Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

Panasonic DVD-RV32 padł sobie koledze: error H07.
Wygooglałem, że chodzi o spindle motor - płytą nie kręci.
Czy można taki motor kupić gdzieś tanio (np. za 20zł)
i łatwo wymienić czy raczej wyrzucamy grata na śmieci?
Nie mogę go znaleźć. Ktoś wie jaki to jest numer części?

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?
Może tu:
http://www.lewandowscy.pl/sklep/advanced_search_result.php?keywords=silniczek

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

A który z tej listy będzie pasował? Bo ja nie znam "part number"... :-(

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

Oczywiście sprawdziłeś, że to rzeczywiście silnik a nie np. driver? :)

e.

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

Nie, jeszcze nie otworzyłem sprzętu...

Obstawiam silnik bo ten się obraca, łozyska wycierają przez lata
a driver, cóż - to jest solid state, powinien wytrzymać dłużej niż
silniczek.

Z Twojej praktyki co jest bardziej prawdopodobne? Silnik czy driver?

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

Z moich doswiadczen wynika, ze pada albo driver, albo laser. Awaria
silnika to rzadkosc... choc i to widywalem, ale raczej tylko w szybkich
napedach pecetowych.

k,

Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?

Z opisu na różnych forach wynika, że error H07 zalecza na chwilę
kropla rzadkiego oleju lub WD40 wkroplona w ośkę silnika/łożysko...

Problem wkrótce powraca, oczywiście, ale ponieważ czasowo
olej zalecza sytuację to chyba nie padł żaden mosfet na amen?

Dlatego pomyślałem o mechanicznym uszkodzeniu łożyska silnika.

Ale skoro mówisz że driver - chętnie skorzystam z Twojego
doświadczenia - dodałbyś parę szczegółów jak to naprawić?

Jak wygląda ten "driver"? Czy to parę luźnych mos-fetów czy jakiś
specjalizowany IC? Chcę to DVD koledze naprawić i robotę mu dam
swoją za darmo (lutownicy mi nie ubędzie) ale jak mam kupować
kostki scalone po 20-30 dolców to sprzęt idzie na śmietnik.
Doradź jak się do tego zabrać - jak przetestować ten silniczek...

Site Timeline