Frezowane PCB

Czy ktoś z Was frezuje PCB? Zastanawiałem się nad kupnem ustrojstwa typu
         LPKF, ale chyba odpuszczę (cena). Kiedyś zrobiłem małą
frezarkę... ale efekty były słabe w PCB, choć frezowała panele czy alu
wyśmienicie.
Chętnie pogadam z kimś kto ma jakieś doświadczenie gdyż _powróciła do
mnie potrzeba_ szybkiego wykonywania bardzo prostych płytek, a na foto
już nie mam sił/chęci.

Irek.N.

Re: Frezowane PCB

    A termotransfer? Płytka to kwadrans.

F.

Re: Frezowane PCB

ZTCP Irek nie lubil termotransferu ;-)

Irku, moze sprobuj pcbtrain.co.uk? Jak do 12:00 (w PL do 13:00) wyslesz
plytke, to nastepnego dnia kurierem wysla. Metalizowana, bez maski - ja
do prototypow uzywam dosc czesto.

--
Jerry1111

Re: Frezowane PCB

Ano, i tak mu zostało ;)
Miłosz mnie dzisiaj właśnie na podobne rozwiązanie namawiał, ale jak mam
zrobić DIP8 + 10 dyskretnych to naprawdę... najchętniej bym na
uniwersalną wsadził - tylko nie wypada :(

Miłego Jerry.
Irek.N.

Re: Frezowane PCB

Kurde, jakoś nie potrafię. Marek.D. kiedyś osobiście uczył... i ... nie
powtórzę :(
Poza tym nadal toto wiercić trzeba, wycinać, a tak wychodzi gotowe ;)

Irek.N.

Re: Frezowane PCB
UBF%ytkownik Irek N. napisaB3%:

OsobiB6%cie nie uBF%ywaB3%em ale w czasach gdy siEA% mikrofalami paraB3%e=
m miaB3%em20%
okazjEA% pogadaE6% z uBF%ytkownikami tej techniki. Perwsze pytanie brzmi =
- czy20%
piszesz o urzB1%dzeniach f-my LPKF do frezowania pB3%ytek powszechnego20%
uBF%ytku czy do pB3%ytek mikrofalowych? Bo tu jest spora rF3%BFnica w ce=
nie - o20%
ile do zwykB3%ych pB3%ytek wystarcza dokB3%adnoB6%E6 rzEA%du .02mm w prz=
ypadku20%
pB3%ytek mikrofalowych wymagana jest dokB3%adnoB6%E6 rzEA%du 5 um.

Jak siEA% spisuje - ano powoli. Wystruganie pB3%ytki trwa. W przypadku20%
mikrofal pB3%ytki sB1% dosyE6% proste, cienkim frezem obrysowuje siEA% sc=
ieBF%ki,20%
zmienia frez na czoB3%owy wiEA%kszej B6%rednicy i wybiera na szybko reszt=
EA%20
miedzi. BiorB1%c pod uwagEA% BF%e w mikrofalach trzeba precyzyjnie utrafi=
E6% z20%
podtrawieniem i dokB3%adnoB6%E6 rzEA%du 5 um jest chemicznie dosyE6% tru=
dna do20%
uzyskania (wiem o czym piszEA% bo siEA% bawiB3%em w trafianie trawieniem =
w20%
impedancjEA% - przejB6%cie N - mikropasek - N udaB3%o mi siEA% zrobiE6% z=
20%
VSWR<1.05@10GHz) to frezowanie jest atrakcyjnB1% metodB1% nie tylko w20%
przypadku prototypF3%w ale i produkcji maB3%oseryjnej precyzyjnych ukB3%a=
dF3%w.20%
WaBF%nB1% rzeczB1% w przypadku frezarek do ukB3%adF3%w mikrofalowych jest=
 BF%eby20%
wrzeciono mogB3%o osiB1%gaE6% prEA%dkoB6%ci rzEA%du 100 kRPM - bo przy ty=
powych20%
prEA%dkoB6%ciach czyli 30 kRPM czEA%sto uBF%ywany w technice mikrofalowej=
20%
laminat teflonowo - szklany wB3%F3kni siEA% i jego powierzchnia potrafi =
owcEA%20
przypominaE6%.

Niestety w przypadku zwykB3%ej elektroniki, zwB3%aszcza cyfrF3%wki, pB3%y=
tki sB1%20
znacznie bardziej skomplikowane - i frezowanie trwa koszmarnie dB3%ugo.20%
DokB3%adajB1%c do tego koszt sprzEA%tu i porF3%wnujB1%c to z kosztami pB3%
ytek w20%
normalnym procesie trawienia wychodzi BF%e niespecjalnie siEA% opB3%aci p=
chaE6%20
forsEA% w sprzEA%t tylko do prototypF3%w.

--20%
Darek

Re: Frezowane PCB

Rozmawiałem z oferentem (LPKF) i faktycznie, różnice cenowe pomiędzy
frezarkami _do_ i _nie do_ mikrofal koszmarne (6 razy?). W moim
przypadku zdecydowanie _nie do_, ale i tak wychodzi to drogo.
Mam kontakt do osoby używającej frezarkę, dam znać jak podpatrzę :)

Miłego,Darku.
__
Irek.N.

Re: Frezowane PCB
Irek potrzebujesz na szybko to Ci "wyprasuję" może mnie w końcu odwiedzisz :)
A wychodzą mi już niezłe.
Janusz