gcc i crc w hex

Takie proste (?) zadanie: jest program na uC. Program posiada magiczne
miejsce pod koniec pamięci Flash w którym chciałbym zmiescić crc całej
reszty flasha. Potrzebuje to w celu werfyfikacji przez bootloader
poprawności reszty kodu.

Idealnie było by aby skrypt linkera gcc byl w stanie w momencie
linkowania policzyć mi CRC[16|32] i wstawić to pod koniec Flash.
Pytanie: czy bez udzialu narzędzi zewnętrznych ktokolwiek widział
podobny bajer? Idealne rozwiązanie to posługiwanie się wyłącznie
narzędziami gcc.

Re: gcc i crc w hex

Hmm, jeśli to byłby jakiś PIC to MPLAB pokazuje CRC kodu wrzucanego do
flasha, więc można sobie je łatwo "przepisać". Może jakieś (może nawet
to co używasz) IDE, w którym klepie się programiki pod AVRy też ma taką
funkcję?
O gotowcach do gcc do czegoś takiego nie słyszałem, ale może nie byłoby
takie trudne samemu napisać prosty skrypcik? Tylko jedna wątpliwość -
czemu w momencie linkowania? Zdaje mi się, że chyba
najlepiej/najprościej policzyć crc z tego co będzie w wynikowym hexie i
dodać to po prostu do niego na końcu.

Jakub Rakus

Re: gcc i crc w hex

*ZAUTOMATYZOWAC* chciałbym.

jesli takowe narzedzie znajduje się w gcc to wole o tym wiedzieć zanim
przywiąże się do jakiegoś języka.

Bo wtedy w elfie mam to samo co w hex, ale wygodniej, tzn mogę te kilka
bajtów ustawić dokładnie w pamięci tam gdzie chcę - poprzed dodatkową
sekcję.

Re: gcc i crc w hex

Napisac program ktory policzy crc pliku i wpisze do niego wynik
(jak rozumiem) to w sumie banalne zadanie. Mozesz sie posluzyc
gcc oczywiscie.

Wbicie wywolania tego programu w makefile no to bedzie 1 linijka
w pliku tekstowym.

Pamietam jak sam w winavr cos meczylem. Mnie z kolei naszlo
zeby avrdude po linkowaniu wywolywac. No i dalo sie bez problemu.

mw

Re: gcc i crc w hex

Ja wiem. To dalej jest workaround.

Re: gcc i crc w hex
On Fri, 22 Mar 2013 11:44:13 +0100, Sebastian
magiczne
całej

Ile razy po flashowaniu nie zgadzał Ci się crc?

Re: gcc i crc w hex

Wystarczy raz aby narobić strat. Flashowanie jest zautomatyzowane w
procesie produkcyjnym i problemem nie jest sam Flash tylko komunikacja.

Re: gcc i crc w hex

Sprawdzanie CRC przez bootloader to nie tylko zaraz po flashowaniu.
P.G.

Re: gcc i crc w hex
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

srecord. Nie, nie jest częścią gcc, ale jest popularny. Jest dołączany
m.in. do pakietu winavr.

Site Timeline