Firmware dysku twardego

Padła "elektronika" dysku twardego - silnik "nie kręci" + BIOS
"nie widzi" tego napędu. Mam możliwość kupienia sprawnego dysku
tego samego typu, lecz różniącego się wersją firmware. Czy ta
różnica dyskwalifikuje sens podmiany "płytek elektroniki"?
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu poszczególnych wersji FW.
Mam obawy, czy podłączenie nowszego FW nie przysporzy dodatkowych
problemów?

Dysk uszkodzony to Seagate ST 360021A firmware 3.05, sprawny
możliwy do kupienia ma firmware 3.19.

--
dziękuję za pomoc
Marek

Re: Firmware dysku twardego

Samo przelozenie elektroniki z reguly nie wystarcza - przewaznie trzeba
tez przelutowac ROM, bo tam czesto siedza parametry charakteryzujace
talerze danego egzemplarza. Zapytaj na elektrodzie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum104.html - tam siedza fachowcy od
twardzieli.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Firmware dysku twardego

Jeżeli ta inna wersja fw była również do ST 360021A, to teoretycznie
powinno mieć te same dane o dysku.

Egzemplarza? czy modelu?
Ciekawe co mówisz... zdawało mi się że takie dane leżą już na samych
talerzach, i stamtąd są odczytywane (z własnych obserwacji - tam leżą
m.in. dane SMART). Mi na przykład seagate fw 3.19 działał zarówno z
20GB 40GB i 60GB (w celach serwisowych, stosowałem do odzysku danych).
Choć jest możliwe że były w ROM zapisane wszystkie profile, żeby płytka
mogła być montowana w fabryce w rożnych rozmiarach dysków.

--
DJ

Re: Firmware dysku twardego

Ale mi chodzilo o konkretny dany egzemplarz modelu a nie o cala rodzine.

Egzemplarza.

Nie jestem fachowcem ale czytuje m.in. zapodane przeze mnie forum
elektrody o dyskach i tam czesto mowi sie o koniecznosci przelutowania
kosci ROM-u. Czy dotyczy to akurat tego konkretnego modelu Seagate to nie
wiem ale na elektrodzie z pewnoscia beda wiedzieli, bo siedzi tam kilkoro
gosci, ktorzy zawodowo zajmuja sie naprawa dyskow i odzyskiwaniem danych.
Ze swojej praktyki wiem, ze jak spalil sie driver do silnika w moim starym
Samsungu, to podmiana elektroniki na praktycznie identyczna nic nie dala -
dopiero przelutowanie scalaka drivera z nowej na stara pcb ozywilo dysk.
No ale to byl Samsung; byc moze w Seagate'ach jest akurat inaczej.
Sugeruje jednak watkotworcy konsultacje na elektrodzie.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Firmware dysku twardego
  Ze swojej praktyki wiem, ze jak spalil sie driver
To jest jest pomysł warty rozważenia. Może istotnie jest tylko winny
driver do silnika, tylko czy wówczas BIOS nie powinien rozpoznać dysku?

Re: Firmware dysku twardego

Widze, ze pusciles temat na elektrodzie. Skoro na nowej elektronice silnik
ruszyl, to jest nadzieja, ze na starej padl wlasnie driver. To dosc czeste
uszkodzenie w dyskach (w moim Samsungu zrobila sie w nim widowiskowa
dziura, wiec nie bylo watpliwosci). Sprobuj przelutowac scalak drivera.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Firmware dysku twardego
UBF%ytkownik DJ napisaB3%:

 na samych20%

Dawne dzieje - mniej wiEA%cej dziesiEA%E6 lat temu, w epoce dyskF3%w o20%
pojemnoB6%ci 1 - 2 GB IBM wypuB6%ciB3% seriEA% dyskF3%w tzw. "bezetykieto=
wych" -20%
dane o ktF3%rych piszesz wsadzili do pamiEA%ci flash i przepisywali do20%
podrEA%cznego RAM-u BF%eby nie czekaE6% na nastEA%pny obrF3%t dysku - odc=
zytanie20%
informacji o ewentualnej relokacji sektora/B6%cieBF%ki z RAM-u jest o par=
EA%20
rzEA%dF3%w wielkoB6%ci szybsze niBF% ze B6%cieBF%ki dyskowej i takie rozw=
iB1%zanie20%
znaczB1%co zwiEA%ksza wydajnoB6%E6 dysku. Obecnie nie sB1%dzEA% BF%eby j=
eszcze ktoB6%20
dyski inne jak bezetykietowe produkowaB3%.

--20%
Darek

Re: Firmware dysku twardego

firmware czasem zapisane jest na talerzach, a czasem na kostce flash,
z doswiadczenia ze starszymi modelami (2-10G) wiem ze
podmiana elektroniki wystarczala. jak jest w nowszych nie wiem.