połączenie wejścia z wyjściem

Jest sobie bardzo prostacka przetwornica flyback zrobiona na 555, która z mniej więcej 300VDC robi 5VDC ale ma połączone galwanicznie plus 300 z minusem 5 (czyli tak naprawdę GND elektroniki która z tego jest zasilana) - taki wymóg w tym urządzeniu. Przyszła pora żeby zmienić tą przetwornice na coś normalnego, bo ta na "piątkach" nie ma żadnego feedbacku, ani niczego co powinna mieć normalna przetwornica. Przykładów flybacków 300VDC/5DC jest mnóstwo i to nie problem - pytanie czy w przetwornicach, w których siedzi już jakiś "normalny" scalony kontroler SMPS (z feedbackiem na opto) można beztrosko połączyć "+" wejścia z "-" wyjścia? Chyba, żeby dać jakiegoś buck-boosta z kluczem low-side i wtedy mam "z urzędu" połączony +in z -out. Coś jak tutaj na stronie 7:

małe ale, z 300VDC nie mogę pociągnąć więcej niż 2-3mA (RMS), na wyjściu 5V i tak potrzebuję zasilić tylko procka i parę pierdółek.

Reply to
Jakub Rakus

Można bez problemów.

Też można.

Nie ma pojęcia RMS dla DC. Prąd RMS dla napięcia stałego == prąd średni.

W momencie rozruchu prąd pobierany będzie wyższy.

Jeśli się zdecyduje na buck-boost to pamiętaj, że dławik jest tu dość krytyczny - nie może tam wsadzić byle szpuleczki.

A i to już mnie bardzo zadowala! Dzięki Roman!

No dobra wiem, wczoraj siedziałem i liczyłem, liczyłem, liczyłem te przetwornice i pewnie mi się pokręciło z prądem RMS w uzwojeniach.

Czy da się temu jakoś zaradzić? Jakiś softstart?

Będę pamiętał!

Reply to
Jakub Rakus

Ale po co? Masz tam chyba jakiś kondensator?

jakis pdf?

Reply to
platformowe głupki

Mam, tyle, że są dwa problemy:

- na obecnym układzie bywało, że "przetwornica" nie chciała ruszyć - zżerała przy starcie prawie cały ładunek z kondensatora i się wszystko dławiło

- z różnych powodów (m.in. norm na to dziwne ustrojstwo) nie można dowolnie zwiększać tej pojemności

Reply to
Jakub Rakus

Ale od czego chcesz ten pdf?

Reply to
Jakub Rakus

pytam Ciebie bo ten chujek mi nie powie, z jakiego pdfa liczysz?

Reply to
platformowe głupki

Exi?

:))))))) pomyliły Ci się wątki, czy grupy platformowy głupku :)

Reply to
Jawi

M.in.:

Jakub Rakus

Nie, zastosowanie kolejowe.

Reply to
Jakub Rakus

No to jeszcze nie wiesz, co to upierdliwe normy...

użytkownik Jakub Rakus napisał:

Sa przetwornice viper12 i wyzsze, zrobione jak bozia kazala, co ma 555 lepszego od kostki za 2PLN, dlaczego dziadujesz?

Reply to
donek999bronek

Czy ja wiem, każda branża ma swoje upierdliwości. Na przykład jeśli chodzi o COKOLWIEK kolejowego to od niedawna mamy TSI czyli tzw. specyfikacje interoperacyjności, które wprowadzają pierdylion dziwnych wymogów, w tym konieczność badań i wystawienia papierków przez zewnętrzne instytucje, co oczywiście wiąże się z grubymi $$$.

Reply to
Jakub Rakus

Ja nie dziaduje, na 555 było zrobione x lat temu (zapewne na tyle dawno, że wtedy jeszcze nie do końca wiedziałem co to elektronika), dlatego właśnie chcę to zrobić normalnie.

Reply to
Jakub Rakus

Nie ma nic bardziej upierdliwego od Exi (atmosfery wybuchowe) :(

W dniu 28.09.2014 o 23:30, RoMan Mandziejewicz pisze:

Robiłem urządzenia na EN50155 (tabor), EN54 (pożarowe), ATEX (wybuchowe). Moje wnioski są takie, że EN54 jest jednym z bardziej upierdliwych (mnóstwo szczegółów). ATEX natomiast najtrudniejszy technicznie - zrobić tak, żeby spełniało normę i jeszcze działało...

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik