Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś doświ adczeniem?

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View


Moje dwie pierwsze próby.
http://www.fotosik.pl/u/ptoki/album/1418310

I w sumie nieciekawe filmiki ale może ktos lubi:

http://youtu.be/VaCnYbEKk2w

http://youtu.be/VaCnYbEKk2w


http://youtu.be/r8ZUPRoECtc

http://youtu.be/r8ZUPRoECtc


http://youtu.be/fdC3jl7m7BI

http://youtu.be/fdC3jl7m7BI


I epistoła:
Może ktoś ma ciekawsze doświadczenia i sie pochwali albo rzuci linkie
m
do swoich rezultatów?
Poczytalem co nieco na grupie i na elektrodzie ale nie widze zeby
jakiś szał z frezowaniem ludziom wychodził.

Przy frezie V 0.7 pady wyszły małe. Przy jednoostrzowym 0.4 użyłem
ścieżki narzędziowej dla freza 0.7 i stąd te zwarcia w paru miejsca
ch.

Frez 0.7 był ostry i taki pozostał. Frez 0.4 sie ułamał i dlatego
ścieżki są takie postrzępione, ale po przetarciu papierem są ok.

Ale to bylo zamierzone bo obrazek jaki mialem (pcb bylo z bmp robione)
byl troche kiepski i nie chcialo mi sie nad nim sleczec.

No i to były pierwsze dwie proby.
Zabieralem sie do tego dobre 3 tygodnie i ten frez 0.4 mnie przerażał.
Ale okazalo sie ze jest dostatecznie wytrzymały i ułamał się przez
błąd operatora (powaliło mi sie przy ustawianiu zera i nacisłem pag
e
down zamiast page up i zamiast odsunac sie o 1mm wbilem freza w
plytke :) )

Te zwarcia beda wygrzebane dremelem. Naliczylem ich narazie z 6 sztuk
wiec nie ma katastrofy. No i powiercic calosc trzeba bo otwory nie sa
przelotowe, jak to na prototyp przystalo.

Posuwy to okolice 100-200mm/sek.
Glebokosc frezowania to jakies 0.2mm.
Ta 0.7 robila sie jakies 15 minut a ta 0.4 okolo 30-tu (wolniejszy
posuw)

A no i zdjecia zrobione jeszcze przed przetarciem papierem sciernym.
Niektóre ścieżki są zalepione pyłem i nie udało się go sprawn
ie wymyć.

Wychodzi na to że najlepszym będzie frez V 0.5mm.
Moim celem jest obsłużenie płytek z DIL-ami.
Wszelkiej maści drobne SMD trudno jest ogarnąć w moim labie.
Albo mi podtrawia, albo zle sie lutuje. Wole stare dobre DIL-e...

Długo starałem się przekonać do trawienia płytek ale jakoś mi n
ie
szło. Proces jakiś taki długi, trawienie trwało u mnie czasem pare
godzin. No i potem problem gdzie wylać trawnik.


Re: Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś doświadczeniem?

Quoted text here. Click to load it

B327? Temperatura roztworu ok. 50 stopni, prawidłowe stężenie roztworu  
(200g na litr wody), wrzucasz płytkę dopiero po nagrzaniu roztworu,  
zapewniasz przepływ roztworu (najlepsze efekty uzyskiwałem obmywając  
roztworem płytkę z pęcherzyków powietrza, które się tworzyły) i jest  
OK. Nie trwa to kilku godzin, max kilkanaście minut.

Zobacz tu: http://www.cyfronika.com.pl/dokument/um656.5.pdf

Quoted text here. Click to load it

Do kibla? :)

--  
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie  
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: Frezowanie pcb. Moje boje. Podzieli sie ktoś do świadczeniem?
On 18 Mar, 13:35, snipped-for-privacy@somewhere.invalid (Adam Wysocki) wrote:
Quoted text here. Click to load it
mi nie
are
oru
c
y) i jest
Quoted text here. Click to load it
Dzieki za zachętę :)

Site Timeline