FPGA - symulacja "analogowa"

Witam ,

Problem jest taki. Po pewnych rachunkach , z siana cyfrowego dane są podawane
na DAC. No i chciałbym to zweryfikować jednym rzutem oka (XILINX ISE-12.1 ,
Multisim). Da się to jakoś zrobić ??  Albo chociaż zapisać na twardzielu
kolejne dane DAC[N:0] w jakimś tam formacie , to se chociaż jakiś soft sam
napiszę. Czy muszę iść do Biedronki po papier milimetrowy i siedzieć do Pani
Nędzy nad tym pół dnia ?? Macie jakieś pomysły ??

MH

Re: FPGA - symulacja "analogowa"
Problem jest taki, że kompletnie nie można zrozumieć Twojej wypowiedzi.
Jeszcze raz, spokojni i po kolei - co chcesz osiągnąć i jaki masz z tym
problem?

Re: FPGA - symulacja

==============

No to jeszcze raz "step by step" :

1) Wyobraż sobie , że mam zaimplementowany w FPGA licznik binarny N-bitowy.
   Mamy jakiś tam zegarek , który go napędzna..  N-bitów wyjściowych licznika
, "napędza" przetwornik DAC z jakimś tam napięciem referencyjnym..
Co zobaczysz na oscyloskopie , oglądając wyjście DAC ??  Przebieg dodatni
piłokształtny .. LOGICZNE ??

- JAK TO GRAFICZNIE "ANALOGOWO" POKAZAĆ NA MULTISYMIE ??

2) A teraz wyobraź sobie , że moja cyfrówa powinna robić na wejście DAC'a
trochę bardziej 'pokitrany' sygnał. No i chciałbym to zweryfikować
"analogowo". Ot, jednym rzutem oka..

3) Odczytywać dane wyjściowe (numeryczne) z symulatora , skalowć je a
następnie przez cały dzień robić wykres na milimetrowym , i analizować czy ma
to sens ??  Nie rozumiesz tego ???

MH

Re: FPGA - symulacja
W multisimie nie wiem, w modelsimie można wybrać 'bus' i kazać
przedstawić jako analog - może u Cibie też jest taka opcja?

Zapis do plików jest zdaje się częścią standardu VHDL. Możesz z poziomu
testbench-a wygenerować ładne wyjście tekstowe z którego potem nakarmisz
excela, gnuplota, czy co tam masz pod ręką.

Nie ma kompletnie sensu - od wielu lat mamy komputery.

Re: FPGA - symulacja

===============

Faktycznie , dzięki za konstruktywną dyskusję.. Następnym razem , pogadam sę z
komputerem..  Przynajmniej się nie "WYMONDRZA" !!

MH

Re: FPGA - symulacja

Troche inwencji.20%

Pierwszy link na "VHDL writing files":
http://www.stefanvhdl.com/vhdl/html/file_write.html

WystarczajB1%co konstruktywne ?

GP

Re: FPGA - symulacja

Ooopss !! Chyba wiem , gdzie się nie rozumiemy..  O co chodzi , wyobraż sobie
, że mam licznik 8-bitowy , który "kręci się w kólko" , napędzany jakimś tam
zegarkiem. Jeżeli wyjścia licznika podepniemy do DAC'a , to na oscyloskopie
zobaczysz co ???  Ano przebieg piłokształtny dodatni.  Chyba jasne ...

Załóżmy , że jesteśmy takimi jełopami , że nie jesteśmy w stanie tego
wydedukować..  Nie umiemy wyników symulacji cyfrowej z Multisima przerobić na
DAC'a , bądź z czystego lenistwa jest to dupnym problemem (raczej to drugie).

No a teraz wyobraź sobie , że zamiasta licznika kręcącego się w kółko ,
którego wyjścia po każdym kliknięciu zegara są inkrementowany o CośTam , moje
siano cyfrowe wykonuje jakieś tam rachunki , których wykres w dziedzinie czasu
mogę zweryfikować pod względem poprawności jednym rzutem oka.

Lepiej jednak , dokonać wstępnej analizy analogowo-cyfrowej (graficznym rzutem
oka).

Stąd jeszcze raz pytanie : jak np. zrobić symulację w Multisime , gdzie sygnał
wejściowy zmieniający się czasowo w zakresie (liniowow dziedzinie czasu)
0..255 , będzie liniowo narastał ?!

Bądź niechaj będzie to dowolna funkcja w dziedzinie czasu....

Noszsz ..rva , już prościej wyjaśnić nie umiem !!

MH