gdzie ekspresowo PCB...

No niby kolejny wątek o PCB, ale tym razem pod takim kątem - potrzebuję
zamówić 2 szt. PCB (180 x 100mm, 2 warstwy, maska, metalizacja) - tyle, że
superhiperextra express :) Znaczy termin rzędu 3-5 dni może być, dłużej
odpada. Z tego co widzę, to w grę by wchodziło
eurocircuits.pl (ale kalkulator mi podaje 196, trochę drogawo...)

Na prototypy.com lepiej, bo tylko (powiedzmy...)  360 zł.

Macie może jakieś sugestie, gdzie by można jeszcze popatrzeć (z Waszego
doświadczenia oczywiście - żeby terminu dotrzymywali :)

Płytki żaden kosmos, ot takie dość proste, pod parę scalaczków SMD
głównie...żadnych cudów nie wymagam.
No tylko ten termin mam napięty (znaczy - będę miał za chwilę :)...

pozdr.

Re: gdzie ekspresowo PCB...

Faldruk teoretycznie 3 dni.

Paweł

Re: gdzie ekspresowo PCB...

a praktycznie ? :)

Re: gdzie ekspresowo PCB...

Nigdy mi nie zależało aż tak na czasie. Sporadyczne zamawiałem PCB chyba
tylko w terminie ekspresowym. Nie przypominam sobie aby były kiedyś
jakieś opóźnienia.
Można wysłać odpowiednie pliki do współpracującej z nimi naświetlarni.
Co znacznie ułatwia i przyspiesza całą sprawę.

Paweł

Re: gdzie ekspresowo PCB...
sundayman przemówił ludzkim głosem:

Mi się udało u nich zrobić płytki w 24h :-), ale to było dawno temu.

Re: gdzie ekspresowo PCB...

pcbtrain.co.uk
pcb-pool.com

--
Jerry1111

Re: gdzie ekspresowo PCB...

cool, ale chyba jeszcze drożej niż w eurocircuits.pl wydaje mi się :)

Re: gdzie ekspresowo PCB...
W prototypy.com zrobią ci w 24h, czyli będziesz miał pcb w jeden dzień, a w
następne dwa trzy dni  bez stresu  zarobisz te pieniądze i będziesz na
plusie:) bo zaoszczędzisz na zdrowiu.

Re: gdzie ekspresowo PCB...

no nie wiem czy zarobie, bo w tym wypadku budzet mam juz zamkniety :)
Ale tz sie sklaniam do nich, bo jednakowoz na miejscu w polandzie...no
jeszcze sie zastanawiam nad faldrukiem, bo tu pare raze slyszalem pochelbne
opinie...

Re: gdzie ekspresowo PCB...

Faldruk często nie trafia z wierceniami w środek padów. A jak będą mieli
wszystko zrobić w 24h z batem nad głową - to raczej nie będzie lepiej.
No i nie mają na miejscu naświetlarni więc aby było szybciej lepiej
przysłać swoją gotową pełną dokumentację (klisze + plik wierceń).

Re: gdzie ekspresowo PCB...
Parę razy sam formułowałem tu takowe opinie pod adresem Faldruku.
Ale po dzisiejszej kołomyi w pracy mam wątpliwości.

Trzy płytki, dwa projekty wykonywane przez nich w odstępie gdzieś
tak 3 miesięcy.

Mam wrażenie, że w płytkarni zagnieździły się koty albo zaczął
pracować jakiś brodacz.

Przypadek 1: dwie płytki tego samego projektu, na obu po dwa włosy
leżące pod maską, przecinające po 2 - 3 ścieżki i widoczne dopiero
pod silną lupą. Nie wiem, czy to włos, ale tak wygląda -
ma lekki łuk, długość ok. centymetra, jest leciutko wypukłe
jak popróbować paznokciem i tam, gdzie krzyżuje się ze ścieżką,
nie ma przejścia.

Przypadek 2: pojedyncza ścieżka pęknięta? (albo króciutki włos)
akurat w miejscu kreski opisu. Do zauważenia przy patrzeniu
przez lupę i na silne źródło światła (płytka jako "filtr").

Brrr... trzy godziny w plecy...

Pozdrowienia,
MKi

Re: gdzie ekspresowo PCB...
O jakość się specjalnie (zbyt optymistycznie ?) nie boję, bo płytki proste
raczej, tylko
zależy mi na czasie, bo jak będę miał projekt, to każdy dzień mi się będzie
liczył...

No nic, zobaczymy. Mam jeszcze chwilę na rozważanie...
A prototypy.com ktoś testował na taki termin ekspresowy ?

Re: gdzie ekspresowo PCB...

To są typowe uszkodzenia płytek wykonywanych w Faldruku. Potrafią
również zrobić tak cienkie zwarcie, że trudno je zauważyć nawet pod
mikroskopem. Trzeba się z tym liczyć lub zamówić test elektryczny.
Zauważyłem jednak, że przy małych zamówieniach (do prototypów) defekty w
zasadzie nie występują.

Paweł

Site Timeline