gałki do podwójnych potencjometrów

Poszukuję gałek do podwójnych potencjometrów, ewenrualnie kompletów gałki i pasujący potencjometr. Jeszcze jestem na etapie, że mechanicznie mogę pokombinować. tyle tylko, że nie potrafię tych nieszczęsnych gałek nigdzie namierzyć. Pojawiają się na allegro (do CB) ale są po prostu szpetne :-).

Co gorsza fajnie by było, gdybym mógł do nich dokupić również "zwykłe" pojedyncze gałki o pasującym wyglądzie.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...

A, średnica raczej "mała" czyli bliżej 10mm niż 40 (coś w klimatach małych gałek do radia samochodowego lub ręcznych radiotelefonów

MAc

Reply to
MAc

Farnell, Digikey, RS, Conrad

Gusta jak biusta są różne, więc pooglądaj.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Te wydają mi się prawie tak ładne jak te do Radmora. :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

po pierwsze do dupy cytujesz, a po drugie to są gałki do potencjometrów wieloobrotowych, a nie do podwójnych, jakie potrzebuje MAc.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Do podwójnych też tam są. Do poczwórnych także...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

a gdzie, bo na tej stronie którą podałeś ich nie ma.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Może wróć to strony głównej...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

W dniu 2010-05-08 20:03, Krzysztof Tabaczyński pisze:

Wróciłem... Może mam zły dzień i chowają się przede mną... Co gorsza w farnellu nie znalazłem, w digikeyu i conradzie też echo

Jak się to draństwo nazywa po angielsku?????

MAc

PS w elfie też nie znalazłem

Reply to
MAc

MAc pisze:

A czym się taki potencjometr różni od zwykłego jednoobrotowego poza tym, że ma więcej pinów na pcb?

Reply to
Michoo

knob to gałka, dual level to to co szukasz

digikey ma na przykład to: 450-1708-ND

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

ma dwie oski

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dziękuję, chociaż cena.....

MAc mrn

Reply to
MAc

Pan Waldemar Krzok napisał:

Są na ten temat dwie szkoły. Ta druga głosi, że też ma jedną.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ja też jak przeczytałem główny post nie wiedziałem o co chodzi, bo w pierwszej chwili pomyślałem, że potencjometr podwójny to taki "stereo" :)... później dopiero się domyśliłem, że _zapewne_ chodzi o coś podobnego do przełączników zakresu w oscyloskopach analogowych (z tym, że tam był przełącznik + potencjometr - no ale gałka podobna :))... Czyli gałka ma wyglądać tak:

A moje rozwiązanie jest takie:

- kupić dwie gałki, jedną małą, drugą dużą

- wywiercić w większej gałce otwór

- założyć dużą, później małą i się cieszyć :)... Wiem, wiem, chodzi o masową produkcję, ale ostatnio modne było polecanie "jednorazowych" rozwiązań :D

Reply to
Konop

Tylko ze ta zewnatrzna oska ma inna srednice i inne naciecia.

No tak, tylko cóż niezwykłego by było w potencjometrze stereo, żeby pytać o jakieś specjalne gałki do niego. :-)

O stereo, czy też np quadro mówiono w moich czasach "sprzężone".

A jeżeli chodzi o podwójne (również "współosiowe") to majstersztykiem był potencjometr do któregoś z polskich odbiorników samochodowych gdzie były trzy potencjometry i do tego włącznik.

Może uda mi się problem rozwiązać inaczej - mam w ręce alpsa, gdzie oś po wciśnięciu wyskakuje i obsługuje drugi potencjometr.

Dzięki za uwagi, przepraszam za niejednoznaczność MAc

Reply to
MAc

No i właśnie o to chodzi :)... jakby miała tą samą - byłby problem... MAsz powiedzmy ośkę 4mm i 6mm... kupujesz gałkę 6mm i 4mm, wiercisz w tej pierwszej otwór 4mm - czyli wówczas przez tą dużą gałkę wychodzi ta mniejsza ośka :)... No ale to tak z przymrużeniem oka pisałem ;););)...

Reply to
Konop

Zeby to wystarczylo wywiercic wiekszy otwor to sam bym tak polecal. No moze nie polecal, bo estetyka pewnie nie ta.

Ale w tym otworze musza byc odpowiednie wystepy, i tego sie juz wiertarka nie zrobi.

No chyba zeby poxyliny uzyc ? Albo docisk na srubke ?

Wiesz, mówię, że pisałem to żartując :). Szczerze mówiąc, nie używałem nigdy takiego potencjometru i się mu nie przyglądałem... Moje założenie było takie:

- z boku wygląda to tak:

--===| (cieńsza oś, dalej grubsza i potencjometr...)

- mamy gałkę większą, która średnicą i kształtem pasuje na grubszą oś ==

- mamy gałkę mniejszą, która *pasuje* na cieńszą oś -- Wówczas wystarczy nałożyć większą gałkę (po jej przewierceniu):

/-- |

--===| | \--

i dalej, nałożyć cieńszą gałkę...

/-- /-|

(ależ rysunki :D)

Gałki z dociskiem byłyby super :)... A takowe są, więc czemu nie spróbować?? :D

Reply to
Konop

No i tak to wyglada, tyle tylko ze wewnetrzna os jak w normalnych potencjometrach jest zabkowana na koncu, a i zewnetrzna ma jakies wyciecia. Jak galka ma pasujace wystepy to wszystko pieknie sie kreci, ale wiertarka tego nie zrobisz.

jest sporo rzeczy ktore w takiej galce moga zniszczyc ten piekny pomysl. np metalowa tulejka, zbyt cienka zeby ja przewiercic. Albo z gwintem na te srubke, , ktory sie niebezpiecznie skroci. No i wysokosc.

Wiec mimo ze pomysl nie jest taki glupi, to lepiej skorzystac z gotowej.

P.S. Jest jakas norma na te oski ? Bo wydaje mi sie ze jest raptem kilka typow.