompare

Gdyby pocięło link: http://tinyurl.com/y8myrpf

Re: Gdzie kupić ATmega324A, ew. jaki zamiennik?
(http://atmel.com/dyn/products/param_table.asp?family_id60%7&OrderBy=part_no&Direction=ASC)

Dobra rada - procków dostępnych w Polsce szukaj w zakładce "mature
devices" :)...

  Konop

Site Timeline