gałki do podwójnych potencjometrów

PoszukujC4%99 gaC5%82ek do podwC3%B3jnych potencjometrC3%B3w, ewenrua=
lnie kompletC3%B3w20%
gaC5%82ki i pasujC4%85cy potencjometr. Jeszcze jestem na etapie, C5%BC=
e mechanicznie20%
mogC4%99 pokombinowaC4%87. tyle tylko, C5%BCe nie potrafiC4%99 tych n=
ieszczC4%99snych gaC5%82ek20%
nigdzie namierzyC4%87. PojawiajC4%85 siC4%99 na allegro (do CB) ale sC4%
85% po prostu20%
szpetne :-).

Co gorsza fajnie by byC5%82o, gdybym mC3%B3gC5%82 do nich dokupiC4%87=
 rC3%B3wnieC5%BC "zwykC5%82e"20%
pojedyncze gaC5%82ki o pasujC4%85cym wyglC4%85dzie.

Ktokolwiek widziaC5%82, ktokolwiek wie...

A, C5%9Brednica raczej "maC5%82a" czyli bliC5%BCej 10mm niC5%BC 40 (c=
oC5%9B w klimatach20%
maC5%82ych gaC5%82ek do radia samochodowego lub rC4%99cznych radiotele=
fonC3%B3w

MAc

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

Farnell, Digikey, RS, Conrad

Gusta jak biusta są różne, więc pooglądaj.

Waldek

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

http://www.meditronik.com.pl/el/d9495.htm

Te wydają mi się prawie tak ładne jak te do Radmora. :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

po pierwsze do dupy cytujesz, a po drugie to są gałki do potencjometrów
wieloobrotowych, a nie do podwójnych, jakie potrzebuje MAc.

Waldek

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

Do podwójnych też tam są.
Do poczwórnych także...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

a gdzie, bo na tej stronie którą podałeś ich nie ma.

Waldek

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

Może wróć to strony głównej...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

WrC3%B3ciC5%82em...
MoC5%BCe mam zC5%82y dzieC5%84 i chowajC4%85 siC4%99 przede mnC4%85=
2E%..
Co gorsza w farnellu nie znalazC5%82em, w digikeyu i conradzie teC5%BC =
echo

Jak siC4%99 to draC5%84stwo nazywa po angielsku?????

MAc

PS w elfie teC5%BC nie znalazC5%82em

Re: gałki do podwójnych potencjometrów

knob to gałka, dual level to to co szukasz

digikey ma na przykład to: 450-1708-ND

Waldek

Re: gałki do podwójnych potencjometró w
DziEA%kujEA%, chociaBF% cena.....

MAc
mrn

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometr ów

A czym się taki potencjometr różni od zwykłego jednoobrotowego poza tym,
że ma więcej pinów na pcb?

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometrów

ma dwie oski

Waldek

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometrów

Są na ten temat dwie szkoły. Ta druga głosi, że też ma jedną.

Re: [OT]gałki do podwójnych potencj ometrów

2E%

No tak, tylko cF3%BF niezwykB3%ego by byB3%o w potencjometrze stereo, BF%
eby20%
pytaE6% o jakieB6% specjalne gaB3%ki do niego. :-)

O stereo, czy teBF% np quadro mF3%wiono w moich czasach "sprzEA%BFone".

A jeBF%eli chodzi o podwF3%jne (rF3%wnieBF% "wspF3%B3osiowe") to majster=
sztykiem20%
byB3% potencjometr do ktF3%regoB6% z polskich odbiornikF3%w samochodowych=
 gdzie20%
byB3%y trzy potencjometry i do tego wB3%B1cznik.

MoBF%e uda mi siEA% problem rozwiB1%zaE6% inaczej - mam w rEA%ce alpsa, g=
dzie oB6%20
po wciB6%niEA%ciu wyskakuje i obsB3%uguje drugi potencjometr.

DziEA%ki za uwagi, przepraszam za niejednoznacznoB6%E6
MAc

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometr ów

    Ja teĹź jak przeczytałem główny post nie wiedziałem o co chodzi, bo w
pierwszej chwili pomyślałem, że potencjometr podwójny to taki "stereo"
:)... później dopiero się domyśliłem, że _zapewne_ chodzi o coś
podobnego do przełączników zakresu w oscyloskopach analogowych (z tym,
że tam był przełącznik + potencjometr - no ale gałka podobna :))...
Czyli gałka ma wyglądać tak:

http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?lang=en&site=US&WT.z_afil_site=pl&WT.z_afil_link=hp_go_button&KeyWords45%0-1708-ND&x26%&y21%

    A moje rozwiązanie jest takie:
- kupić dwie gałki, jedną małą, drugą dużą
- wywiercić w większej gałce otwór
- założyć dużą, później małą i się cieszyć :)...
Wiem, wiem, chodzi o masową produkcję, ale ostatnio modne było polecanie
"jednorazowych" rozwiązań :D

  Konop

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometrów

Tylko ze ta zewnatrzna oska ma inna srednice i inne naciecia.

J.

Re: [OT]gałki do podwójnych potencj ometrów

No i właśnie o to chodzi :)... jakby miała tą samą - byłby problem...
MAsz powiedzmy ośkę 4mm i 6mm... kupujesz gałkę 6mm i 4mm, wiercisz w
tej pierwszej otwór 4mm - czyli wówczas przez tą dużą gałkę wychodzi ta
mniejsza ośka :)...
No ale to tak z przymrużeniem oka pisałem ;););)...

  Konop

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometrów

Zeby to wystarczylo wywiercic wiekszy otwor to sam bym tak polecal.
No moze nie polecal, bo estetyka pewnie nie ta.

Ale w tym otworze musza byc odpowiednie wystepy, i tego sie juz
wiertarka nie zrobi.

No chyba zeby poxyliny uzyc ?  Albo docisk na srubke ?

J.

Re: [OT]gałki do podwójnych potencj ometrów

Wiesz, mówię, że pisałem to żartując :). Szczerze mówiąc, nie używałem
nigdy takiego potencjometru i się mu nie przyglądałem... Moje założenie
było takie:
- z boku wygląda to tak:

--===| (cieńsza oś, dalej grubsza i potencjometr...)

- mamy gałkę większą, która średnicą i kształtem pasuje na grubszą oś ==
- mamy gałkę mniejszą, która *pasuje* na cieńszą oś --
Wówczas wystarczy nałożyć większą gałkę (po jej przewierceniu):

   /--

--===|

   \--

i dalej, nałożyć cieńszą gałkę...

   /--
/-|
--===|
\-|
   \--

(ależ rysunki :D)

Gałki z dociskiem byłyby super :)... A takowe są, więc czemu nie
spróbować?? :D

  Konop

Re: [OT]gałki do podwójnych potencjometrów

No i tak to wyglada, tyle tylko ze wewnetrzna os jak w normalnych
potencjometrach jest zabkowana na koncu, a i zewnetrzna ma jakies
wyciecia. Jak galka ma pasujace wystepy to wszystko pieknie sie kreci,
ale wiertarka tego nie zrobisz.

jest sporo rzeczy ktore w takiej galce moga zniszczyc ten piekny
pomysl. np metalowa tulejka, zbyt cienka zeby ja przewiercic.
Albo z gwintem na te srubke, , ktory sie niebezpiecznie skroci.
No i wysokosc.

Wiec mimo ze pomysl nie jest taki glupi, to lepiej skorzystac z
gotowej.

P.S. Jest jakas norma na te oski ? Bo wydaje mi sie ze jest raptem
kilka typow.