fox hole - Page 2

Re: fox hole
B3%a.
Ten ukB3%ad jest pozbawiony sensu! Nie ma obwodu rezonansowego, gorszego
prostownika nie mogli juBF% wymyB6%liE6%!
JeBF%eli coB6% bEA%dzie sB3%ychaE6% to najwyBF%ej przydBC%wiEA%k sieciowy i=
 to tylko
wtedy gdy cewka bEA%dzie nawiniEA%ta cienkim drutem i bEA%dzie miaB3%a bard=
zo
duBF%o zwojF3%w (najlepiej by byB3%o jej wcale nie podB3%B1czaE6%), a ante=
na
bEA%dzie rozwieszona w pobliBF%u drutF3%w energetycznych.

Re: fox hole

Zdziwisz sie , ale dziala niektorym ludziom ;)

Nie wiem tylko gdzie znaleźć taka słuchawkę ktora by pasowała. Niestety na
mojej niewiele napisano. I nadal nikt nie napisal mi jakie styki mam
pod┼é─ůczy─ç. Moze ktos sie zlituje i powie takiemu profanowi jak ja?

Re: fox hole

OczywiB6%cie BF%e ten ukB3%ad bEA%dzie dziaB3%aB3%... problemem bEA%dzie ty=
lko to
czy Ty bEA%dziesz zadowolony z jego dziaB3%ania.
Dawno temu... czyli prawie 50 lat minEA%B3o kiedy budowaB3%em pierwsze
detektorowe odbiorniki radiowe. MieszkaB3%em wtedy na wsi i miaB3%em
warunki na rozwiniEA%cie anteny o dB3%ugoB6%ci ponad 40 metrF3%w. NawinB1%
B3%em
kilkanaB6%cie rF3%BFnych cewek, do rezonansu (w tym odbiorniku NIE MA
rezonansu) uBF%ywaB3%em rF3%BFnych kondensatorF3%w (rF3%wnieBF% wB3%asnor=
EA%cznie
robionych) wyprF3%bowaB3%em teBF% rF3%BFne diody (najlepsza byB3%a DOG53) =
i muszEA%
przyznaE6%, BF%e ani razu dziaB3%anie ukB3%adu mnie nie satysfakcjonowaB3%o=
. W
pobliBF%u mnie nie byB3%o ani jednej silniejszej stacji. NajbliBF%sza w
CzechosB3%owacji Praha1   (270 kHz) byB3%a sB3%aba a Raszyn (227 kHz) wtedy
teBF% nadawaB3% maB3%B1 mocB1% i byB3% oddalony ode mnie ponad 300 km. Aby
uzyskaE6% dobrB1% selektywnoB6%E6 cewka musiaB3%a byE6% nawiniEA%ta doB6%
E6% grubym
drutem (fi3D%1 mm) a kondensator musiaB3% mieE6% 400... 500 pF. Inaczej
sB3%ychaE6% byB3%o sB1%siedniB1% stacjEA%. SelektywnoB6%E6 ukB3%adu na fal=
ach B6%rednich
czy krF3%tkich jest BF%adna... sB3%ychaE6% najsilniejsze stacje jednoczeB6%
nie
przy czym zmieniajB1% siEA% one jak w kalejdoskopie bo tak zmienna jest
propagacja. OczywiB6%cie aby cokolwiek usB3%yszeE6% potrzebna byB3%a grobow=
cisza w pokoju inaczej szum drzew za oknem albo padajB1%cy deszcz na
parapet uniemoBF%liwiaB3% odbiF3%r. Budowanie takiego radia ma sens tylko
wtedy jak mieszka siEA% co najwyBF%ej kilka kilometrF3%w od nadajnika duBF%
ej
mocy. DuBF%o lepiej dziaB3%a odbiornik z dodatnim sprzEA%BFeniem zwrotnym =
:)

Re: fox hole

Rozumiem, ze chcesz bym to postawil w duzym pokoju i sluchal srodkow
masowego oglupiania?

A nie twierdz─Ö , ┼╝e nie.
Chodzi mi o to by móc to zrobić, by zobaczyć czy działa. Potem bede mogl
eksperymentowac z diod─ů inn─ů ni┼╝ z blaszki.

Ale je┼Ťli masz te wiedz─Ö, to mam pro┼Ťbe napisz strone, daj zdj─Öcia. Chetnie
pomoge w zrobieniu strony jesli nie umiesz, ale taka wiedza ludziom sie
przyda.

Re: fox hole

Lepiej odwr├│ci─ç kolejno┼Ť─ç -- zobaczy─ç czy dzia┼éa z diod─ů germanow─ů,
a potem (ewentualnie) eksperymentowa─ç z ┼╝yletkami czy innymi galenami.

Re: fox hole

Jak ona wyglada? Nie bede chodzil do sklepu by ja kupic powiedz jaka to moze
byc.

Re: fox hole

Sprawd┼║ czy nie masz diody z serii DOG-xx od TEWA. Trudno je pomyli─ç z
czym┼Ť innym.

Je┼Ťli jednak b─Ödziesz chcia┼é kupi─ç, to na dzi┼Ť dzie┼ä chyba naj┼éatwiej
b─Ödzie zdoby─ç co┼Ť w stylu AAP152 lub AAP153. Z tego co widz─Ö s─ů nawet na
Allegro.

Re: fox hole

WspF3%B3czens sB3%uchawki, jak to tu juBF% byB3%o wczeB6%niej napisane s=
B1%
niskoomowe czyli majB1% od kilkanaB6%cie do kilkudziesiEA%ciu omF3%w.
WczeB6%niej napisaB3%em, BF%e ten ukB3%ad i tak nie ma sensu ale jak juBF%
koniecznie chcesz coB6% polutowaE6% (co bardzo popieram) to poB3%B1cz je
szeregowo. Skoro Twoje sB3%uchawki ma jB1% trzy druty to pewnie jeden z
tych drutF3%w to wspF3%lna masa a pozostaB3%e to "ciepB3%e" koF1%ce prawej =
lewej sB3%uchawki. Do ukB3%adu moBF%na podB3%B1czyE6% tylko dwa druty wi=
EA%c
najlepiej gdy bEA%dB1% to dwa ciepB3%e koF1%ce lewej i prawej sB3%uchawki. =
Takie
poB3%B1czenie co prawda spowoduje, BF%e bEA%dB1% pracowaB3%y w przeciwfazi=
e ale
to chyba nie jest problem. JeBF%eli masz omomierz to B3%atwo znajdziesz
dwa przewody pomiEA%dzy ktF3%rymi rezystancja bEA%dzie najwiEA%ksza. A je=
BF%eli
nie masz to zrF3%b tak: naB3%F3BF% sobie obydwie sB3%uchawki na uszy i
podB3%B1czaj i odB3%B1czaj bateryjkEA% 1,5V do dwF3%ch drucikF3%w. JeBF%e=
li jednym z
nich bEA%dzie wspF3%lny to trzask usB3%yszysz tylko w jednej sB3%uchawce, a
jeBF%eli obydwa bEA%dB1% "ciepB3%ymi" to wtedy trzaski bEA%dB1% w obydwF3%c=
sB3%uchawkach. Powodzenia! Napisz jak coB6% odbierzesz!

Re: fox hole
Marcin =?ISO 8859-2?Q?GB1%ska?= is fighting Neo!
A sprawdzi┼ée┼Ť 'normalnym' radiem AM czy w og├│le mo┼╝esz cokolwiek odebra─ç?
Ostatnio po tygodniu walki z miniradyjkiem przestawi┼éem na d┼éugie stoj─ůcy obok
radiobudzik (a potem wieżę :) i okazało się że nawet heterodyna nic u mnie
nie odbierze (poza jakim┼Ť brz─Öcz─ůcym niedaleko generatorem elektrosmogu) :/

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ Pokaze wam moje ulubione wodopoje. -- Sid

Re: fox hole

A jak dawno temu by┼éo to "ostatnio"? Mo┼╝e akurat wbi┼ée┼Ť si─Ö w t─ů
parotygodniow─ů przerw─Ö w pracy Solca Kujawskiego (teraz ju┼╝ nie maj─ů
rezerwy w Raszynie)? U mnie wtedy własnoręcznie wykonane miniradyjko
┼éapa┼éo ─îesk├Ż Rozhlas (i to s┼éabiej ni┼╝ PR1, chocia┼╝ mieszkam na po┼éudniu
Polski). Akurat z nudów skleciłem wtedy inny odbiornik na AM o
bezpo┼Ťrednim wzmocnieniu - autor projektu obliczy┼é obw├│d LC do odbioru
Jedynki, nie pokrywał on całego pasma LW i nie słyszałem na nim wówczas
niczego.

Re: fox hole
Hello, Atlantis. You're right on time.
W marcu. Czyli jakie┼Ť p├│┼é roku przed.
Ale dzi┼Ť wieczorem zn├│w spr├│buj─Ö cos odebra─ç na d┼éugich, zobaczymy...

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ Apoc, are we on-line? -- Morpheus

Niestety Raszyn zakoF1%czyB3% BF%ywot... B3%ezka siEA% w oku krEA%ci:
http://chomikuj.pl/kilokitu/Dokumenty/koniec_198kHz,131003875.mp3

Re: fox hole

Wiem. Pytajnik umie┼Ťci┼éem za nawiasem, nie wewn─ůtrz. Pyta┼éem wi─Öc czy
rozm├│wca przypadkiem nie pr├│bowa┼é s┼éucha─ç fal d┼éugich w┼éa┼Ťnie podczas
tej przerwy w nadawaniu. M├│wi─ůc o Raszynie stwierdza┼éem fakt.
A co do mp3 - no cóż, mi też się smutno zrobiło...

Re: fox hole

Grzejnik mo┼╝e nie by─ç najlepszym rozwi─ůzaniem, z takiego powodu, ┼╝e (bywa)
┼é─ůczony
przy pomocy rurek PVC

Site Timeline