folia podświetlająca

Witam,

Na początku dodam, że na elektronice nie znam się za bardzo. Ale mam pytanie z tej dziedziny.

PRoblem: Mam slajd, 6x9 cm. Chcialbym go z tyłu podświetlić w miarę białym światłem. Myślałem o diodach LED, ale one dają za bardzo skoncentrowane światło. Zaletą byłoby to, że nie trzeba tu jakichś wielkich prądów i napięć, zatem mała bateria by wystarczyła. Ale moje podświetlenie powinno być cienkie.

Pomyślałem też o folii podświetlającej, ale nie znam się na tym zupełnie. Czy w ogóle jest biała folia? Ale tu układ zasilania jest chyba bardziej skomlikowany, niż bateria + opornik? Gdzie taką mogę kupić, najlepiej we Wrocławiu.

Pozdrawiam,

Mirek

Reply to
_m_i_r_e_k_b_usun_podkreslenia

A jakie ma być zastosowanie tego?

Reply to
Filip Ozimek

białe ledy a za nimi mleczna plexa, rozproszy bez problemowo

Reply to
VSS

Obraz nie ma będzie poźniej rzucany na ekran, tylko chodzi o to, by podświetlić slajd z tyłu. Do oglądania z bliskiej odległości. Dlajd niepodświetlony nie nadaje się do prezentacji. Powiedzmy, że taki inny album ze zdjęciami.

Mirek

Reply to
_m_i_r_e_k_b_usun_podkreslenia

robotronik.pl maja biale o ile nie mam problemow z pamiecia, jest mala wystawa tego. Oczywiscie przetworniczka mala musi byc do tego, tez maja w ofercie. Pewnie i w innych miejscach tez maja to ale tam widzialem :)

Nie wszystkie. SuperFlux bywają i o kącie 170 stopni.

Jak cienkie?

Zdecydowanie bardziej skomplikowany. Potrzeba 150-200V AC 400-1000 Hz. Ale są specjalizowane układy do uzyskiwania takiego napięcia.

Kupić folię jest juz trudno. Kupić jedną sztukę specjalizowanego scalaka jest koszmarem. Ale na Alledrogo bywają małe przetworniczki do zasilania folii w sensownej cene.

Zrobiłem sobie ostatio podświatlarkę do slajdów: zepsuty skaner z allegro (za 1 zł :) a w zasadzie sama obudowa z szybą, dwie świetlóweczki 6W, dławiki i starter. Zasilanie z 230V, daje całkiem dobrze rozproszone światło, a jak się dołoży mleczne plexi to będzie jeszcze lepiej. Schemat podłaczenia bardzo prosty. Jeśli masz więcej slajdów na prezentacje, to możnaby zmontować mały kaseton.

Reply to
Filip Ozimek

w tej chwili chyba na allegro facet ma aukcje z folia EL, ma tego duzy arkusz i inwerterki do zasilania, sama folia i inwerterki sa dostepne rowniez w ELFA'ie

Reply to
PAndy

Jest cos takiego jak filtr rozpraszajacy

filtr transrefleksyjny
rowniez panel swiecacy EL do podswietlania tla, rozne kolory w tym bialy
potrzebny do tego jest zasilacz w przeciwienstwie do samego filtru jak i pomyslu ze zwykla mleczna pleksa :)

Reply to
morek

ma to zywotność 1000 godzin?

41 dni??